Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Doormeetwaardes ontstekingsspoel/bobine puch

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1068 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #33744 - Doormeetwaardes ontstekingsspoel/bo...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4134 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Lemmuh 9-12-2005 16:07 Print topicpost

Posts: 314
Kan iemand mij de waardes geven van de ontstekingsspoel van een bosch ontstekingsspoel/bobine van een puch maxi
De brommerboer kon het me zo niet vertellen.
En ik heb mijn contactpuntjes vervangen door een ontstekingsmodule, hij heeft een tijdje prima gereden maar nu vonkt hij niet meer, dus het is of de bobine/ontstekingsspoel of die ontstekingsmodule, maar zo een module is niet door te meten dus vandaar
 
Never drive faster than your gardian angel can fly...

Shifty 9-12-2005 18:44 Print reply

Posts: 1113
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lemmuh
Kan iemand mij de waardes geven van de ontstekingsspoel van een bosch ontstekingsspoel/bobine van een puch maxi
De brommerboer kon het me zo niet vertellen.
En ik heb mijn contactpuntjes vervangen door een ontstekingsmodule, hij heeft een tijdje prima gereden maar nu vonkt hij niet meer, dus het is of de bobine/ontstekingsspoel of die ontstekingsmodule, maar zo een module is niet door te meten dus vandaar



Vertel ook meteen even hoe je alles aangesloten hebt, want als je een cdi/hpi ontsteking hebt ge?nstalleerd lijkt het me dat je daarbij ook een nieuwe bobine krijgt... dat zijn namelijk van die setjes.
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
Lemmuh 9-12-2005 23:40 Print reply

Posts: 314
Neej het is gewoon een puch maxi, zown frikandel maar ik heb die originele ontstekingsspoel en bobine in 1 daarvan moet ik doormeetwaardes hebben. Er zijn namelijk van die contactpunt vervangers en nou moet ik weten of die, of dew bobine overleden is vandaar dat ik de bobine wil doormete omdat de contactpunt vervanger variabele weerstand heeft al na gelang het toerental dus niet doormeetbaar zonder een hoop gekut
 
Never drive faster than your gardian angel can fly...
Shifty 10-12-2005 12:05 Print reply

Posts: 1113
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lemmuh
Neej het is gewoon een puch maxi, zown frikandel maar ik heb die originele ontstekingsspoel en bobine in 1 daarvan moet ik doormeetwaardes hebben. Er zijn namelijk van die contactpunt vervangers en nou moet ik weten of die, of dew bobine overleden is vandaar dat ik de bobine wil doormete omdat de contactpunt vervanger variabele weerstand heeft al na gelang het toerental dus niet doormeetbaar zonder een hoop gekut


Ik begrijp ut bijna helemaal, wat ik niet snap is dat je een ontstekingsspoel ?n een bobine hebt? Als je een bobine hebt, dan moet daar gewoon een spoel voor, niet een ontstekingsspoel. Als je namelijk 12v door je bobine jaagt, maakt die daarvan iets van 10.000v en krijg je een vonk. Bij mijn puch was het zo aangesloten dat je contactpuntjes de spoel waarop de bobine was aangesloten verbonden met het frame. Hierdoor was er zeg maar kortsluiting. Als nu je contactpuntjes open gaan, is er geen kortsluiting meer, word er dus 12v door je bobine gejaagt en krijg je een vonk.
Voor doormeetwaardes moet je iemand anders hebben, ik heb geen puch meer, dus kan het niet doormeten
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
Kietel Tuning 10-12-2005 12:15 Print reply

Posts: 863
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-SH-FoaL
[...]


Ik begrijp ut bijna helemaal, wat ik niet snap is dat je een ontstekingsspoel ?n een bobine hebt? Als je een bobine hebt, dan moet daar gewoon een spoel voor, niet een ontstekingsspoel. Als je namelijk 12v door je bobine jaagt, maakt die daarvan iets van 10.000v en krijg je een vonk. Bij mijn puch was het zo aangesloten dat je contactpuntjes de spoel waarop de bobine was aangesloten verbonden met het frame. Hierdoor was er zeg maar kortsluiting. Als nu je contactpuntjes open gaan, is er geen kortsluiting meer, word er dus 12v door je bobine gejaagt en krijg je een vonk.
Voor doormeetwaardes moet je iemand anders hebben, ik heb geen puch meer, dus kan het niet doormeten


omdat hij nu de contactpuntjes heeft vervangen heeft die wel een ontstekingsspoel. Die ontstekingsspoel geeft aan wanneer de vonk moet komen, dus eigenlijk de trigger of hoe je dat ook schrijft. De meet waardes van die spoel weet ik niet. In een faq hier op brommerforum staat daar wel volgens mij iets over. Je kunt misschien kijken of die ontstekingsspoel misschien een signaal geeft, onder het lopen.

Dit bericht is gewijzigd door Kietel Tuning op 10-12-2005 om 12:18 uur.
 
psychopatje 10-12-2005 12:21 Print reply

Posts: 5621
haal de spoel los en meet de weerstand van de spoel,als hij oneindig aangeeft dan istie stuk,als ie een waarde afgezien van oneindig aangeeft istie hoogstwaarchijnlijkl goed
 
BF is tof! rijbewijs weer terug!!!!!!!!!
Lemmuh 10-12-2005 19:25 Print reply

Posts: 314
ik zal morge eens een foto maken van die hele prul....

 
Never drive faster than your gardian angel can fly...
Shifty 11-12-2005 23:35 Print reply

Posts: 1113
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lemmuh
ik zal morge eens een foto maken van die hele prul....




Doe dat is wel zo duidelijk.
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --

Dit topic is 4134 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved