Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - achteras

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1260 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #33729 - achteras
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1763 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

muertez 8-12-2005 23:30 Print reply
Posts: 69
je moet een geharde achteras hebben mijn vader zegt dat die veel minder snel krom geraken
 
User 927 8-12-2005 23:35 Print reply

Posts: 6405
Zelf je achteras harden:

Flink heet stoken (liefst roodgloeiend) en dan in water dompelen tot hij goed afgekoeld is en dat een paar keer herhalen. Als het goed is word het staal daar ahrder van.

Weet niet hoe goed het werkt

Dit bericht is gewijzigd door Razadull AKA Roald op 8-12-2005 om 23:35 uur.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 8-12-2005 23:35 Print reply

Posts: 10560
ik heb ook de achteras krom , ( nog geen 2 dagen oud ) en ketting zo los dat de automatische kettingspanner hem net zow strak krijgt dat hij bovenaan niet doorhangt . volgens dealer hielp het als je 2 extra lagers in je wiel deed .
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Killerbean 8-12-2005 23:37 Print reply

Posts: 3243
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald
Zelf je achteras harden:

Flink heet stoken (liefst roodgloeiend) en dan in water dompelen tot hij goed afgekoeld is en dat een paar keer herhalen. Als het goed is word het staal daar ahrder van.

Weet niet hoe goed het werkt

Dit bericht is gewijzigd door Razadull AKA Roald op 8-12-2005 om 23:35 uur.


Volgens mij niet, als je staal verwarmt tot het gloeit is het zijn hardheid kwijt. mocht ik ook absoluut niet doen toen ik me bak in elkaar zette
 
RX loos
duitse helm poetser 8-12-2005 23:38 Print reply

Posts: 113
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
ik heb ook de achteras krom , ( nog geen 2 dagen oud ) en ketting zo los dat de automatische kettingspanner hem net zow strak krijgt dat hij bovenaan niet doorhangt . volgens dealer hielp het als je 2 extra lagers in je wiel deed .



en dat past denk je?



Zelf je achteras harden:

Flink heet stoken (liefst roodgloeiend) en dan in water dompelen tot hij goed afgekoeld is en dat een paar keer herhalen. Als het goed is word het staal daar ahrder van.

Weet niet hoe goed het werkt



ja werkt maar je moet hem dan ook echt rood gloeiend stoken en het water moet tegen het 0 punt aanzitten

 
bier
-Wheelie-Johie- 8-12-2005 23:39 Print reply

Posts: 2814
je bussen moeten ook goed aansluiten op je naaf enzo want ik had eerst eebn extra ring omdat die bus niet groot genoeg was maar daar had ik dus een dik zwakke plek. en een goede ori honda as trekt echt niet zomaar krom
 
trots BMW e30 325i eigenaar
crossgek - Forum en Sales Moderator 8-12-2005 23:39 Print reply

Posts: 10560
neej ik d8 ook niet dat het werkte maar volgens dealer deden ze dat vaker , en ik vind toch dat het een goede zaak is . mischien liepen ze me wel te gekken dan .

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
duitse helm poetser 8-12-2005 23:42 Print reply

Posts: 113
tja, die lui zullen het wel weten... maargoed, je kan altijd vragen hoe of ze dat doen.. kan em eingelijk niet voorstellen dat het werkt, tenzij je er een lager in het midden van je naaf bij in zet.. dat de as over zijn gehele lengte ondersteunt word.. maar dan moet je volgens mij ngo wel aardig aan het beunen an
 
bier
Uncle BLAM 9-12-2005 0:13 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald
Zelf je achteras harden:

Flink heet stoken (liefst roodgloeiend) en dan in water dompelen tot hij goed afgekoeld is en dat een paar keer herhalen. Als het goed is word het staal daar ahrder van.

Weet niet hoe goed het werkt

Dit bericht is gewijzigd door Razadull AKA Roald op 8-12-2005 om 23:35 uur.


Harden van een stalen as heb ik wel 's geprobeerd, enige nadeel (als het lukt) is dat de as breekt ipv krom gaat
beter op zoek naar een geharde as uit de winkel ofzo ...
 
een BF teller is sneller
-Wheelie-Johie- 9-12-2005 0:17 Print reply

Posts: 2814
dubeele lagers heeft echt geen zin hoor, de krachten worden dan echt niet meer verdeeld. waar is die as eigenlijk gebogen? misschien dat we kunnen volgen waar de oorzaak zit.
 
trots BMW e30 325i eigenaar
crossgek - Forum en Sales Moderator 9-12-2005 0:17 Print reply

Posts: 10560
ik zat er nu aan de denken om een stuk koud gewalst as te kopen, dit af te laten draaien , daar zelf een moer op de lassen en draad optappen . volgens mij heb je dan ook betere kwaliteit staal als die produktie asjes . 2 lagers vink eigenlijk ook maar een beunhaas oplossing . maar ik denk ik zeg het hier even mischien heeft iemand er ervaring mee en is het echt een ''wondermiddel''

bij mij buigen ze altijd aan de linkerkant ongeveer direct naast het lager

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 9-12-2005 om 0:18 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
-Wheelie-Johie- 9-12-2005 0:19 Print reply

Posts: 2814
std as is prima! ook voor springen etc! er zit gewoon iets niet goed, waar is je as gebogen? dus precies?
 
trots BMW e30 325i eigenaar
-Wheelie-Johie- 9-12-2005 0:21 Print reply

Posts: 2814
ja dan zit toch je ketting te strak of de bus aan de linkerkant zit niet goed.

het kan ook zo zijn dat als je springt dat je dan volgas houdt. het wiel gaat daardoor harder draaien en de as krijgt een megaklap omdat het 1 een keer moet afremmen. daar kan dus ook bijna geen1 as tegen, als je springt moet j gas loslaten
 
trots BMW e30 325i eigenaar
crossgek - Forum en Sales Moderator 9-12-2005 0:23 Print reply

Posts: 10560
ik heb em hier nu naast me liggen en effe opgemeten hij is 23 cm lang en ik heb hem er van links naar recht doorheen gedaan dus met de moer aan de kant van mijn rem zegmaar , de kroming zit op ongeveer 4,5 cm van de kop van de bout , en dus 18,5 cm vanaf het eind van het schroefdraad .

maar daar gaan ze bij mij altijd krom en ik rijdt er zonder problemen mee alleen met ketting en tandwielen vervangen doe ik voor het handiger monteerwerk ook altijd effekes een nieuwe as en lagers

als je gas geeft in de lucht komt je brommer ligtelijk achterover zegmaar doe je dit niet houd de mt voorvork het nooit , en het rijdt lekkerder , doe ik met de motor ook nog steeds , maar daar ligt het niet aan want met mijn laatste 2 assen heb ik niet gecrosst en die hebben het ook


Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 9-12-2005 om 0:25 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
spinechiller 9-12-2005 0:32 Print reply

Posts: 509
ik acht dat je harden deed door je as roodgloeiend te stoken en dan in de olie te dompelen...zo heb ik het gezien iig
 
honda cr project...

Dit topic is 1763 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved