Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Ontsteking DT precies verkeerd om..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 900 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #33829 - Ontsteking DT precies verkeerd om..
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2922 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Henk-88 16-12-2005 10:17 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



onzin, hij kan gerust zonder spie draaien hoor.

kijk maar naar de binnenrotors, die draaien allemaal zonder spie. de conische passing van de krukas en het vliegwiel is al genoeg, je dacht toch niet dat dat kleine stukje metaal een heel vliegwiel aan de krukas verbind.

spie is alleen voor het goed erop zetten van het vliegwiel, je werkt dat het soms wat moeilijk gaat onder de invloed van de magneten met het erop zetten. spietje houd dan de boel op de plaats, maar zodra jij die moer aandraait zou hij gerust weg kunnen.



Ik weet 't niet, door de grotere massa van het vliegwiel zal het vliegwiel meer de neiging hebben om achter te blijven t.o.v. de krukas. Misschien heb je gelijk maar ik vind het spietje wel een prettig idee
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
bart de scootergek 16-12-2005 10:39 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]



Ik weet 't niet, door de grotere massa van het vliegwiel zal het vliegwiel meer de neiging hebben om achter te blijven t.o.v. de krukas. Misschien heb je gelijk maar ik vind het spietje wel een prettig idee



dus jij dacht dat die grote roterende massa tegengehouden wordt door een spietje van 1 gram en dat een contactoppervlak met het vliegwiel heeft van 5 mm^2. als de conische passing niet goed is dan zou hij ongeacht of er nou een spietje zit los gaan zitten. dat spietje houd hem dan echt niet meer hoor.
 
Honda RC-33
Henk-88 16-12-2005 11:39 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



dus jij dacht dat die grote roterende massa tegengehouden wordt door een spietje van 1 gram en dat een contactoppervlak met het vliegwiel heeft van 5 mm^2. als de conische passing niet goed is dan zou hij ongeacht of er nou een spietje zit los gaan zitten. dat spietje houd hem dan echt niet meer hoor.



Juist doordat de conische passing zo goed is, heeft dat spietje het makkelijk, mede door het feit dat je zelf naar voren bracht dat stevig vastzetten het vliegwiel in principe al op z'n plek houdt. Het spietje is door de fabrikanten niet bedacht om vliegwielen met een slechte conische passing op hun plek te houden.
(Nu heb je het ineens over vliegwielen die niet goed passen? In dat geval ben ik het met je eens dat een spietje weinig goeds uitricht.)
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Kees de Jong 19-12-2005 19:17 Print reply

Posts: 1881
Ondertussen heb ik het spietje erin gezet, nu zit het vliegwiel er wel goed op en fuctioneerd ook zoals het hoort, vlak voor het BDP is ie maximaal geopend. Alleen wil de brommer nog steeds niet lopen, ook al geprobeerd met wat benzine in de cil. iemand een idee wat het kan zijn?

 
7 seconden, of 21 gram
Henk-88 20-12-2005 2:26 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: k33s
Ondertussen heb ik het spietje erin gezet, nu zit het vliegwiel er wel goed op en fuctioneerd ook zoals het hoort, vlak voor het BDP is ie maximaal geopend. Alleen wil de brommer nog steeds niet lopen, ook al geprobeerd met wat benzine in de cil. iemand een idee wat het kan zijn?




Staat 'ie op het ODP nog steeds open dan?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Kees de Jong 20-12-2005 9:07 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]



Staat 'ie op het ODP nog steeds open dan?


nee daar is ie dicht, en hij vonkt ook gewoon..

Dit bericht is gewijzigd door k33s op 20-12-2005 om 9:08 uur.
 
7 seconden, of 21 gram
User 927 20-12-2005 11:01 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: k33s
[...]


nee daar is ie dicht, en hij vonkt ook gewoon..

Dit bericht is gewijzigd door k33s op 20-12-2005 om 9:08 uur.


Vonkt mooi blauw?

Als ie optijd vonkt kan het dan alleen nog aan je brandstof of luchttoevoer liggen
 
Kees de Jong 20-12-2005 11:59 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald
[...]


Vonkt mooi blauw?

Als ie optijd vonkt kan het dan alleen nog aan je brandstof of luchttoevoer liggen


vonk is mooi blauw, en met benzine in de cilinder wil die ook geen klap geven
 
7 seconden, of 21 gram
bigguuuh 25-12-2005 20:51 Print reply
Posts: 123
vonk ie tussen je puntjes

zijn je puntjes recht
 
bereheer 25-12-2005 21:16 Print reply

Posts: 1901
1 woord rotonsteking

het beste kun je er een contactpunt vervanger opzetten
 
bloaze manne, meej diene woage!
Kees de Jong 26-12-2005 15:32 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bigguuuh
vonk ie tussen je puntjes

zijn je puntjes recht


hij vonkt niet tussen de puntjes en ze zijn recht.



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bereheer
1 woord rotonsteking

het beste kun je er een contactpunt vervanger opzetten


dit moet ook gewoon kunnen werken, alleen nu even niet

die van mij staat al twee jaar hetzelfde en die wordt toch behoorlijk intensief gebruikt @ > 10k rpm
 
7 seconden, of 21 gram
martijn_helmer 26-12-2005 15:36 Print reply

Posts: 146
Nou, neem van mij aan... die ontsteking is kut, alleen poeporigineel houd ie 't een tijdje vol. Zogauw je je eerste condensator hebt moete vervangen is 't verneukt. Ik heb er al veel kunne vervangen, mijn advies is dat je beter een ontsteking van 'n andere brommer op maat kunt maken voor je DT... maakt niet uit wat voor ontsteking, probeer maar eens wat. Van suzuki ER is passend te maken.
 
Kees de Jong 26-12-2005 16:22 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: martijn_helmer
Nou, neem van mij aan... die ontsteking is kut, alleen poeporigineel houd ie 't een tijdje vol. Zogauw je je eerste condensator hebt moete vervangen is 't verneukt. Ik heb er al veel kunne vervangen, mijn advies is dat je beter een ontsteking van 'n andere brommer op maat kunt maken voor je DT... maakt niet uit wat voor ontsteking, probeer maar eens wat. Van suzuki ER is passend te maken.


pff, daar gaat het toch niet om wat allemaal wel niet kan, ik heb dat op het moment niet voorhanden, en wil em gewoon hier mee laten lopen omdat dat gewoon goed moet kunnen, ik weet ook wel dat elektronisch beter is en dat die van een dtr er zo oppast, maar als je niets toe te voegen hebt aan het probleem wil je dan aub niet posten

 
7 seconden, of 21 gram

Dit topic is 2922 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved