Brommerforum.nl wordt gehost door: |
![Zeke Internet Services](img/zekelogo.jpg) |
|
|
Begin Forum - Topic #33830 - Wegwijs in de Honda brommers.
|
Pagina 5 van 5
|
Dit topic is 4347 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
honda_freak |
15-12-2005 16:57 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/6098/avatar) Posts: 7650 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
[...]
dus uit jou verhaal opgemaakt, heeft een mt dus geen identiteit
[...]
ja, maar das alleen die cilinder
verder geen waterpomp in het blok
Dit bericht is gewijzigd door Kampersjaak op 15-12-2005 om 16:53 uur.
De mt heeft de identiteit dat hij heel makkelijk is. Ik heb er zelf een, en ik zou m niet willen ruilen voor welke andere brommer dan ook, ding rijdt naar mijn mening het allerlekkerst van allemaal.. maar dat is ook wel aan mezelf te danken.. elke brommer kan slechte banden hebben en te hoog zijn en ga zo maar door.
OT heeft geen waterpomp in het blok nee, je moet het dus met een Zeta setje doen als je m LC wilt hebben.. wat er wel leuk uitziet natuurlijk ware het niet dat die LC cilinders triest klein zijn en er daarom altijd een soort van gat zit tussen je frame en je blok.. dus als je daar gaan kappen voor gooit ziet het er niet uit
|
|
Sig-veranderaars zijn vervelend :| |
|
Kampersjaak |
15-12-2005 16:59 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/1452/avatar) Posts: 12285 |
ik weet ook wel hoe en wat over honda
|
|
oderint dum metuant |
|
-Tom- |
15-12-2005 17:00 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/2766/avatar) Posts: 4151 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Valid
[...]
Ja en weet iemand uit z'n hoofd hoeveel dat ongeveer is? Stel dat je het in beide gevalle op naam van m'n ouders zet...
Dit bericht is gewijzigd door Valid op 14-12-2005 om 19:59 uur.
MTX-SH is ook evenduur als een MB/MT, het zijn allemaal moderne schakelbrommers, en geen oldtimers, kosten dus allemaal evenveel.
En ik zou btw voor een MTX-SH gaan, dat zijn imho 1 van de mooiste (niet trouwens mijn keus als brommer, maar als je perse honda wilt dan) honda 2-takt bromfietsen. De MT is te iel en echt geen crosser, de MB, tja, vind 't niks, en de NSR vind ik niet mooi kwa uiterlijk, en voor het geld van een NSR tegenwoordig, koop je ook een oud model aprilia RS en die zijn een stuk mooier.
Dit bericht is gewijzigd door -Tom- op 15-12-2005 om 17:01 uur.
|
|
FTS Member |
|
honda_freak |
15-12-2005 17:00 |
|
Jekko |
15-12-2005 17:00 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/9180/avatar) Posts: 827 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
[...]
De mt heeft de identiteit dat hij heel makkelijk is. Ik heb er zelf een, en ik zou m niet willen ruilen voor welke andere brommer dan ook, ding rijdt naar mijn mening het allerlekkerst van allemaal.. maar dat is ook wel aan mezelf te danken..
Dan heb je duidelijk nog niet op een andere fatsoenlijke brommer gereden
OT heeft geen waterpomp in het blok nee, je moet het dus met een Zeta setje doen als je m LC wilt hebben.. wat er wel leuk uitziet natuurlijk ware het niet dat die LC cilinders triest klein zijn en er daarom altijd een soort van gat zit tussen je frame en je blok.. dus als je daar gaan kappen voor gooit ziet het er niet uit
Ik vind het er juist stylish uitzien
|
|
Waiting for the wor`s to come |
|
Neluhz |
15-12-2005 17:01 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/8191/avatar) Posts: 4032 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
[...]
dus uit jou verhaal opgemaakt, heeft een mt dus geen identiteit
een eventuele identiteit
Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 15-12-2005 om 17:01 uur.
btw, over die verzekering, tis illegaal om je eerste brommer die je dagelijks gebruikt als oldtimer te verzekeren, en op naam van je ouders ben je helemaal stom
stel, je rijdt een kind aan. kind gehanicapt, heel verhaal, jou schuld.
als de verzekering erachter komt dat jij de brommer elke dag gebruikt, betalen ze niet, en mag jij de rest van je leven werken om je schuld te voldoen.
dat is dus geen argument.
Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 15-12-2005 om 17:04 uur.
|
|
|
|
Kampersjaak |
15-12-2005 17:02 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/1452/avatar) Posts: 12285 |
juist
|
|
oderint dum metuant |
|
honda_freak |
15-12-2005 17:03 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/6098/avatar) Posts: 7650 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jekko
[...]
ik ga niet serieus in op dat soort zielige opmerkingen
wel bedankt dat je mn brommer ook fatsoenlijk noemt
|
|
Sig-veranderaars zijn vervelend :| |
|
mcdronkz |
15-12-2005 17:05 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/2324/avatar) Posts: 32777 |
iemand mag mij wel eens vertellen wat is er mis is met het weggedrag van een mt. en dan heb ik het niet over een achterlijk verhoogd exemplaar.
|
|
|
|
Jekko |
15-12-2005 17:06 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/9180/avatar) Posts: 827 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
[...]
ik ga niet serieus in op dat soort zielige opmerkingen
wel bedankt dat je mn brommer ook fatsoenlijk noemt
Idd vooral niet doen
|
|
Waiting for the wor`s to come |
|
honda_freak |
15-12-2005 17:06 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/6098/avatar) Posts: 7650 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
iemand mag mij wel eens vertellen wat is er mis is met het weggedrag van een mt. en dan heb ik het niet over een achterlijk verhoogd exemplaar.
nix naar mijn mening, als je idd t ding niet achterlijk hoog maakt, je kan lekker vlak door de bochten, hij stuiterd niet over hobbels en drempels heen maar neemt ze gewoon met gemak, oftewel sportief en relaxt rijdgedrag in 1 brommer
|
|
Sig-veranderaars zijn vervelend :| |
|
christianos |
20-12-2005 0:15 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/4992/avatar) Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
Bij mn MT vragen mensen al of het een motor is, mensen weten gewoon niets van oudere types brommers af.
Ik mag opmaken dat je liever een crosser hebt dan een racer? Als je voor stevig wilt zou ik je een MTX-OT aanraden, dingen zijn niet kapot te krijgen en veel MT/MB onderdelen zijn uitwisselbaar met MTX-OT (lang niet allemaal, maar de beschikbaarheid van onderdelen is best hoog). MTX-SH is leuk als je de mogelijkheid wilt van een LC-blok en als je een nieuwere oude brommer wilt..
Je had namelijk eerst MB en MT-OT(ja die heb je ook, met die trappers )
toen kreeg je de MTX-OT en de MBX
daarna weer MB en MT-NT (waren niet zo heel verschillend op de verdwenen trappers, het zadel en de gelijkrichter na)
en toen kreeg je de MTX-sh en de MBX (weer)
let wel, van de MT/MTX geschiedenis ben ik heel zeker, van de MB/MBX geschiedenis wat minder
MTX-sh kan nog best een nieuwe brommer zijn dus, halverwege de jaren negentig zijn ze geloof ik uit de productie gehaald.
Het mooie van MTjes is dat je er mee kan doen wat je wilt, crosser kan, SM kan, racer kan, chopper kan, alles kan.. en rijd je m in de prak of heb je iets verslepen wat uiteindelijk niet werkt hoef je niet te gaan huilen, er zijn nu nog genoeg loze frames.. dat aantal zal trouwens nog best wellis flink minder kunnen worden als straks dat kenteken helemaal ingeburgerd is.. want niemand wil graag geld betalen voor een frame dat niets doet en laat m dan liever niet op kenteken zetten.. en om m dan alsnog op kenteken te krijgen is DUUR.
bla bla
ff mijn mening
MB--> bwa, ben er niet zo van onder de indruk (productiejaren 1982-1992 ongeveer). MB kwa uiterlijk heeft niks om je over op te winden, ze blijven lelijk.
MT--->(1983-1994 ofzo)Bwa, heb er zelf meerdere gehad, het zijn leuke 'starter' brommers. ze kosten weinig om aan te schaffen, onderhoud is hoog. blok is hetzelfde als die van een MB (AC, 4 bak dus) vind het niet zulke goede blokken, zijn vaak opgevoerd niet zo bertrouwbaar..
je leert van een MT goed sleutelen, ze zijn relatief eenvoudig, je kan alles zelf vervangen met weining kennis.
Alleen MT heeft duidelijke nadelen, het uiterlijk is egt slecht, de voorvork is te dun, ook de achterbrug is brandhout, het frame is te iel, en ze liggen kut op de weg.
MTX-OT--> (1980-1988)voor mensen boven de 1.85 en niet meer op een mt passen, deze mtx'jes zijn wel leuk, lekker robuust. frame is veel beter dan MT, vering is beter, uiterlijk is beter.
alleen dat blok hea? , toch wel een nadeeltje
MTX-SH--> (1988-1994)Beste productie honda naar mijn idee. Alle voordelen van een MTX-OT, alleen deze brommer is uitegerust met een nieuwer type blok, wat niet alleen veel betrouwbaarder is maar ook de mogelijkheid heeft om redelijk makkelijk om te bouwen naar LC (nsr blok)
Ook is een MBX (80 LC blok) plug and play.
Nadeel: deze brommer is nogal zwaar om te besturen vergeleken met MT, moeilijker in bochten te krijgen, maar veel en veel stabieler dan die zwabber mttjes. uhm,
uitstekend, in tegenstelling tot de mt, te gebruiken om af en toe ff off-raod te gaan, ze kunnen der goed tegen!
Redelijk mooi uiterlijk, niet optimaal, maar een beetje handigheid zijn ze heel mooi te maken
moraal van dit verhaal:
Spaar liever door voor een SH, voordat je overhaast een mt koopt...
het kwaliteitsverschil tussen MTX en MT weet je pas totdat je er allebei een paar hebt gehad, en dan weet je ook hoe veel minder MT's kwa kwaliteit zijn!
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 20-12-2005 om 0:16 uur.
|
|
|
|
Valid |
24-12-2005 14:05 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/10048/avatar) Posts: 658 |
Ik heb besloten om een Honda MTX-SH te kopen omdat ik deze gewoon mooier vind dan de MT/MB en ze schijnen kwalitatief beter te zijn. Mijn maximum bedrag ligt rond de 700 euro.
Deze brommerlijkt me wel wat. Hij ziet er netjes uit, is niet te duur en maar 27km hier vandaan. Hij heeft alleen een 21mm carburateur met sproeier maat 155. Nou weet ik eigenlijk niks over brommer onderdelen maar volgens mij is sproeier 155 wel erg groot of niet? Kan hij hierdoor onbetrouwbaar zijn of zal er ergens een probleem zitten?
|
|
|
|
Dit topic is 4347 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 5 van 5
|
|