Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - temperatuur NSR??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 756 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #33738 - temperatuur NSR??
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 785 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

relisys 9-12-2005 9:59 Print topicpost

Posts: 133
ik heb afgelopen week m'n zuigerveren van m'n ori NSR cilinder vervangen, maar nu wordt hij warmer (volgens metertje)!
kan dit omdat hij nu veel meer compressie heeft, oude veren waren echt versleten.... of zit er iets fout?
 

FazuL NSR 9-12-2005 10:10 Print reply

Posts: 2046
hoever komt het metertje? het is trauwens slim om toch even je veren in te rijden, 100 km oid

Dit bericht is gewijzigd door FazuL NSR op 9-12-2005 om 10:10 uur.
 
bart de scootergek 9-12-2005 10:23 Print reply

Posts: 8916
move mf-->tf

als je zuigerveren vervangen hebt, heb je cilinder er dus af gehad. kan dus zijn dat er iets met de koeling niet goed zit, rad ontlucht? slang ergens dubbel of vernauwend.

en je kan eens kijken naar je afstelling, dit soort kleine dingen kunnen best veel invloed hebben op de afstelling.
 
Honda RC-33
BIET 9-12-2005 11:25 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
move mf-->tf

als je zuigerveren vervangen hebt, heb je cilinder er dus af gehad. kan dus zijn dat er iets met de koeling niet goed zit, rad ontlucht? slang ergens dubbel of vernauwend.

en je kan eens kijken naar je afstelling, dit soort kleine dingen kunnen best veel invloed hebben op de afstelling.

Mooi dat ik dit nog ff lees. Helemaal niet gedacht om me rad. te ontluchten. Gelukkig nog niet aan toe gekomen te proberen te starten . Zit zekker wel een sgroefie voor op de radiateur (bij een GPR)?
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
richard3 9-12-2005 12:56 Print reply

Posts: 5198
hoe wil je je nsr rad ontluchten eh ?
moek ook maar es doen volgens mij
 
op naar de grote brommers
yudb 9-12-2005 13:30 Print reply

Posts: 709
wss door meer wrijving met de wand omdat de veren nu strakker zitten, kan best wat schelen in warmte...
 
christianos 9-12-2005 13:32 Print reply

Posts: 20445
denk dat ontluchten meer helpt,

is je koppakking niet lek?

dat van die nieuwe zuigeveren zou je niet hoeven merken in warmte enzo
 
ArieNSR 9-12-2005 13:36 Print reply

Posts: 750
mijn metertje gaf ook een keer heel veel aan, ik heb dat stekkertje van de temp meter er op en er af gehad en toen was ie weer normaal
 
de politie is je beste vriend | Front tegen skoeters |
puch_master 9-12-2005 13:36 Print reply

Posts: 3429
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
denk dat ontluchten meer helpt,

is je koppakking niet lek?

dat van die nieuwe zuigeveren zou je niet hoeven merken in warmte enzo


mischien door meer wrijvings warmte oid...

@ richard ontluchten is gewoon ff je rad dop d'r af halen en dan stationair laten lopen daar na kvs bijvullen dan is het weer goed..
 
Toyota AE86 Levin coupé
NSRuud 9-12-2005 14:02 Print reply

Posts: 188
Bij mij word die nooit warmer dan voor het horizontale oranje streepje helemaal links op da tellertje.
 
Schrabbekerke 9-12-2005 14:14 Print reply

Posts: 1812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
denk dat ontluchten meer helpt,

is je koppakking niet lek?

dat van die nieuwe zuigeveren zou je niet hoeven merken in warmte enzo


Hmm, denk het wel.. maar dan zou het juist tegenstijdig zijn.. sproeier zou dan kleiner moeten
 
scooterkiller 9-12-2005 14:23 Print reply

Posts: 2987
ik heb een metertje van een CV ketel gemonteerd, kost haast niet en je ziet teminste hoe warm die wordt inplaats van alleen streepjes.
werkt perfect

edit : NSR rad ontluchten kan alleen als je de radiator knop losdraaid (dat is het hoogste punt), vullen, motor starten en dan ontlucht ze zich zelf, dan weer bijvullen tot het juist niveau, dop erop goed heet rijden en dan nog een keer het niveau na kijken en eventueel bijvullen.
Klaar

Dit bericht is gewijzigd door scooterkiller op 9-12-2005 om 14:29 uur.

Dit bericht is gewijzigd door scooterkiller op 9-12-2005 om 14:31 uur.
 
BIERTJUH!!!!!!!!
relisys 9-12-2005 17:03 Print reply

Posts: 133
rad was al ontlucht...
en koppakking zit goed, want anders zou of de buitenkant vd cilinder nat zijn of zou die minder lopen (kvs in cilinder)...
metertje zat trouwens nog net niet halverwege (maar kwam voordat ik zuigerveren vervangen had maar tot net begin van het balkje zeg ma )

Dit bericht is gewijzigd door relisys op 9-12-2005 om 17:04 uur.
 
Rio88 9-12-2005 17:11 Print reply

Posts: 841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSRuud
Bij mij word die nooit warmer dan voor het horizontale oranje streepje helemaal links op da tellertje.


dus...? boeiend??

ik zou tog ff kijken of wel alles goed zit van je koelvloeistof...
 

Dit topic is 785 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved