Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Bewerkte 80cc > gat in zuiger

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 842 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #33782 - Bewerkte 80cc > gat in zuiger
Pagina 10 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8932 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MT70-nolimit 17-3-2006 12:50 Print reply

Posts: 4322
Motorblok is weer klaar.
Linker krukaslager zat vol met gruis. Het gruis zat zo vast in de cilinder en in de krukasholte dat ik het eruit heb laten stralen. Lagerpassing van kruklager was nog super Cilinder is super netjes opgehoond.

Specs zijn nu:
boring: 49,5mm
uitlaat 172.7
spoel 121.1
boost 108.6
blowdown 25,75

Kop heeft dezelfde specs als ori 80 maar dan met een iets bredere squishband en een rand tot 49mm. Vanmiddag ga ik de squish voor de laatste keer checken.

 
gaat lang goed
richard3 17-3-2006 12:57 Print reply

Posts: 5198
ben benieuwd wat ie nu gaat doen

 
op naar de grote brommers
MT70-nolimit 17-3-2006 18:02 Print reply

Posts: 4322
yep so do I, als het nou weer gaat ga ik weer ori 80 rijden Maar ik heb nu alles wel zo dubbel gecheckt. Ik ga alleen nogsteeds niet met andere brandstof of olie rijden omdat het makkelijk zonder moet kunnen bij zo'n laagtoerige setup.
 
gaat lang goed
S.Brouwer 17-3-2006 18:12 Print reply

Posts: 1783
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]

niet dat die 2mm verschil er wat toe doet, maar 18mm is best klein op 96cc imho

ik ben best tevreden met die mikuni, ik heb vrij weinig afstelproblemen



Ik reed met een 18mm op een imi 110cc, liep goed geen problemen met gaten in zuigers gehad. of te kort mengsmering
 
MT70-nolimit 17-3-2006 18:19 Print reply

Posts: 4322
tja ik speel liever op zeker met de lange afstanden die ik naar school moet
 
gaat lang goed
S.Brouwer 17-3-2006 18:20 Print reply

Posts: 1783
reed elke dag 30km heen en 30km terug naar school
 
MT70-nolimit 17-3-2006 18:23 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: biertjuh
reed elke dag 30km heen en 30km terug naar school

ik 35 maar goed mijn probs zijn niet mijn carb, smering was altijd goed, reed netjes 1:45 zuiger werd ook nooit bruin oid.
 
gaat lang goed
MT70-nolimit 18-3-2006 17:20 Print reply

Posts: 4322
Het spul is af ik heb de squish ff opgemetn dies 1,66 dus als het nu fout gaat dan spring ik van een gebouw.
 
gaat lang goed
bart de scootergek 18-3-2006 18:22 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
Het spul is af ik heb de squish ff opgemetn dies 1,66 dus als het nu fout gaat dan spring ik van een gebouw.



is die squish niet een beetje hoog? ik dacht dat normaal rond de 0,8 mm was, al is de squish wel van veel factoren afhankelijk, wat was je motivatie om voor 1,66 te gaan?. door een te hoge squish kan het ook gaan detoneren he.
 
Honda RC-33
MT70-nolimit 30-3-2006 19:17 Print reply

Posts: 4322
Oke stront aan de knikker.
Het veranderen van cilinder kop, en dus een radicaal andere squish/squishband heeft behoorlijke afstelproblemen met zich mee gebracht, waar ik geen raad meer weet:

In mijn 20mm mikuni heb ik sproeier 120,125,130,135,140,145,150 geprobeerd, en geloof het of niet de brommer loopt continu op de zelfde manier kut. De bougie is koffiebruin, MAAR in het middengebied (ook al stel je de gasnaald) is het waardeloos, en als je te hard aan het gas hangt valt ie gewoon terug in toeren. Voor volledige setup zie startpagina, ik heb nix verandert.

Ik heb dit nog nooit eerder gehad
What de **** is het?

edit:
tis geen valse lucht
membraan is goed
luchtfilter is open
compressie is goed

Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 30-3-2006 om 19:33 uur.
 
gaat lang goed
b e r t 30-3-2006 21:50 Print reply

Posts: 1855
heb je de onsteking ook verandert?
 
MT70-nolimit 30-3-2006 22:05 Print reply

Posts: 4322
Humm lijken de bekende afstelproblemen van de 20mm mikuni's die ze wel vaker hebben misschien op mijn problemen? Ik heb er eerder nooit gedonder mee gehad maja je weet het maar nooit

@bert: ik heb gecheckt of het beter ging met vervroegde onsteking maar nix

Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 30-3-2006 om 22:06 uur.
 
gaat lang goed
Sypie_Honda 30-3-2006 22:11 Print reply

Posts: 13830
heb je die 18mm keihin er al op gehad?

denk wel dat het daar beter mee wil
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Menu2t 30-3-2006 22:24 Print reply

Posts: 2815
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
heb je die 18mm keihin er al op gehad?

denk wel dat het daar beter mee wil



18 keihin is denk ik te klein voor deze 80cc bewerkt ongeveer 93cc nu dus geloof ik,,, maar dat bedacht ik me zondag ook al toen ik je tegenkwam en je weg reed,, dacht ik bij mezelf is dit niet dat 20mm gezeik van iedereen,, anders probeer je een keer die 21 van marc,, mischien wil het dan wel en past opt zelfde spruit denk ik?? nou suc6,,

Dit bericht is gewijzigd door Airsal70ccDt op 30-3-2006 om 22:29 uur.
 
NSR Supersprint special!
MT70-nolimit 30-3-2006 22:28 Print reply

Posts: 4322
mwah ik denk dat het moet kunnen met 18mm, het toerental ligt nogal laag op top, en het zou me ook goed uitkomen ivm verbruik
 
gaat lang goed

Dit topic is 8932 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 10 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved