Was leuke dag woensdag. Klasgenoot zijn Aprilia RS 50 (Italiaans kutzooi !) die de volle 45km/u haalde deed het niet meer. Nou zeg... dat is mijn kans. Ik mocht hem meenemen naar huis om hem te repareren. Was gewoon nieuwe bougie... en dan draaide hij terug... 7000 toeren en max speed was 55... niet goed voor mij. Dus effe de Gianelli uitlaatbocht eraf genomen. Zat daar een kanjer van een begrenzingsring in. Met hamer en schroevendraaier dat ding eruit geprutst. Dubbele Ninja demper erop gemonteerd, goedkope 60mm power filter erop... en nog eens testen.
het ding haalde toen minstens 13000 toeren. Het duid er maar 12000 aan, maar het wijzertje kan niet verder.
En toen ik er een testritje mee maakte haalde ik maar liefst 105km/u uit dat ding. Dat was echt wel het snelste dat ik ooit gereden heb met een 50cc brommer ! En vanaf 8000 toeren trekt het keihard op. Dus altijd vertrekken met slippende koppeling en volgas vooruit. Alle auto's inhalen, zowel langs links als langs rechts. Aan het verkeerslicht een R1 uitdagen (die trok net iets veeeeeel harder en ging net iets veeeeel harder dan mij...). Dit was cool!
|