Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Inrijden zuiger

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 749 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #33697 - Inrijden zuiger
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 2346 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

christianos 9-12-2005 0:43 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
[...]


Tja, een goed passende zuiger ...
je zegt het zelf al 'in theorie'

daarom hebben we in de praktijk w?l zuigerveren om compressie op te bouwen ...

in de praktijk z?rgen zuigerveren juist voor wrijvings warmte, ipv warmte af te voeren


zuigerveren zorgen echt niet voor het grootste gedeelte van de wrijvingwarmte

neem het voorbeeld met die 1 zuigerveer in me vroige post

de belangrijkste taak van zuigerveren is warmte afvoeren, believe me

ontopic maar weer?



 
Uncle BLAM 9-12-2005 7:15 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robster_rieju
jaah ik heb er nu zon 200 op zitte...maar gisteren trok ik hem ff open bij 180 km ofzo en toen stond me achterwiel hardstikke vast
daarna startje hij weer wel...en nee ik trapte niet de rem in...wat was dit dan en moet ik dus nog verder inrijden?
er komt ook een beetje olie uit de uitlaatdemper gelopen


achterwiel vast ?, ik neem aan dat je bedoelt dat de cillinder op dat moment vast zat en daardoor ook het achterwiel ??

daarom moet je je brommer tijdens het inrijden (+/- 300km) beneden de 6000 rpm houden
de zuiger past dan wel mooi in de cillinder, maar doordat de zuigerveren als schuurpapier langs je cillinder schrapen wordt je zuiger heter dan normaal en zet ook meer uit waardoor je gemakkelijk een warm loper krijgt (eerder dan met een ingereden zuiger)

volgende keer toch maar op een houtje bijten en die 300km volhouden ...
en daarna niet gelijk volgas, maar rustig opbouwen (af en toe korte tijd meer toeren maken, en weer een stukje rijden met lagere toeren)

naar wat ik weet is je zuiger na 500km volledig ingereden

denk er wel om dat je de juiste maat zuiger mee krijgt bij de brommer zaak, ik heb wel 's een iets te grote meegekregen (die gasten dachten dat ik nooit boven de 6000 rpm zou komen, dus bij 9000 rpm een vastloper ... )
 
een BF teller is sneller
[RRT] Lost-P 9-12-2005 7:21 Print reply
Posts: 4578
beetje overdreven he?

Gietijzeren wand hoef je een km of 350 in te rijden, nicasil miss. net 100/150 oid..
Als je alles goed warm laat draaien is er niet veel aan de hand
 
Chille Tune shit dan

Dit topic is 2346 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved