Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #33830 - Wegwijs in de Honda brommers.
|
Pagina 4 van 5
|
Dit topic is 4261 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
mtx freak |
14-12-2005 21:12 |
Posts: 2711 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
woa, schijf kan beter z'n hitte kwijt, en verliest dus minder gauw z'n remkracht. dus je hebt wel ergens gelijk, maar ergens ook weer niet.
lees dit maar eens;
http://keversite.nl/...=9295&highlight=
Dit bericht is gewijzigd door mcdronkz op 14-12-2005 om 21:10 uur.
ja ook altijd met je kevers
maar zolang je je trommels goed houd remmen ze zo goed als even goed als schijf
|
|
|
|
mblover |
14-12-2005 21:14 |
Posts: 5391 |
laat maar
Dit bericht is gewijzigd door mblover op 14-12-2005 om 21:15 uur.
|
|
|
|
zx7r |
14-12-2005 21:15 |
Posts: 3868 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mblover
laat maar
Dit bericht is gewijzigd door mblover op 14-12-2005 om 21:15 uur.
jij snapt het ook echt niet he?
|
|
|
|
stoeptegel |
14-12-2005 21:17 |
Posts: 3085 |
IK rijdt zelf mb, maar als ik weer zou mogen kiezen.Zou ik voor mts- sh of nsr gaan.Omdat ik die veel mooier vindt.Verder zijn het allemaal hondas die je noemt dus in principe wle goed.Maar vaak heb je van die opgehoogde mt`s.Die blijken dan een minder goede wegligging hebben.Verder vindt ik mt s shcijtlelijk.Maarja, verder zul je ook naar je budget meoten kijken.
|
|
80 cc ownatsj |
|
tsxj oran |
14-12-2005 21:20 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
IK rijdt zelf mb, maar als ik weer zou mogen kiezen.Zou ik voor mts- sh of nsr gaan.Omdat ik die veel mooier vindt.Verder zijn het allemaal hondas die je noemt dus in principe wle goed.Maar vaak heb je van die opgehoogde mt`s.Die blijken dan een minder goede wegligging hebben.Verder vindt ik mt s shcijtlelijk.Maarja, verder zul je ook naar je budget meoten kijken.
ik zou nooit een nsr nemen, voor t uiterlijk kan je beter een rs, gpr, tzr ofsow nemen aangezien de wat mindere daarin in dezelfde prijsklasse liggen en je er meer voor krijgt
mtx sh vind ik de mooiste honda brommer van de genoemde
|
|
oud |
|
richard3 |
14-12-2005 21:24 |
Posts: 5198 |
opzich als ik een keuze krijg tussen rs en nsr zou ik weer een nsr nemen rijdt gewoon kei fijn enz.
|
|
op naar de grote brommers |
|
zx7r |
14-12-2005 21:27 |
Posts: 3868 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: richard3
opzich als ik een keuze krijg tussen rs en nsr zou ik weer een nsr nemen rijdt gewoon kei fijn enz.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
[...]
alles in deze wereld gaat toch om het uiterlijk>?
edit: rs dus( maar toch eerder de gpr ot)
Dit bericht is gewijzigd door zx7r op 14-12-2005 om 21:27 uur.
|
|
|
|
Shifty |
15-12-2005 16:02 |
Posts: 1113 |
Ga voor een mtx-sh. Kheb er zelf ook een, en ik krijg ook alleen maar positieve reacties op dat ding. Veel mensen vragen me zelfs of ut een motor is maar jammer genoeg horen ze wel dat ut een brommer is als ik em start. Mot nog ff veranderen. Tip: koop een opgehoogde of hoog hem zelf op, dan lijkt het echt op een motor. (die van mij heb ik ook opgehoogd, 2 uurtjes werk, ziet er gruwelijk uit.) Kvind ut gewoon een erg mooie brom, voor een erg mooie prijs. Die derbis en appies zijn gewoon te duur...
|
|
-- Crosser Only -- Crosser 4 life -- |
|
wietplant |
15-12-2005 16:07 |
Posts: 2092 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MTX-SH-FoaL
Ga voor een mtx-sh. Kheb er zelf ook een, en ik krijg ook alleen maar positieve reacties op dat ding. Veel mensen vragen me zelfs of ut een motor is maar jammer genoeg horen ze wel dat ut een brommer is als ik em start. Mot nog ff veranderen. Tip: koop een opgehoogde of hoog hem zelf op, dan lijkt het echt op een motor. (die van mij heb ik ook opgehoogd, 2 uurtjes werk, ziet er gruwelijk uit.) Kvind ut gewoon een erg mooie brom, voor een erg mooie prijs. Die derbis en appies zijn gewoon te duur...
r2 voorvork en achterbrug+veer der in.. das het echte werk en schijfremmtje. dan denke ze echt dat je motor rijd. ( bij mij toeminste wel )
|
|
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid |
|
Almer |
15-12-2005 16:43 |
Posts: 3325 |
je hebt n watergekoelde MTX en een luchtgekoelde, welke is dan sh en welke OT? OT luchtgekoeld dacht ik maar wie kan dit bevestigen?
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
Kampersjaak |
15-12-2005 16:47 |
Posts: 12285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]
ik kan me vaag iets herinneren van 2 buizen onder het balhoofd die doorrotten ?
owja,
dat is een argument, is ook gebeurd bij 2 personen
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Almer
je hebt n watergekoelde MTX en een luchtgekoelde, welke is dan sh en welke OT? OT luchtgekoeld dacht ik maar wie kan dit bevestigen?
ot en sh zijn allebij stadart luchtgekoeld.
een sh kon je watergekoeld maken omdat ze het zelfde blok hebben als een nsr
en met een ot zal dat ook vast wel kunne
Dit bericht is gewijzigd door Kampersjaak op 15-12-2005 om 16:50 uur.
|
|
oderint dum metuant |
|
honda_freak |
15-12-2005 16:50 |
Posts: 7650 |
Bij mn MT vragen mensen al of het een motor is, mensen weten gewoon niets van oudere types brommers af.
Ik mag opmaken dat je liever een crosser hebt dan een racer? Als je voor stevig wilt zou ik je een MTX-OT aanraden, dingen zijn niet kapot te krijgen en veel MT/MB onderdelen zijn uitwisselbaar met MTX-OT (lang niet allemaal, maar de beschikbaarheid van onderdelen is best hoog). MTX-SH is leuk als je de mogelijkheid wilt van een LC-blok en als je een nieuwere oude brommer wilt..
Je had namelijk eerst MB en MT-OT(ja die heb je ook, met die trappers )
toen kreeg je de MTX-OT en de MBX
daarna weer MB en MT-NT (waren niet zo heel verschillend op de verdwenen trappers, het zadel en de gelijkrichter na)
en toen kreeg je de MTX-sh en de MBX (weer)
let wel, van de MT/MTX geschiedenis ben ik heel zeker, van de MB/MBX geschiedenis wat minder
MTX-sh kan nog best een nieuwe brommer zijn dus, halverwege de jaren negentig zijn ze geloof ik uit de productie gehaald.
Het mooie van MTjes is dat je er mee kan doen wat je wilt, crosser kan, SM kan, racer kan, chopper kan, alles kan.. en rijd je m in de prak of heb je iets verslepen wat uiteindelijk niet werkt hoef je niet te gaan huilen, er zijn nu nog genoeg loze frames.. dat aantal zal trouwens nog best wellis flink minder kunnen worden als straks dat kenteken helemaal ingeburgerd is.. want niemand wil graag geld betalen voor een frame dat niets doet en laat m dan liever niet op kenteken zetten.. en om m dan alsnog op kenteken te krijgen is DUUR.
|
|
Sig-veranderaars zijn vervelend :| |
|
honda_freak |
15-12-2005 16:51 |
Posts: 7650 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
[...]
owja,
dat is een argument, is ook gebeurd bij 2 personen
[...]
ot en sh zijn allebij stadart luchtgekoeld.
een sh kon je watergekoeld maken omdat ze het zelfde blok hebben als een nsr
en met een ot zal dat ook vast wel kunne
Dit bericht is gewijzigd door Kampersjaak op 15-12-2005 om 16:50 uur.
OT heeft t zelfde blok als een MT (op een aanhangpunt na ja) en als jij dus een 70cc Zeta setje op de kop kan tikken kan je m watergekoeld maken..
|
|
Sig-veranderaars zijn vervelend :| |
|
Kampersjaak |
15-12-2005 16:52 |
Posts: 12285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
Bij mn MT vragen mensen al of het een motor is, mensen weten gewoon niets van oudere types brommers af.
Ik mag opmaken dat je liever een crosser hebt dan een racer? Als je voor stevig wilt zou ik je een MTX-OT aanraden, dingen zijn niet kapot te krijgen en veel MT/MB onderdelen zijn uitwisselbaar met MTX-OT (lang niet allemaal, maar de beschikbaarheid van onderdelen is best hoog). MTX-SH is leuk als je de mogelijkheid wilt van een LC-blok en als je een nieuwere oude brommer wilt..
Je had namelijk eerst MB en MT-OT(ja die heb je ook, met die trappers )
toen kreeg je de MTX-OT en de MBX
daarna weer MB en MT-NT (waren niet zo heel verschillend op de verdwenen trappers, het zadel en de gelijkrichter na)
en toen kreeg je de MTX-sh en de MBX (weer)
let wel, van de MT/MTX geschiedenis ben ik heel zeker, van de MB/MBX geschiedenis wat minder
MTX-sh kan nog best een nieuwe brommer zijn dus, halverwege de jaren negentig zijn ze geloof ik uit de productie gehaald.
Het mooie van MTjes is dat je er mee kan doen wat je wilt, crosser kan, SM kan, racer kan, chopper kan, alles kan.. en rijd je m in de prak of heb je iets verslepen wat uiteindelijk niet werkt hoef je niet te gaan huilen, er zijn nu nog genoeg loze frames.. dat aantal zal trouwens nog best wellis flink minder kunnen worden als straks dat kenteken helemaal ingeburgerd is.. want niemand wil graag geld betalen voor een frame dat niets doet en laat m dan liever niet op kenteken zetten.. en om m dan alsnog op kenteken te krijgen is DUUR.
dus uit jou verhaal opgemaakt, heeft een mt dus geen identiteit
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
[...]
OT heeft t zelfde blok als een MT (op een aanhangpunt na ja) en als jij dus een 70cc Zeta setje op de kop kan tikken kan je m watergekoeld maken..
ja, maar das alleen die cilinder
verder geen waterpomp in het blok
Dit bericht is gewijzigd door Kampersjaak op 15-12-2005 om 16:53 uur.
|
|
oderint dum metuant |
|
Neonlampje |
15-12-2005 16:54 |
Posts: 14825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
[...]
dus uit jou verhaal opgemaakt, heeft een mt dus geen identiteit
[...]
juist wel
|
|
|
|
Dit topic is 4261 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 4 van 5
|
|