Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - power valve klets

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1105 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #33753 - power valve klets
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1545 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MC Beuner 9-12-2005 21:16 Print topicpost

Posts: 3678
ik heb hier nog een nsr 125 blokje ligge, maar als ik die onder een of andere brommer wil knopen, kan ik het uitlaatklepsysteem niet aansluiten, omdat ook al die electronica niet heb

maar hoe zal het lopen als je de klep gewoon in de hoogste stand zet?

iemand ervaring mee?
 
Vivatje snor

honda-mbx 9-12-2005 21:19 Print reply

Posts: 1688
wanneer je even een poortmap maakt, met de maten wanneer valve open en dicht valt er meer over te zeggen

eigenlijk hangt het van die timingen af
 
ik vlam je..
[RRT] Lost-P 9-12-2005 21:20 Print reply
Posts: 4578
je zult vermogen verliezen onderin het toerengebied... hoeveel precies kun je zo niet echt zeggen

Maar het kan best aanzienlijk zijn!
 
Chille Tune shit dan
MC Beuner 9-12-2005 23:13 Print reply

Posts: 3678

 
Vivatje snor
Blukaap2 9-12-2005 23:18 Print reply

Posts: 9953
Hmm, als je slim bent hang je dr een 250cc 1-cilinder 4-takt blokje onder.
Heb je al die powervalve bullshit niet.
 
Stoere brommers
Johnny B 9-12-2005 23:18 Print reply

Posts: 8381
je hebt vermogen verlies ma het loopt nog wel vrij normaal

een poostje geleden een kawasaki kx 250 met een defecte powervalve, hebben we de powervalve gewoon de uit gelaten en hij liep verder best goed
 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
KaWaReZ 9-12-2005 23:19 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Hmm, als je slim bent hang je dr een 250cc 1-cilinder 4-takt blokje onder.
Heb je al die powervalve bullshit niet.


foei

(powervalve kun je mss aan je oliekabel(gesplit vant gas) hangen als dat mogelijk is? )
en anders viavia zon regelaar zoeken. is wel te vinden
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
-Wheelie-Johie- 10-12-2005 0:35 Print reply

Posts: 2814
hoe werkt zoon poervalve dan?
 
trots BMW e30 325i eigenaar
KaWaReZ 10-12-2005 0:38 Print reply

Posts: 20582
net na je uitlaatpoort zit n gleuf, waar je powervalve zit. das iig net een "vlakschuif".
trek je je gas open/gaan de toeren stijgen, gaat die klep omhoog.
voor lage toeren kleinere uitlaatpoort, voor hogetoeren grote poort.
(heel simpel gezegd)
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
mr200r 10-12-2005 16:43 Print reply
Posts: 5122
gewoon een servomotortje op de accu aansluiten of gewoon eraf.
 
mr200r
The Catfish 10-12-2005 16:48 Print reply

Posts: 1337
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
net na je uitlaatpoort zit n gleuf, waar je powervalve zit. das iig net een "vlakschuif".
trek je je gas open/gaan de toeren stijgen, gaat die klep omhoog.
voor lage toeren kleinere uitlaatpoort, voor hogetoeren grote poort.
(heel simpel gezegd)


en een kleine uitlaatpoort is meer koppel?
of gunstig bij lage toeren?
of waarom is het?

want ik zou denken:

grote uitlaatpoort, daarmee kun je ook bij
lage toeren makkelijk al je gassen mee kwijt.

dus waarom variabel?
 
vandalism: beautiful as a rock in a cop's face..
The Catfish 10-12-2005 16:50 Print reply

Posts: 1337
ohhhh wacht volgens mij snap ik het:

uitlaatpoort wordt lager bij lage toeren,
dus per slag wordt de zuiger 'langer' naar beneden
gedrukt voor de uitlaatgassen en de druk wegvalt?

= meer koppel

ofzo..



edit:

ik had beter m'n eerste post ge-edit,
maargoed.

Dit bericht is gewijzigd door The Catfish op 10-12-2005 om 16:51 uur.
 
vandalism: beautiful as a rock in a cop's face..
KaWaReZ 10-12-2005 16:51 Print reply

Posts: 20582
tgaat om de hoogte van je uitlaatpoort.

hoe hoger (tot op bepaalde hoogte) hoe hoogtoeriger.
lage uitlaatpoort geeft meer kracht onderin

 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
bart de scootergek 10-12-2005 16:53 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
tgaat om de hoogte van je uitlaatpoort.

hoe hoger (tot op bepaalde hoogte) hoe hoogtoeriger.
lage uitlaatpoort geeft meer kracht onderin




maar de poort zit toch vast in de cilinder? de hoogte tot de onderkant van de uitlaatpoort verschuift iig niet.
 
Honda RC-33
BlackIce4 10-12-2005 16:53 Print reply

Posts: 3654
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
tgaat om de hoogte van je uitlaatpoort.

hoe hoger (tot op bepaalde hoogte) hoe hoogtoeriger.
lage uitlaatpoort geeft meer kracht onderin


duzzz als je een schuive in je uitlaat zouw maken moet dat ook kunnen? of is dat tever van de cilinder af
 
The Catfish 10-12-2005 16:55 Print reply

Posts: 1337
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BlackIce4
[...]

duzzz als je een schuive in je uitlaat zouw maken moet dat ook kunnen? of is dat tever van de cilinder af


ik geloof dat het echt om de uitlaatpoort zelf gaat.
dus echt een variabele poort, niet een stukje verder.
 
vandalism: beautiful as a rock in a cop's face..

Dit topic is 1545 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved