Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - Project honda mtx-cr

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1201 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #33670 - Project honda mtx-cr
Pagina 15 van 37
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 35, 36, 37Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 69425 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

buldogo2 22-2-2006 16:41 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pingu
[...]

Dat spruitstuk kun je veel makkelijker maken.
We neme een buis met de dia van je carb. Zaag een blokje met de maten van het rechthoekige met schuine kanten.
Douw het met elkaar onder de pers, en pers het tot je de maat goed vind.. Of pak een hamer, en sla het blokje erin.
Erg simpel, en als je het goed doet, is het ook netjes. Zo ga ik iig mijn spruitstuk ook maken, nadat ik er een heb gezien die op deze manier gemaakt is.

Dit bericht is gewijzigd door Pingu op 22-2-2006 om 16:04 uur.
Edit; zie dat je zelfs de zelfde carb. als mij hebt
Waarom koop je eigenlijk geen crossmotor uitlaat van een 80je, en douw je die eronder? Veel makkelijker, en wss betere prestaties.

Dit bericht is gewijzigd door Pingu op 22-2-2006 om 16:07 uur.


ik snap geen kont van je verhaal over het spruitstuk en voor zover ik het begrijp moet ik naderhand de binnen kant nog gaan dremelen om de flow goed te maken..m dat is ??n

En twee is, uiitlaat van een 80cc crosser presteert echt niet beeter als een opmaat(zie verhaal onderaan vorige pagina) en kost geld, en is minder gaaf, en krijg je nooit zo mooi pasent als een opmaat.


Dit bericht is gewijzigd door buldogo2 op 22-2-2006 om 16:42 uur.
 
Born to ride
Razor 22-2-2006 16:45 Print reply

Posts: 1554
Ik dacht dat dat programma Inventor was... zit er veel verschil tussen die 2 programma's dan?
 
blowdown en een powerband te koop!
buldogo2 22-2-2006 16:47 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razor
Ik dacht dat dat programma Inventor was... zit er veel verschil tussen die 2 programma's dan?


inventor is van auto cad (heb ik verder nog nooir mee gewerkt) en dit is van een andere maker dus.. Ik vind het persoonlijk iig fijner werken als de gewone auto cad, veel minder omslachtig
 
Born to ride
Pingu 22-2-2006 17:22 Print reply
Posts: 1842
Spruitstuk:
Neem een buis met de diameter die je moet hebben, dus 34mm binnendiameter.
Zaag een blok in de vorm van het membraan, maar met schuine kanten, die dus deels in de buis past, en dan dus persen. Wou je dit ff gaan frezen? Lijkt me beetje materiaalverspilling + tijdverspilling. En over de flow, ik heb pas een spruitstuk gezien wat zo was gemaakt, loopt echt wel netjes vloeiend.
Je had het eerder over een conisch stukje, lijkt me nog minder voor de flow, aangezien je dan dode punten krijgt.

Verder, crossmotor uitlaat kun je wss zelf niet tegenop rekenen/lassen. Zelf maken is uiteraard wel leuker, maar het zal erg veel tijd + ervaring kosten om een uitlaat zelf te maken die beter presteert dan een 80cc crossmotor uitlaat.

Ook wordt ik zo langzamerhand strontziek van al die negatieve scheitreply's door mensen zonder ervaring.. zoals mblover.. Jij denkt dat ik niets weet over 2takten of wat? Reply gewoon normaal, en geef je mening, maar doe niet meteen alsof ik een debiel ben..

Daarnaast zit er niet enorm veel verschil tussen Inventor en Solidworks.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Bullet 22-2-2006 17:26 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]



Was dit nou weer een een lulkoek? Opmaat uitlaat wordt op DIE brommer berekend en is dus de BESTE uitlaat voor die brommer.

Optimaal is een uitlaat nooit, maar een hele goede benadering van het optimale is wel te maken als je veel verstand hebt van 2takt tuning e.d. en die zal in de meeste gevallen nog een stuk beter presteren als de beste opvoer pijp uit de winkel.



je blaat totale onzin, kijk maar eens hoe het in praktijk gaat met fatsoenlijke fabriekpijpjes....
 
**My BungHole Will Speak Now**
John Huijben 22-2-2006 17:28 Print reply

Posts: 2433
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]



Was dit nou weer een een lulkoek? Opmaat uitlaat wordt op DIE brommer berekend en is dus de BESTE uitlaat voor die brommer.

Optimaal is een uitlaat nooit, maar een hele goede benadering van het optimale is wel te maken als je veel verstand hebt van 2takt tuning e.d. en die zal in de meeste gevallen nog een stuk beter presteren als de beste opvoer pijp uit de winkel.



een goeie 80cc crosseruitlaat zal in sommige gevallen beter zijn dan een opmaat hoor.
als je denkt dat je met wat rekenen en wat schatten meteen de BESTE uitlaat voor de brommer hebt dan heb je het dus goed mis.
zelfs op opmaten kan vaak nog veeel verbeterd worden. en crosser uitlaten zijn getest, aangepast en weer getest totdat ze een erg goed resultaat hebben.

dusja, voor dit is een 80cc crosser bocht wel ideaal opzich.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
buldogo2 22-2-2006 17:30 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pingu
Spruitstuk:
Neem een buis met de diameter die je moet hebben, dus 34mm binnendiameter.
Zaag een blok in de vorm van het membraan, maar met schuine kanten, die dus deels in de buis past, en dan dus persen. Wou je dit ff gaan frezen? Lijkt me beetje materiaalverspilling + tijdverspilling. En over de flow, ik heb pas een spruitstuk gezien wat zo was gemaakt, loopt echt wel netjes vloeiend.
Je had het eerder over een conisch stukje, lijkt me nog minder voor de flow, aangezien je dan dode punten krijgt.

Verder, crossmotor uitlaat kun je wss zelf niet tegenop rekenen/lassen. Zelf maken is uiteraard wel leuker, maar het zal erg veel tijd + ervaring kosten om een uitlaat zelf te maken die beter presteert dan een 80cc crossmotor uitlaat.

Ook wordt ik zo langzamerhand strontziek van al die negatieve scheitreply's door mensen zonder ervaring.. zoals mblover.. Jij denkt dat ik niets weet over 2takten of wat? Reply gewoon normaal, en geef je mening, maar doe niet meteen alsof ik een debiel ben..

Daarnaast zit er niet enorm veel verschil tussen Inventor en Solidworks.


Ik snap wat je bedoeld, maar toch wil ik het op mijn manier doen(ieder zijn eigen ideen niet(en denk dat we elkaar alebij niet goed begrijpen maar maakt niet uit), over de uitlaat, berekenen doe ik niet zelf, dat wil ik laten doen bij iemand met iig meer ervaring als mij(heb mezelf nog niet zo verdieptin opmaat uitlaten), dat een cros pijp minder of meer vermogen heeft licht er heel erg aan, je moet dan gewoon geluk hebben, want die cros pijp is berekent op een heel ander toeren gebied en andere poorttimingen groote van uitlaat poort enz.

verder wel gaaf projectje waar je mee bezig bent

 
Born to ride
John Huijben 22-2-2006 17:33 Print reply

Posts: 2433
als jij je cilinder nou ns goed in orde maakt is dat niet hoor

ik ben vandaag ook bezig geweest met een spruitstuk.

28mm carb op een gt4 membraan. eerst plaatje gemaakt wat op t membraan komt, met een gat van 25mm erin
vervolgens buis met binnendiameter van 28 en buitendiameter van 35 gepakt (is een opschuif)
toen buis vastgehecht op t plaatje zegmaar, en die ring die je dan ziet rondgelast, toen onderkant gevlakte.
daarna een soort ellipsvorm erin gefreest met de hand, zodat je nergens vernauwing krijgt.

 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
buldogo2 22-2-2006 17:35 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
als jij je cilinder nou ns goed in orde maakt is dat niet hoor

ik ben vandaag ook bezig geweest met een spruitstuk.

28mm carb op een gt4 membraan. eerst plaatje gemaakt wat op t membraan komt, met een gat van 25mm erin
vervolgens buis met binnendiameter van 28 en buitendiameter van 35 gepakt (is een opschuif)
toen buis vastgehecht op t plaatje zegmaar, en die ring die je dan ziet rondgelast, toen onderkant gevlakte.
daarna een soort ellipsvorm erin gefreest met de hand, zodat je nergens vernauwing krijgt.



Zo kan het ook, alleen het probleem met die but 34mm carb is dat het membraam maar een D heeft van 25mm voor orgineel en 30mm voor malossi 6v, dus moet je em ovaal maken dan..
 
Born to ride
mblover 22-2-2006 18:21 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
[...]



een goeie 80cc crosseruitlaat zal in sommige gevallen beter zijn dan een opmaat hoor.
als je denkt dat je met wat rekenen en wat schatten meteen de BESTE uitlaat voor de brommer hebt dan heb je het dus goed mis.
zelfs op opmaten kan vaak nog veeel verbeterd worden. en crosser uitlaten zijn getest, aangepast en weer getest totdat ze een erg goed resultaat hebben.

dusja, voor dit is een 80cc crosser bocht wel ideaal opzich.



Die bocht is op die crosser steeds getest aan aangepast, niet in de situatie van de TS, dus ik blijf erbij dat opmaat beter is. Misschien niet zo'n heel groot verschil, maar toch.
 
buldogo2 23-2-2006 11:51 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]



Die bocht is op die crosser steeds getest aan aangepast, niet in de situatie van de TS, dus ik blijf erbij dat opmaat beter is. Misschien niet zo'n heel groot verschil, maar toch.



Dat geld, mits de opmaat goed berekent en gemaakt is
 
Born to ride
RS_70_power 23-2-2006 11:59 Print reply

Posts: 1990
ga je zelf dat spruitje maken of "laat" je dat doen ?
 
draai / frees werk ==>> PM of email me
mblover 23-2-2006 12:32 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
[...]



Dat geld, mits de opmaat goed berekent en gemaakt is



Ja, maar het is vanzelfsprekend dat een opmaat goed berekent moet zijn wil hij goede prestaties leveren.
 
buldogo2 23-2-2006 14:08 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS_70_power
ga je zelf dat spruitje maken of "laat" je dat doen ?


Het liefst doe ik dat zelf maar aangezien ik nog noit met een cnc bank heb gewerkt laat ik de leraar da wel doen :P
 
Born to ride
buldogo2 4-3-2006 13:57 Print reply

Posts: 2101
ik heb net even me waterpomp en paar laatste keeringen besteld, dioe komen volgende week binnen, loop van volgende week brenk ik me cilinder naar de honer, en als ik me salaaris dan al heb meteen daarna naar de tuner, en dan is me blok iig al af
 
Born to ride

Dit topic is 69425 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 15 van 37
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 35, 36, 37Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved