Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Wegwijs in de Honda brommers.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1064 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #33830 - Wegwijs in de Honda brommers.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4259 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mcdronkz 14-12-2005 20:02 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
[...]


alles in deze wereld gaat toch om het uiterlijk>?


oftewel, er is verder geen voordeel boven een OT ? alleen maar nadelen ?

tja dat lijkt me een duidelijke zaak dan
 
Kampersjaak 14-12-2005 20:04 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


oftewel, er is verder geen voordeel boven een OT ? alleen maar nadelen ?

tja dat lijkt me een duidelijke zaak dan


als jij zegt dat er behalve het blok en het uiterlijk een andere reden moet zijn,


jij weet ook niet of het frame van een ot sterker is dan van een mtx,

jij weet ook niet hoe stug een frame van een ot is en die van een sh
je kunt niks bewijzen verder

of wou je zeggen dat een kapje van een ot minder snel breekt dan dat van een sh?
het zijn toch allemaal meningen

Dit bericht is gewijzigd door Kampersjaak op 14-12-2005 om 20:04 uur.
 
oderint dum metuant
acer 14-12-2005 20:07 Print reply

Posts: 871
chill gast

koop een SH, die zijn niet kapot te krijgen en ze zijn wat meer waard dan de MTjes waar er al 100000 van zijn
 
Willy Billy
mcdronkz 14-12-2005 20:22 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
[...]


als jij zegt dat er behalve het blok en het uiterlijk een andere reden moet zijn,


jij weet ook niet of het frame van een ot sterker is dan van een mtx,

jij weet ook niet hoe stug een frame van een ot is en die van een sh
je kunt niks bewijzen verder

of wou je zeggen dat een kapje van een ot minder snel breekt dan dat van een sh?
het zijn toch allemaal meningen

Dit bericht is gewijzigd door Kampersjaak op 14-12-2005 om 20:04 uur.


ik kan me vaag iets herinneren van 2 buizen onder het balhoofd die doorrotten ?
 
Jekko 14-12-2005 20:25 Print reply

Posts: 827
mtx sh nemen.
Rest is allemaal bagger of scheitlelijk zonder dergelijke aanpassingen
 
Waiting for the wor`s to come
mcdronkz 14-12-2005 20:29 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jekko
mtx sh nemen.
Rest is allemaal bagger of scheitlelijk zonder dergelijke aanpassingen


http://www.rug.nl/no...udenten/argumenteren

ik denk dat je het best interessant vind en er veel van kunt leren.
 
Jekko 14-12-2005 20:33 Print reply

Posts: 827
Jij denkt en vindt wel meer.
Niet dat ik daar verder een boodschap aan heb oid
 
Waiting for the wor`s to come
mcdronkz 14-12-2005 20:34 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jekko
Jij denkt en vindt wel meer.
Niet dat ik daar verder een boodschap aan heb oid


nee, aan jouw posts heeft ook niemand een boodschap als het je niet lukt om fatsoenlijke argumenten te geven.
 
tsxj oran 14-12-2005 20:37 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Valid
[...]


Ow daar weet ik dan nog niks van...

is illegaal

 
oud
mtx freak 14-12-2005 20:49 Print reply

Posts: 2711
mtx-ot is veel goedkoper in verzekering en het is gewoon een mooie brommer (in mijn ogen).

Voor een mtx-sh zijn ook minder onderdelen voor het blok te krijgen en duurder

en als je een mtx-ot naar je eigen smaak maakt heb je ook een hele mooi brommer (mooier als een sh)

ook menigen maar dat maakt niet uit, het gaat er ook om wat voor jou belangrijker is
-wil je iets moois
-wil je iets dat makkelijk hard gaat

het gaat om je eigen keuzes die je wilt
 
MTX-speed 14-12-2005 20:55 Print reply

Posts: 1229
Ik heb al een aantal brommer gereden en zelf dan ook een MB8 gehad en een MTX-SH.
Naar mijn mening rijdt de MTX-sh het fijnst. Dit omdat de wegligging, indien hij goed onderhouden is, vele malen beter is dan die van een MTX-OT, MT en MB. Het frame is door de totaal andere bouw dan ook veel stijver (buigt dus niet zo makkelijk), de Pro-Link achtervering van de MTX-SH is veel beter dan de duo-shock vering van de andere types en ook de voorpoten van de MTX-SH zijn dikker dan die van de andere types. Daarbij komt dat ook de velgen groter/breder zijn dan die van de andere types. Ik kon zelf dan ook met mijn MTX-sh met crossbanden harder door de bochten dan met m'n MB met wegbanden. En ook wanneer ik begon te glijden in een bocht was dit gemakkelijker op te vangen dan met een MT of MB. Een nadeel is weer dat een MTX-SH een stuk zwaarder is dan de MT of MB, waardoor het snelle bochtenwerk, bijvoorbeeld tijdens het crossen in het bos, wat moeizamer gaat met een MTX. De tankinhoud van de MTX is met 9,1 liter groter dan die van de MT (6,8liter) en de MB (9,0 liter).

Wanneer je flink opgevoerd wilt gaan rijden (boven de 60-70km/h) zul je merken dat de trommerremmen van de MTX-SH het niet zo goed doen als de schijfrem van de MB.

Een ander nadeel van de MTX-SH is dat ze over het algemeen meer kosten dan de MT's en MB's.

Wanneer je TOCH een MB of MT wilt gaan kopen en er zit nog geen nieuw kenteken op, let er dan wel op dat het geen MT8 of MB8 is. Dit frame is namelijk een duits frame en is voor 80cc gemaakt en is dus illegaal in Nederland: probleem --> moeilijk of niet te verzekeren in Nederland.
Of het om een duits frame gaat kun je zien aan het framenummer wat in het balhoofd geslagen staat.
Op deze website: http://www.dsv.nl/~h...nda-nl-frame-nr.html is te zien welke framenummer illegaal of juist legaal zijn.
 
zx7r 14-12-2005 21:04 Print reply

Posts: 3868
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
Ik heb al een aantal brommer gereden en zelf dan ook een MB8 gehad en een MTX-SH.
ok
Naar mijn mening rijdt de MTX-sh het fijnst.
Dit omdat de wegligging, indien hij goed onderhouden is, vele malen beter is dan die van een MTX-OT, MT en MB.
ik heb zowel sh als ot gehad en ik kan je zeggen dat ik ot lekkerder vind rijden, maar das een kwestie van smaak
Het frame is door de totaal andere bouw dan ook veel stijver (buigt dus niet zo makkelijk)
zolang jij een ot frame niet onder een caterpiller gooit blijft het ook recht
, de Pro-Link achtervering van de MTX-SH is veel beter dan de duo-shock vering van de andere types en ook de voorpoten van de MTX-SH zijn dikker dan die van de andere types.
ot heeft ook monoshock en dikke voorpoten
Daarbij komt dat ook de velgen groter/breder zijn dan die van de andere types.
Ik kon zelf dan ook met mijn MTX-sh met crossbanden harder door de bochten dan met m'n MB met wegbanden. En ook wanneer ik begon te glijden in een bocht was dit gemakkelijker op te vangen dan met een MT of MB.
zou dat niet aan je banden kunnen liggen
Een nadeel is weer dat een MTX-SH een stuk zwaarder is dan de MT of MB, waardoor het snelle bochtenwerk, bijvoorbeeld tijdens het crossen in het bos, wat moeizamer gaat met een MTX.
ik cross ook altijd met een mb in het bos of op de crossbaan
De tankinhoud van de MTX is met 9,1 liter groter dan die van de MT (6,8liter) en de MB (9,0 liter).
ot heeft ook een grote tank
Wanneer je flink opgevoerd wilt gaan rijden (boven de 60-70km/h) zul je merken dat de trommerremmen van de MTX-SH het niet zo goed doen als de schijfrem van de MB.
daarom heeft een xl500 uit 84 bijvoorbeeld ook trommelremmen
Een ander nadeel van de MTX-SH is dat ze over het algemeen meer kosten dan de MT's en MB's.
ot daarentegen minder, ook in de verzekering

Wanneer je TOCH een MB of MT wilt gaan kopen en er zit nog geen nieuw kenteken op, let er dan wel op dat het geen MT8 of MB8 is. Dit frame is namelijk een duits frame en is voor 80cc gemaakt en is dus illegaal in Nederland: probleem --> moeilijk of niet te verzekeren in Nederland.
Of het om een duits frame gaat kun je zien aan het framenummer wat in het balhoofd geslagen staat.
Op deze website: http://www.dsv.nl/~h...nda-nl-frame-nr.html is te zien welke framenummer illegaal of juist legaal zijn.


 
Valid 14-12-2005 21:05 Print reply

Posts: 658
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
Wanneer je flink opgevoerd wilt gaan rijden (boven de 60-70km/h) zul je merken dat de trommerremmen van de MTX-SH het niet zo goed doen als de schijfrem van de MB.



Tnx voor je reactie daar heb ik wat aan!
Ik wil de brommer ongeveer 80 laten lopen, is het dan eigenlijk niet te doen met trommelremmen van de MTX-sh?
 
zx7r 14-12-2005 21:06 Print reply

Posts: 3868
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Valid
[...]


Tnx voor je reactie daar heb ik wat aan!
Ik wil de brommer ongeveer 80 laten lopen, is het dan eigenlijk niet te doen met trommelremmen van de MTX-sh?

gelul trommel remt net zo goed.
 
mcdronkz 14-12-2005 21:07 Print reply

Posts: 32777
woa, schijf kan beter z'n hitte kwijt, en verliest dus minder gauw z'n remkracht. dus je hebt wel ergens gelijk, maar ergens ook weer niet.

lees dit maar eens;

http://keversite.nl/...=9295&highlight=

Dit bericht is gewijzigd door mcdronkz op 14-12-2005 om 21:10 uur.
 

Dit topic is 4259 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved