Quote: Oorspronkelijk gepost door: SuperMotard
Nou ik heb dus die derbi afgesteld..en ik heb 3 keer gecontroleerd na het rijden voor de kleur van de bougie..die was ckr bruin, een mooie donkere kleur..dus ietsje te rijk zelfs..heb ook meerdere malen de cill temp gevoeld, en geen van de keren was hij echt heet..
heb btw zelf ook derbi gehad dus vandaar..alleen het aller gekste is..dat de temp helemaal niet warm was..dus ik ben zelf bang dat de koeling ermee is genokt..temp van de cill was gewoon warm..gelijk daarna gevoeld.en van de rad was kouder als die van de cill terwijl dat dus niet goed is..dus ik ben bang dat miss het koel tandwiel verrot is ofzo..iig hij loopt nog wel alleen geen stationair meer, denk zelf lichte krasjes..heb ik ook gehad bij mijn derbi, die liep vast door kalk ophooping in de thermostaat.
Dus vreemd gebeuren iig, en de sproeier was ckr goed, dat heb ik ckr een paar keer getest.
edit : en je kan wel gaan zitten blaaten dat de sproeier te klein is..maar de bougie was nieuw..en de kleur werd bruin, ook na 20 km gecheckt, en zelfs nog meer
Dit bericht is gewijzigd door SuperMotard op 12-12-2005 om 1:00 uur.
afstellen doe je niet aan de hand van je bougie maar aan de hand van je gehoor, een bruine bougie hoeft helemaal niks te zeggen..
ook zegt een cil temp helemaal niks , weet je hoe warmlopers onstaan? dat is als of de zuiger of de cilinderwand sneller uitzet dan andersom, dus als bijv de zuiger sneller uitzet dan de wand en dus gaat knellen.
Als ik het hoor was je sproeier niet goed, ook omdat ie niet stationair wilde lopen..dat is 1 van de symptomen van te arm, en warmlopen is daar een oorzaak van
|