Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - CR80(1980) Stuff Op MB

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 897 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #33649 - CR80(1980) Stuff Op MB
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 13858 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BlackIce4 11-12-2005 21:44 Print reply

Posts: 3654
vragen die ik beantwoord wil hebben:

1: voor de spoelpoorten frees je gewoon je carter een stuk uit?
2: is de slag goed en hoeft er geen ander krukas in of de cilinder moet hoger gezet worden?
3: Wat moet er nouw achter het krukas gedaan worden.
slijtage is geen probleem want ik gebruik hem niet voor over de weg(geen grote afstanden)
 
blair 12-12-2005 0:58 Print reply
Posts: 150
Blok is zeer moeilijk te krijgen. Ik heb me rot gezocht. Slag was 41,4 mm.

Maar je carter zal flink onder handen genomen moeten worden denk ik zelf zal zoiezo uitgefreest moeten worden om een goed verloop te krijgen en de cilinder te laten passen. Ik weet niet hoeveel aluminium je nog over houdt...

Gewoon een goede krukas gebruiken. Misschien kan je zelfs de cr krukas ook overzetten. (denk ik) Maar anders zal een origineel honda krukas wel voldoen. Gewoon goede lagers, prox drijfstang/origineel. Maar GEEN imitatie (race) zooi!

Ik had er in ieder geval geen zin in. Ik heb de cilinder geruild egen een imi die ik 2 fluitpoorten heb gegeven. Maar die cr80 cilinder is wel een betere basis dan een imi. Kwalitatief is het erg goed gietijzer en poorten liggen ook mooi (spoelers, inlaat en vlinderpoort)en zijn niet gemaakt voor dagelijks gebruik, dus succes verzekerd as de overige zooi in orde is.

Koppeling, versnellingspak, (membraan, carb) en ontsteking allemaal van cr80 icm met een goed getunede polini of malossi met een pijp om maat vlamt ook leuk. Ik spreek uit ervaring alleen membraan en carb zaten niet bij het blok, dus dit is anders opgelost.


 
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm
Jarco 12-12-2005 1:00 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blair
Blok is zeer moeilijk te krijgen. Ik heb me rot gezocht. Slag was 41,4 mm.

Maar je carter zal flink onder handen genomen moeten worden denk ik zelf zal zoiezo uitgefreest moeten worden om een goed verloop te krijgen en de cilinder te laten passen. Ik weet niet hoeveel aluminium je nog over houdt...

Gewoon een goede krukas gebruiken. Misschien kan je zelfs de cr krukas ook overzetten. (denk ik) Maar anders zal een origineel honda krukas wel voldoen. Gewoon goede lagers, prox drijfstang/origineel. Maar GEEN imitatie (race) zooi!

Ik had er in ieder geval geen zin in. Ik heb de cilinder geruild egen een imi die ik 2 fluitpoorten heb gegeven. Maar die cr80 cilinder is wel een betere basis dan een imi. Kwalitatief is het erg goed gietijzer en poorten liggen ook mooi (spoelers, inlaat en vlinderpoort)en zijn niet gemaakt voor dagelijks gebruik, dus succes verzekerd as de overige zooi in orde is.

Koppeling, versnellingspak, (membraan, carb) en ontsteking allemaal van cr80 icm met een goed getunede polini of malossi met een pijp om maat vlamt ook leuk. Ik spreek uit ervaring alleen membraan en carb zaten niet bij het blok, dus dit is anders opgelost.




idd ik ben nu ook aan het rondkijken naar cr80 spul, maar het is (bijne) nergens te vinden...

 
Bullet 12-12-2005 4:44 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jarco
[...]


idd ik ben nu ook aan het rondkijken naar cr80 spul, maar het is (bijne) nergens te vinden...



is al jaren zo?
 
**My BungHole Will Speak Now**
S1lv3r 12-12-2005 11:50 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blair
Blok is zeer moeilijk te krijgen. Ik heb me rot gezocht. Slag was 41,4 mm.

Maar je carter zal flink onder handen genomen moeten worden denk ik zelf zal zoiezo uitgefreest moeten worden om een goed verloop te krijgen en de cilinder te laten passen. Ik weet niet hoeveel aluminium je nog over houdt...



er staat in de tekst dat je aan de kant van je vliegwiel moet gaan lassen omdat je daar doorheen bent gefreest om die cilinder passend te maken... ;p
 
mulder 12-12-2005 10:40 Print reply

Posts: 13701
past het nou alleen op mt8 carters (na beune) of is het ook mogelijk op 50cc carters?
 
[RRT] Lost-P 12-12-2005 10:43 Print reply
Posts: 4578
op 50 carters
 
Chille Tune shit dan
De Schout 12-12-2005 10:53 Print reply
Posts: 5327
niet op de mt8 carters, daar komt de slag nie van uit.
 
tune tweak fiddle bang bummer
BlackIce4 12-12-2005 12:58 Print reply

Posts: 3654
Mischien is het ook wel een idee op een klein beetje kneedbaar metaal in je spoelers te stoppen i.v.m. het erdoorheen freezen. Dan kun je nogsteeds een mooi verloop krijgen zonder grote muren waar het mengsel tegen aan loopt.

Zo beter?

Dit bericht is gewijzigd door BlackIce4 op 12-12-2005 om 13:14 uur.
 
-Tom- 12-12-2005 13:07 Print reply

Posts: 4151
kerel, leestekens!
 
FTS Member
mulder 12-12-2005 13:36 Print reply

Posts: 13701
BlackIce4 12-12-2005 13:39 Print reply

Posts: 3654
check 1ste pagina... deze is al gepost
 
BlackIce4 13-12-2005 15:39 Print reply

Posts: 3654
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BlackIce4
Mischien is het ook wel een idee op een klein beetje kneedbaar metaal in je spoelers te stoppen i.v.m. het erdoorheen freezen. Dan kun je nogsteeds een mooi verloop krijgen zonder grote muren waar het mengsel tegen aan loopt.

Zo beter?



Of heb ik dat nouw verkeerd.
 
Neonlampje 13-12-2005 16:35 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blair
Blok is zeer moeilijk te krijgen. Ik heb me rot gezocht. Slag was 41,4 mm.

Maar je carter zal flink onder handen genomen moeten worden denk ik zelf zal zoiezo uitgefreest moeten worden om een goed verloop te krijgen en de cilinder te laten passen. Ik weet niet hoeveel aluminium je nog over houdt...

Gewoon een goede krukas gebruiken. Misschien kan je zelfs de cr krukas ook overzetten. (denk ik) Maar anders zal een origineel honda krukas wel voldoen. Gewoon goede lagers, prox drijfstang/origineel. Maar GEEN imitatie (race) zooi!

Ik had er in ieder geval geen zin in. Ik heb de cilinder geruild egen een imi die ik 2 fluitpoorten heb gegeven. Maar die cr80 cilinder is wel een betere basis dan een imi. Kwalitatief is het erg goed gietijzer en poorten liggen ook mooi (spoelers, inlaat en vlinderpoort)en zijn niet gemaakt voor dagelijks gebruik, dus succes verzekerd as de overige zooi in orde is.

Koppeling, versnellingspak, (membraan, carb) en ontsteking allemaal van cr80 icm met een goed getunede polini of malossi met een pijp om maat vlamt ook leuk. Ik spreek uit ervaring alleen membraan en carb zaten niet bij het blok, dus dit is anders opgelost.


Die cilinder ligt nog steeds naast een setje mt carters.. moet echt nodig eens mn blok uitkotteren...
Ben nog steeds blij met deze ruil

 
BlackIce4 13-12-2005 16:53 Print reply

Posts: 3654
Huh? Duh jij hebt zon cilinder en MT blok? Ik voeg je ff toe op msn oke?
 

Dit topic is 13858 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved