Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mtx-sh met 70cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 901 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #33745 - mtx-sh met 70cc
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 973 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

gerarddg 9-12-2005 16:36 Print topicpost

Posts: 404
Ik heb nu een mtx-sh met de volgende setup:
70CC cilinder
13mm carb. ori
proma 50cc uitlaat
92,5 sproeier

En nu is het zo dat als ik van z'n 3 naar z'n 4 schakel dat ik aardig hoog in z'n toeren moet gaan zitten wil ik weer in die powerband terecht komen. Hoe kan ik dit oplossen? Want de powerband begint ongeveer bij de 6k a 6,5k toeren.
en dan trekt hij aardig hard weg. Maar ik moet dus in z'n 3 ongeveer op de 8k toeren zitten wil ik in de powerband tercht komen.

 

richard3 9-12-2005 16:37 Print reply

Posts: 5198
de vertanding tussen de 3 en 4 is zwaar (het verschil zeg maar)
maar 8k jezus zo veel is da nu ook weer niet
de meeste maken wel wat meer als dat hoor
 
op naar de grote brommers
Yordi_vdB 9-12-2005 16:37 Print reply

Posts: 1005
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gerarddg
Ik heb nu een mtx-sh met de volgende setup:
70CC cilinder
13mm carb. ori
proma 50cc uitlaat
92,5 sproeier

En nu is het zo dat als ik van z'n 3 naar z'n 4 schakel dat ik aardig hoog in z'n toeren moet gaan zitten wil ik weer in die powerband terecht komen. Hoe kan ik dit oplossen? Want de powerband begint ongeveer bij de 6k a 6,5k toeren.
en dan trekt hij aardig hard weg. Maar ik moet dus in z'n 3 ongeveer op de 8k toeren zitten wil ik in de powerband tercht komen.



Nou dat is vrij normaal.
 
dag lieve kroepoekjes van me
Honda_driver 9-12-2005 16:39 Print reply

Posts: 1574
Twv veranderen
 
gerarddg 9-12-2005 16:40 Print reply

Posts: 404
Jah ik weet niet! Mijn vertanding is 12/45 ik neem aan dat dit goed moet zijn.
 
-Wheelie-Johie- 9-12-2005 16:41 Print reply

Posts: 2814
je honda moet makkelijk 12000 maken

edit: owja ik zie het al, get rid of die std uitlaat die vind je 70cc namelijk niet lief

Dit bericht is gewijzigd door -Wheelie-Johie- op 9-12-2005 om 16:42 uur.
 
trots BMW e30 325i eigenaar
Honda_driver 9-12-2005 16:41 Print reply

Posts: 1574
Komt trouwens wel vroeg in z'n powerband. Toen ik 70cc op m'n sh had zat de powerband tussen 7,5-10k

Ik zou je niet al te druk maken
 
richard3 9-12-2005 16:43 Print reply

Posts: 5198
andere uitlaat en hij werkt wel

 
op naar de grote brommers
SpeedY_the_Devil 9-12-2005 16:43 Print reply

Posts: 2711
ik zou sowieso 70cc uitlaat pakken

mijn brom begon pas bij de 9K tot de 11,5K (ns1)
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
niekmtx 9-12-2005 16:49 Print reply

Posts: 471
mijne ging van 9 naar 13.. dus jij bent er nog vroeg bij.. ik denk igg dat het aan je uitlaat ligt als die ori is wat ze zeggen..
 
Brommerloos
gerarddg 9-12-2005 17:35 Print reply

Posts: 404
Jah dan kan ik er wel een keer een andere uitlaat onder doen.
Maar dan begint de powerband best vroeg bij mij
Maar is 92,5 sproeier niet wat klein voor deze setup want hij stottert nog maar een klein beetje in z'n begin toeren. Mss tog ff een grotere in doen.
 
Shifty 9-12-2005 17:42 Print reply

Posts: 1113
Ik heb ook een mtx-sh en zit vanaf de 6000 toeren in de powerband (helemaal std, op uitlaat na) dus het kan wel. Wat ik zou doen is die std 13mm keihin vervangen door een 18mm keihin carb, dat scheelt een hoop in trekkracht.
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
renoeius 9-12-2005 17:53 Print reply

Posts: 6409
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-SH-FoaL
Ik heb ook een mtx-sh en zit vanaf de 6000 toeren in de powerband (helemaal std, op uitlaat na) dus het kan wel. Wat ik zou doen is die std 13mm keihin vervangen door een 18mm keihin carb, dat scheelt een hoop in trekkracht.


idd, grotere cab nemen. scheelt wel heel wat
 
buldogo2 9-12-2005 18:45 Print reply

Posts: 2101
Zet er een carb. op van een ns-1 (zijn iets van 22mm) en die zijn makelijk af te stellen en rijden gruwelijk fijn, en ook zou ik een andere uitlaat kopen als je nu nog met orgineele uitlaat rondrijd, of je doet je orgineel uitlaat ontgrensen, dan rijd de orgineele uitlaat echt zalig, met lekker veel kopel en toch nog redelijk wat toeren (power band vanaf de 6.500 tot 10.500 toeren ongeveer)
 
Born to ride
Shifty 9-12-2005 18:47 Print reply

Posts: 1113
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
Zet er een carb. op van een ns-1 (zijn iets van 22mm) en die zijn makelijk af te stellen en rijden gruwelijk fijn, en ook zou ik een andere uitlaat kopen als je nu nog met orgineele uitlaat rondrijd, of je doet je orgineel uitlaat ontgrensen, dan rijd de orgineele uitlaat echt zalig, met lekker veel kopel en toch nog redelijk wat toeren (power band vanaf de 6.500 tot 10.500 toeren ongeveer)



Hij heeft al een snelle uitlaat, maar voor een 50cc zo te zien (50cc proma uitlaat)
Dat van die 22mm ns-1 carb onthoud ik ff! Misschien ga ik ook wel zo'n cabje monteren als mn nieuwe cil drop heb
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
buldogo2 9-12-2005 18:50 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-SH-FoaL
[...]



Hij heeft al een snelle uitlaat, maar voor een 50cc zo te zien (50cc proma uitlaat)
Dat van die 22mm ns-1 carb onthoud ik ff! Misschien ga ik ook wel zo'n cabje monteren als mn nieuwe cil drop heb


O had onderewege int verhaal iets van orgineele uitlaat opgevangen :P maar met proma 50cc moet i toch ook goed rijden, en nog effe over die carb... die zou ik echt nemen, is echt een perfekte carb, hij doet het vooral in het midde gebied een heel stuk beeter als de gewone 18, maar je moet wel opletten met aanschaffen want carb ziet er ook exact hetzelfde uit als een gewone 18mm er staat ook de zelfde code op alleen de doorlaat is ovaal in plaats van rond
 
Born to ride

Dit topic is 973 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved