Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Inrijden zuiger

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
MF: Paus is pietjak
MF: Tomos veering
BeF: Motorhispania r...
BeF: zoektocht naar ...
MF: Yamaha DT 50 mx ...
BeF: Honda nsr afste...
BeF: AM6 Geen massa ...
BeF: aprili sr50 dit...
MF: Vakantie uitrust...
Project: MTX80s moto...
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
A: Verkocht - mag ve...
A: Beta RR 125 2 tak...
G: Tankkap suzuki ts...
G: Banden
A: Rieju MRT 2014
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
User: Eekie
User: wilfredJ
Bromfiets: Skyteam D...
User: jd boer
Motor: KTM EXC
Bromfiets: Puch Maxi
User: Nick
User: thom7647
Auto: Overig Onbeken...
Auto: Overig Onbeken...
   Online Users
   Er zijn 740 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #33697 - Inrijden zuiger
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2387 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

wietplant 6-12-2005 22:15 Print reply

Posts: 2092
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robster_rieju
jaah ik zit er aan te denken om het nu nog ff te doen maar moet eerst al die koelvloeistof enzo er weer uit... en ik heb denk niet genoeg voor nog een keer bij vullen


netjes opvangen dan.
 
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid
Robster_rieju 6-12-2005 22:20 Print reply

Posts: 264
njah dan haal ik hem alsnog maar ff open
zit niks anders op
 
Rieju RR te koop 1350 euro
Uncle BLAM 6-12-2005 22:39 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spinechiller
je moet ongeveer 100 kilometer inrijden en het is niet slim om extra olie erin te doen i.v.m. overhitting, meer olie = minder koeling

Dit bericht is gewijzigd door spinechiller op 6-12-2005 om 21:40 uur.


Euh, Meer olie = mider koeling ?????
meer olie in de benzine (1:40 ipv 1:50) zorgt voor iets minder wrijving
en dus zou je denken dat de boel juist minder snel over verhit raakt

nou moet je niet denken dat de wrijving halveert ofzo ....
maar het wordt wel iets minder

vooral als je een gehoonde cilinder hebt met een nieuwe zuiger ...
in dit geval is de wrijving zodanig groot dat de hoeveelheid olie niet groot genoeg kan zijn, 1:40 is mooi genoeg en heb je niet direct last van een vette bougie

(hou voor de zekerheid 300km aan voor het inrijden en ga niet boven de 6000 rpm zitten, ook niet heel even)

300km te veel ? .... je kunt je cilinder ??k iets ruimer laten hoonen (exacte maten weet ik niet) ... kun je meteen vol gas ! .. maar kom dan niet later klagen dat je cilinder minder lang lang mee ging dan de vorige.
 
een BF teller is sneller
christianos 7-12-2005 13:04 Print reply

Posts: 20445
de belangsrijkste functie van zuigerveren is het afvoeren van de warmte die de cilinder opwekt,
Normaal zit er tussen de cilinderwand en zuiger een oliefilmpje, tussen de veren en de wand is dat filmpje veel dunner

als je meer gaat smeren, dan wordt dat filmpje weer dikker en hebben de veren meer moeiete met de afvoer met de warmte..
 
Splendid 7-12-2005 13:04 Print reply

Posts: 8421
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robster_rieju
njah dan haal ik hem alsnog maar ff open
zit niks anders op


kvs is per fles 2 euro?
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
khpoppema 7-12-2005 13:09 Print reply

Posts: 3199
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
de belangsrijkste functie van zuigerveren is het afvoeren van de warmte die de cilinder opwekt,
Normaal zit er tussen de cilinderwand en zuiger een oliefilmpje, tussen de veren en de wand is dat filmpje veel dunner

als je meer gaat smeren, dan wordt dat filmpje weer dikker en hebben de veren meer moeiete met de afvoer met de warmte..



zuigerveren zijn toch juist belangrijk voor de comperssie?
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
honda_2takt_power 7-12-2005 14:23 Print reply

Posts: 6744
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Splendid
[...]


kvs is per fles 2 euro?
bij de gamma in de aanbieding 6euri voor 5liter



 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
jupiler 7-12-2005 17:13 Print reply
Posts: 846
yeah right geen extra olie erbij ivm met oververhitting, dan heb je het mis hoor da's mss als je 1 op 2 gaat smeren ofzo
 
BC DE BROEIKIPPE @ www.broeikippe.tk
John Huijben 7-12-2005 17:29 Print reply

Posts: 2433
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
[...]


Euh, Meer olie = mider koeling ?????
meer olie in de benzine (1:40 ipv 1:50) zorgt voor iets minder wrijving
en dus zou je denken dat de boel juist minder snel over verhit raakt

blablabla




naja het is wel mogelijk dat ie door meer olie warmer word.
tenminste, als je niet zelf mengt.

als je heel veel olie bij je benzine doet, dan word het mengsel schraler "vaak armer genoemd".

Dit verschil is niet echt groot hoor, maar het kan dus goed voorkomen dat de brommer die (te)veel olie krijgt wat armer loopt en dus warmer word.

maja 1:40 ipv normaal 1:50 kan makkelijk hoor
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
jupiler 7-12-2005 17:31 Print reply
Posts: 846
ja idd, maar hij doet net of als je 2 druppels olie bij in je tank gooit je brommer 300 graden warm wordt.

Zelf reed ik met mn 110 altijd 1:30 ong en ik heb er nooit geen problemen mee gehad.
 
BC DE BROEIKIPPE @ www.broeikippe.tk
S1lv3r 7-12-2005 17:31 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khpoppema
[...]



zuigerveren zijn toch juist belangrijk voor de comperssie?


idd, cristionos is niet helemaal bij de les.. ;p
 
bart de scootergek 7-12-2005 17:44 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
[...]


idd, cristionos is niet helemaal bij de les.. ;p



oh jawel hoor, het is een belangrijke functie van je zuigerveren, of het daadwerkelijk de belangrijkste is dat weet ik niet.

gewoon 1 op 45 mengen als je normaal 1 op 50 mengt, en zorgen dat je mengsel goed afgesteld is.
 
Honda RC-33
christianos 8-12-2005 17:38 Print reply

Posts: 20445
een belangrijke functie is zorgen dat je compressie opbouwd, maar in theorie zou je met een goed passende zuiger voor compressie geen zuigerveren nodig hebben

uhm, de belangrijkste functie is echt het afvoeren van warmte .

Denk er maar eens over na, een zuiger met 1 zuigerveer geeft niet de helft minder compressie dan een zuiger met 2 zuigerveren. de compressie is bijna gelijk.
 
Uncle BLAM 8-12-2005 23:45 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
een belangrijke functie is zorgen dat je compressie opbouwd, maar in theorie zou je met een goed passende zuiger voor compressie geen zuigerveren nodig hebben

uhm, de belangrijkste functie is echt het afvoeren van warmte .

Denk er maar eens over na, een zuiger met 1 zuigerveer geeft niet de helft minder compressie dan een zuiger met 2 zuigerveren. de compressie is bijna gelijk.


Tja, een goed passende zuiger ...
je zegt het zelf al 'in theorie'

daarom hebben we in de praktijk w?l zuigerveren om compressie op te bouwen ...

in de praktijk z?rgen zuigerveren juist voor wrijvings warmte, ipv warmte af te voeren
 
een BF teller is sneller
spinechiller 9-12-2005 0:01 Print reply

Posts: 509
jah, het gaat hier ook echt over de vraag van de persoon die deze topic aanmaakte, we hebben het nu over zuigerveren die warmte afvoeren ja/nee laten we het ontopic houden

Dit bericht is gewijzigd door spinechiller op 9-12-2005 om 0:02 uur.
 
honda cr project...

Dit topic is 2387 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved