Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Bewerkte 80cc > gat in zuiger

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1163 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #33782 - Bewerkte 80cc > gat in zuiger
Pagina 1 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 9, 10, 11Volgende pagina >
Dit topic is 8916 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MT70-nolimit 12-12-2005 0:40 Print topicpost

Posts: 4322
Ik rijd nu een paar maanden met een Honda 80cc cilinder die bewerkt is:
Gegevens
boring: 49mm
zuiger: proX zuiger uit Suzuki RM80 (1984)
max rpm: 10k
Het is dus een ori 80cc die geboort is en de uitlaatpoort is wat omhoog gehaald om het toerental te verhogen, bij VHS in geldrop
timingen:
uitlaat 172.7
spoel 121.1
boost 108.6
blowdown 25,75

Probleem:
Ik moet met vervroegde onsteking rijden om het huidige, grote, vermogen uit de cilinder te halen (anders komt ie gewoon niet boven 9k). 2 maanden geleden, na het verwisselen van de ori uitlaat voor een Proma 80 exemplaar brandde de bougie een gat in mijn zuiger (ngk B9hs) Dus wand ff gepoetst, nieuwe zuiger erin, andere bougie (B8hs) De hele tijd geen problemen gehad. Vorige week sloeg bougie 8 door. Ik had ff niets anders liggen dan een bougie 9, ik denk dat kan wel, hoef nu toch niet zoveel te rijden. Vandaag weer gat in de zuiger, wand hoeft weer alleen gepoetst te worden maar ik moet weeer een andere zuiger aanschaffen.

Oplossing: heeft een van jullie een oplossing dat ik bijv. niet met vervroegde onsteking hoef te rijden, want bougie 8 is te klein en bougie 9 brand een gat in de zuiger. Ik post morgen ff een poortmap, mss dat een van jullie kan vertellen dat er mss iets met de timingen van de cilinder moet gebeuren. Ik wil alleen uiteindelijk niet hoger dan de huidige 10k komen te zitten.
Liever niet reageren wanneer je niet beschikt over ervaring met bewerken van cilinders of tunen

Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 17-2-2006 om 15:12 uur.
 
gaat lang goed

Neonlampje 12-12-2005 0:51 Print reply

Posts: 14825
Is je cilinderkop op maat gedraaid? En zo ja, wat is je squish?

Verder.. originele honda onsteking is niet echt ideaal.. maar dit gaatje in je zuiger is duidelijk gekomen door een te vroege ontsteking, gewoon verlaten en op andere punten vermogen proberen te winnen.

Verder is 9k niet veel voor een 80cc, dit zou hij ook met een normaal ontstekignstijdstip moeten halen.
 
dt50rcrosser 12-12-2005 0:53 Print reply

Posts: 6252
misschien moet je een ander merk/type bougie proberen, er moet een gouden middenweg te vinden zijn, omdat die vervroegde ontsteking ook zorgt voor een betere gasreactie zou het mooi zijn als dat zo kan blijven

 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek
MT70-nolimit 12-12-2005 0:58 Print reply

Posts: 4322
ik heb mijn squish niet zo 1,2,3, paraat zal morgen ff kijken, de kop is wel op maat gedraaid met in ieder geval een mooie verbrandingskamer

neemt niet weg dat de compressie altijd (op gevoel) wel behoorlijk hoog is

ik kan inderdaad wel een ander merk bougie proberen, ik verlaat mijn onsteking liever niet ivm de huidige gasreactie enzo maar als dan moet dan moet et
 
gaat lang goed
Neonlampje 12-12-2005 1:17 Print reply

Posts: 14825
Je hebt 2 opties...
Compressie omlaag halen, of je ontsteking verlaten.. Trouwens... te vroeg is ook niet alles he Ws moet je hem zo ernstig vroeg zetten omdat je je squish gewoon verkeerd hebt.

Deze moet rond de 0.8mm zitten in joun geval. Dat is een veilige waarde bij een 80cc imho

 
Bullet 12-12-2005 1:23 Print reply

Posts: 12150
ben het eens met lude, check je cil kop specs ff
 
**My BungHole Will Speak Now**
brommercrazy 12-12-2005 11:26 Print reply

Posts: 2594
Heb je de vervroegde ontsteking in combinatie met een "snelle" cdi?
 
Bart-DRD 12-12-2005 11:28 Print reply

Posts: 1838
maare dat van die bougie, lees jy de website van ngk eens goed door pik

als jy van een ngk b9 naar b8 gaat, wordt je verbrandings temperatuur alleen maar NOG hoger...

snap je ook gelijk dat er soms staat in zomer een b8 en winter een b7 bv,
 
stom stuk ei uit blik...
MT70-nolimit 12-12-2005 13:01 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bart-DRD
maare dat van die bougie, lees jy de website van ngk eens goed door pik

als jy van een ngk b9 naar b8 gaat, wordt je verbrandings temperatuur alleen maar NOG hoger...


wtf is dat voor tegenstrijdigheid, dat gat in de zuiger is gebeurt met b9 bij b8 heb ik nooit problemen gehad


@brommercrazy: nee (momenteel) geen mps-300

Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 12-12-2005 om 13:10 uur.
 
gaat lang goed
MT70-nolimit 12-12-2005 16:19 Print reply

Posts: 4322
De hoonsteentjes gaan eerst even door de cilinder heen om de aluminium van de wand af te poetsen, dan ga ik daarna wel met de squish bezig als ik een nieuwe zuiger heb geregeld.
 
gaat lang goed
hondansrpower 12-12-2005 16:26 Print reply

Posts: 302
probeer idd je compressie iets te verlagen,werkte bij mij ook met mijn bougies die na een rondje kapot gingen,gewoon extra voetpakking ertussen doen.en 9000tpm met een 80cc is idd erg weinig,wat voor carb zit erachter.ori honda ontsteking met je dan wel erg ver vervroegd hebben wil je er een gat mee in je zuiger branden.
of heb je een snelle grondplaat en die vervroefd of zo.
 
93cc malossi-hpi2005-6bak-32mm d-slide-6kleps malossi membraam.
MT70-nolimit 12-12-2005 16:28 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondansrpower
...gewoon extra voetpakking ertussen doen.en 9000tpm met een 80cc is idd erg weinig,wat voor carb zit erachter.ori honda ontsteking met je dan wel erg ver vervroegd hebben wil je er een gat mee in je zuiger branden. of heb je een snelle grondplaat en die vervroefd of zo.


1 nee ik gooi geen extra voetpakking eronder, ik draai gewoon iets meer uit de kop weg, met een extra voetpakking komt mijn uitlaatpoort hoger en dus mijn max toerental. Ik wil gebruik maken van het enorme koppel wat deze cilinder heeft, ik rij een beetje diesel auto eruit met twv 17-38 het is wel 95cc h?

2 nee mijn grondplaat is ori

3 dus ik kom er niet echt verder mee wat jij zegt

Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 12-12-2005 om 16:35 uur.
 
gaat lang goed
MT70-nolimit 12-12-2005 20:24 Print reply

Posts: 4322
Wat is de meest veilige manier om de squish aan te passen:
1 extra koppakking
2 iets van de zuiger afdraaien
3 iets uit de kop weg draaien
 
gaat lang goed
Johnny B 12-12-2005 20:26 Print reply

Posts: 8381
je moet eens afgas gaan tanken
dat kun je halen in duitsland dooei je door je benzine
dan word je blok minder heet is vooral voor getunde brommers ik gebruik het zelf als jaren is de getunde crosser
 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
mb-gek 12-12-2005 20:27 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
Wat is de meest veilige manier om de squish aan te passen:
1 extra koppakking
2 iets van de zuiger afdraaien
3 iets uit de kop weg draaien

als je iets van de zuiger afhaald krijg je hetzelfde resultaat als een extra voetpakking

dus die valt af

extra koppaking zou ik zelf nooit doen omdat het nou niet echt materiaal is wat lekker aan zal sluiten bij 2 koppakingen
dan hou je dus alleen die kop uit draaien over

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
bart de scootergek 12-12-2005 20:27 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
Wat is de meest veilige manier om de squish aan te passen:
1 extra koppakking
2 iets van de zuiger afdraaien
3 iets uit de kop weg draaien



met stip op 1 koppaking extra, dit omdat het de goedkoopste en makkelijkste oplossing is.

iets van je zuiger afhalen zou ik wegstrepen, lijkt me geen goede oplossing.

optie 3 kun je ook doen icm opmaat maken, hierdoor heb je ook nog eens meer vermogen, en een veilige shuish, al ben je hier dan meer geld voor kwijt dan optie 1.

wat is je shuish dan? heb je die al eens opgemeten?
 
Honda RC-33

Dit topic is 8916 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 9, 10, 11Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved