Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Ontsteking DT precies verkeerd om..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1020 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #33829 - Ontsteking DT precies verkeerd om..
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2921 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Kees de Jong 14-12-2005 19:31 Print topicpost

Posts: 1881
Het probleem is dus dat de contactpuntjes alleen functioneren als ik ze op het ODP open zet op 0,35 mm, dan geeft ie gewoon een mooie blauwe vonk. Als ik ze op het BDP open zet, zoals het zou horen dus, gaan de contactpuntjes alleen maar verder open, en gaat ie dus vonken tussen de punten. Precies verkeerd om zoals het hoort dus.

Wat kan dit zijn?
 
7 seconden, of 21 gram

Henk-88 14-12-2005 19:34 Print reply

Posts: 26703
Maar hij loopt er niet op h?

op die mooie blauwe vonk
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Kees de Jong 14-12-2005 19:35 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
Maar hij loopt er niet op h?

op die mooie blauwe vonk


uiteraard niet nee
 
7 seconden, of 21 gram
Henk-88 14-12-2005 19:38 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: k33s
[...]


uiteraard niet nee


is die ontstekingsshit wel ori-DT?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
User 927 14-12-2005 19:47 Print reply

Posts: 6405
Wat dacht je van de punten even stellen? Voelermaatje kopen, punt afstand moet bij volledige opening 0.35mm zijn.

Kun je em daar niet op krijgen? zijn je punten versleten, ff 2.50 in neie investeren
 
Kees de Jong 14-12-2005 20:07 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]


is die ontstekingsshit wel ori-DT?


denk het wel, zag er op het eerste gezicht uit als dezelfde
 
7 seconden, of 21 gram
Kees de Jong 14-12-2005 20:30 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald
Wat dacht je van de punten even stellen? Voelermaatje kopen, punt afstand moet bij volledige opening 0.35mm zijn.

Kun je em daar niet op krijgen? zijn je punten versleten, ff 2.50 in neie investeren


de punten stellen gaat goed als ik het precies verkeerd om doe, anders blijven ze open, het lijkt me dus niet aan de punten zelf te liggen..

 
7 seconden, of 21 gram
bereheer 14-12-2005 21:38 Print reply

Posts: 1901
hoe zit het met je spietje? zit die er nog in?

bovenaan moeten de contactpunten opgegaan he!!!

anders eens je condensator vervangen, omdat ie vonkt tussen je punten
 
bloaze manne, meej diene woage!
Kees de Jong 14-12-2005 23:57 Print reply

Posts: 1881
dat spietje, wat is dat? waar zit het en wat doet het?
 
7 seconden, of 21 gram
Nessaya 15-12-2005 0:01 Print reply

Posts: 1198
zit in de krukas, (die dikke bout dus) vult et gaatje op zeg maar, houd tegen dat de vliegwiel er af gaat
 
honda
Kees de Jong 15-12-2005 0:10 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nessaya
zit in de krukas, (die dikke bout dus) vult et gaatje op zeg maar, houd tegen dat de vliegwiel er af gaat


ok bedankt, maar dat heeft dus niets met het probleem te maken?
 
7 seconden, of 21 gram
Henk-88 15-12-2005 4:40 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: k33s
dat spietje, wat is dat? waar zit het en wat doet het?



Het spietje zorgt ervoor dat je vliegwiel op de juiste manier op je krukas komt en niet kan verdraaien. Het valt in een halfronde inkeping in je krukas.




Ik raad je aan op zoek te gaan naar een ontsteking (complete grondplaat en vliegwiel) die van een lopende DT afkomt. Desnoods lenen ofzo. Als 'ie dan nog steeds hetzelfde doet, zou het misschien nog kunnen dat er een rare krukas in je blok zit.
Als je niet van raadsels oplossen houdt, kun je misschien ook gewoon je hele grondplaat aanpassen zodat je 'm ong. 180 graden kunt draaien zodat 'ie weer een vonk geeft op het goede moment.


edit: de stand van je vliegwiel heeft niets te maken met het moment waarop je contactpunten opengaan natuurlijk; dat bepaalt de krukas samen met hoe je grondplaat staat.

Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 15-12-2005 om 4:44 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Kees de Jong 15-12-2005 17:51 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]



Het spietje zorgt ervoor dat je vliegwiel op de juiste manier op je krukas komt en niet kan verdraaien. Het valt in een halfronde inkeping in je krukas.

afbeelding


Ik raad je aan op zoek te gaan naar een ontsteking (complete grondplaat en vliegwiel) die van een lopende DT afkomt. Desnoods lenen ofzo. Als 'ie dan nog steeds hetzelfde doet, zou het misschien nog kunnen dat er een rare krukas in je blok zit.
Als je niet van raadsels oplossen houdt, kun je misschien ook gewoon je hele grondplaat aanpassen zodat je 'm ong. 180 graden kunt draaien zodat 'ie weer een vonk geeft op het goede moment.


edit: de stand van je vliegwiel heeft niets te maken met het moment waarop je contactpunten opengaan natuurlijk; dat bepaalt de krukas samen met hoe je grondplaat staat.

Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 15-12-2005 om 4:44 uur.


Als het vliegwiel verdraaid is kan het er wel mee te maken hebben toch? Misschien zit dat spietje er helemaal niet in, heb er vandaag eentje gekocht, doe em der morgen wel in. Het is niet de brommer van mij, dus als ie het dan nog niet doet zal ik een kijken wat ie met mijn ontsteking doet. Anders idd 180 graden draaien.. Bedankt voor je hulp!

 
7 seconden, of 21 gram
Nessaya 15-12-2005 22:26 Print reply

Posts: 1198
als je spietje er niet in zit, loopt ie wel volgens mij maar kut, de krukas maakt soms een slag meer dan et vliegwiel
 
honda
Henk-88 16-12-2005 7:11 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: k33s
[...]


Als het vliegwiel verdraaid is kan het er wel mee te maken hebben toch? Misschien zit dat spietje er helemaal niet in, heb er vandaag eentje gekocht, doe em der morgen wel in. Het is niet de brommer van mij, dus als ie het dan nog niet doet zal ik een kijken wat ie met mijn ontsteking doet. Anders idd 180 graden draaien.. Bedankt voor je hulp!




Een spietje moet er wel in idd. Als je je eigen ontsteking erop zet, kijk dan ff goed of de krukassen hetzelfde eruitzien als de zuigers allebei in dezelfde stand (BDP bijv.) staan en waar dan het opduwnokje voor de contactpunten staat. En kijk of er soms verschil zit in de grondplaat en wat daarop zit. Laat nog ff weten hoe 't verder gaat.

succes
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
bart de scootergek 16-12-2005 10:08 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]



Een spietje moet er wel in idd. Als je je eigen ontsteking erop zet, kijk dan ff goed of de krukassen hetzelfde eruitzien als de zuigers allebei in dezelfde stand (BDP bijv.) staan en waar dan het opduwnokje voor de contactpunten staat. En kijk of er soms verschil zit in de grondplaat en wat daarop zit. Laat nog ff weten hoe 't verder gaat.

succes



onzin, hij kan gerust zonder spie draaien hoor.

kijk maar naar de binnenrotors, die draaien allemaal zonder spie. de conische passing van de krukas en het vliegwiel is al genoeg, je dacht toch niet dat dat kleine stukje metaal een heel vliegwiel aan de krukas verbind.

spie is alleen voor het goed erop zetten van het vliegwiel, je werkt dat het soms wat moeilijk gaat onder de invloed van de magneten met het erop zetten. spietje houd dan de boel op de plaats, maar zodra jij die moer aandraait zou hij gerust weg kunnen.
 
Honda RC-33

Dit topic is 2921 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved