Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Projekt TSMT

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 970 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #3387 - Projekt TSMT
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 1379 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-Michiel RS- 1-4-02?13:02 Print topicpost
Posts: 2803
TSMT: TSX blok met MT cilinder

Ik heb wat geklooid, en het is zo dat een MT cilinder op een paar kleine dingetjes na gewoon op een tsx blok past :n

voordelen:
-het comfort en quality van suzuki blok
-Cheape en makkelijk te vinden Honda cil's
-Makkelijker te tunen membraansysteem
-meestal snellere cilinders
-goekopere zuigers/makkelijker te vinden in alle soorten en maten.
-minimaal 5bak of anders 6 bak.

nadelen:
-slag tsx blok is korter
-kans op lekkage bij voetpakking door modificatie


Info:
TSx cil: boring 65cc: 47mm slag: 37.8 !
MT/MB cil : boring 65cc: 45mm slag 41,4 mm?

symen zegt dat een tsx blok met mt cilinder hierdoor erg veel toeren gaat maken :n

Kmoet dus wel effe een afgeflakte cilinderkop eropzetten anders is er te weinig compressie, of de cilinder afveilen aan de bovenkant.
Wat er nog meer gedaan moet worde:
-cilinderhemd moet ingekort, raakt anders de krukas:(
-cilinder tapeindgaten moeten ietsie uitgeboord.
-ik moet met wat vloeibaar alu klooien om het membraangat in me blok op te vulle.

Iemand nog iets te zegge? misschien gaat dit helemaal niet lukke ?
 

Rens 1-4-02?13:52 Print reply

Posts: 6863
die slag scheelt wel erg veel :a dan moet je er een hele tamme mt cilinder opzetten voor heel erg weinig toeren.
Of de cilinder lager erop zetten.
 
achter de maan is alles beter
verwijderd 1-4-02?13:55 Print reply
Posts: 4082
ik denk toch dat ie te hoog toerig wordt helaas.
 
Neonlampje 1-4-02?13:55 Print reply

Posts: 14825
wha mooi ID man!!
alleen je zit er wel mee dat je door korte slag heel veel cc's verliest.. en je koppel is minimaal.. wat je dus kan doen: onderkant van cylinder in draaibank paar 3mm er vanaf... en kop erg afvlakken om verlies van compressie te compenseren.. hmm lijkt me VET gaaf als dat lukt man!!
 
verwijderd 1-4-02?14:03 Print reply
Posts: 4082
lukt ook wel, maar loopt beroerd ben ik bang, je hebt zo te horen ook een kortere drijfstang waardoor je een andere sinus beweging krijgt, dus wordt ie waarschijnlijk NOG hoog toeriger :a
 
barry 1-4-02?14:23 Print reply

Posts: 7387
hoe meer toeren hoe beter zullen we maar zeggen

 
He?
Kouwe Arie 1-4-02?14:53 Print reply
Posts: 2065
neem dan een 80cc blok, heb je ook gelijk 6 versnellingen
 
Neonlampje 1-4-02?14:58 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: symen?kalsbeek

lukt ook wel, maar loopt beroerd ben ik bang, je hebt zo te horen ook een kortere drijfstang waardoor je een andere sinus beweging krijgt, dus wordt ie waarschijnlijk NOG hoog toeriger :a

hmmm zijn er wel cdi's die dat aankunnen?

maar hoogtoerig is niet erg, als hij maar wel genoeg koppel en compressie heeft, anders wordtut nix
 
verwijderd 1-4-02?15:46 Print reply
Posts: 4082
Quote:
Originally posted by: $-Bill Gates-$ (barry)?

hoe meer toeren hoe beter zullen we maar zeggen



ja, maar dan moet je je uitlaat omlassen, voor hoge toeren, je moet een ontsteking die dat aan kan hebben, je moet een race of cross zuiger hebben, die kosten dus 200piek.

en je kan maar een paar minuten vol gas rijden, want het wordt vet heet met die super slechte koeling

[This message is edited by symen kalsbeek on 1-4-02 15:48]
 
-Michiel RS- 1-4-02?15:59 Print reply
Posts: 2803
Mja ik vind het gewoon leuk om effies te kijken of het rijdt.
Ik ben er al wat verder mee, de cilinder zit al bijna als gegoten, ik hoef alleen me blok nog dit te maken met vloeibaar alu, waar het tsx membraam zat.
En als het kut rijdt, of niet snel genoeg verkoop ik het zootje, want ik ken nog wel een paar mensen met intresse in een tsx blok.
En die 70imi die erop komt was toch al gratis

Hey symen, ik dacht dat een tsx drijfstang 81mm was.
Hoe lang is een mt drijfstang dan ? ook zoiets toch ?
 
verwijderd 1-4-02?16:11 Print reply
Posts: 4082
weet nie, bij mt komt de zuiger niet tegen de cil niet tegen de wangen, maar dat zal wel aan de slag liggen dan denk ik.
 
-Michiel RS- 1-4-02?16:23 Print reply
Posts: 2803
aha..

Kheb effe nagerekend, enne het wordt dus een 60cc cilinder ipv 65cc.

hmm naja t komt wel goe
 
-Michiel RS- 1-4-02?22:15 Print reply
Posts: 2803




















Progress!
lekker goor blok en cilindertje he
Boeie.
Ik moet dat ene tapeind nog ff fabrieken
Je kan op een paar fotos het dichtge-alu-de blok zien, het zit op de plek onder waar je het membraan in de cilinder doet.
Ik heb gewoon een stuk ijzer erin gedaan met vloeibaar alu eromheen.
 
Neonlampje 2-4-02?10:16 Print reply

Posts: 14825
wat moest je dichtklei?n dan? ik vat ut ff nie
 
Kouwe Arie 2-4-02?11:29 Print reply
Posts: 2065
Quote:
Originally posted by: Neonlampje?

wat moest je dichtklei?n dan? ik vat ut ff nie


Ik reageer wel ff voor Michiel, ok?

Waar normaal bij een tsx het membraam zit, zie hier:



 
Neonlampje 2-4-02?12:46 Print reply

Posts: 14825
owjah das waar ook, zo'n vage halfmembraaminlaat...

lang leve honda
 

Dit topic is 1379 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved