BlackIce4 |
11-12-2005 21:44 |
Posts: 3654 |
vragen die ik beantwoord wil hebben:
1: voor de spoelpoorten frees je gewoon je carter een stuk uit?
2: is de slag goed en hoeft er geen ander krukas in of de cilinder moet hoger gezet worden?
3: Wat moet er nouw achter het krukas gedaan worden.
slijtage is geen probleem want ik gebruik hem niet voor over de weg(geen grote afstanden)
|
|
|
|
blair |
12-12-2005 0:58 |
Posts: 150 |
Blok is zeer moeilijk te krijgen. Ik heb me rot gezocht. Slag was 41,4 mm.
Maar je carter zal flink onder handen genomen moeten worden denk ik zelf zal zoiezo uitgefreest moeten worden om een goed verloop te krijgen en de cilinder te laten passen. Ik weet niet hoeveel aluminium je nog over houdt...
Gewoon een goede krukas gebruiken. Misschien kan je zelfs de cr krukas ook overzetten. (denk ik) Maar anders zal een origineel honda krukas wel voldoen. Gewoon goede lagers, prox drijfstang/origineel. Maar GEEN imitatie (race) zooi!
Ik had er in ieder geval geen zin in. Ik heb de cilinder geruild egen een imi die ik 2 fluitpoorten heb gegeven. Maar die cr80 cilinder is wel een betere basis dan een imi. Kwalitatief is het erg goed gietijzer en poorten liggen ook mooi (spoelers, inlaat en vlinderpoort)en zijn niet gemaakt voor dagelijks gebruik, dus succes verzekerd as de overige zooi in orde is.
Koppeling, versnellingspak, (membraan, carb) en ontsteking allemaal van cr80 icm met een goed getunede polini of malossi met een pijp om maat vlamt ook leuk. Ik spreek uit ervaring alleen membraan en carb zaten niet bij het blok, dus dit is anders opgelost.
|
|
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm |
|
Jarco |
12-12-2005 1:00 |
Posts: 4520 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: blair
Blok is zeer moeilijk te krijgen. Ik heb me rot gezocht. Slag was 41,4 mm.
Maar je carter zal flink onder handen genomen moeten worden denk ik zelf zal zoiezo uitgefreest moeten worden om een goed verloop te krijgen en de cilinder te laten passen. Ik weet niet hoeveel aluminium je nog over houdt...
Gewoon een goede krukas gebruiken. Misschien kan je zelfs de cr krukas ook overzetten. (denk ik) Maar anders zal een origineel honda krukas wel voldoen. Gewoon goede lagers, prox drijfstang/origineel. Maar GEEN imitatie (race) zooi!
Ik had er in ieder geval geen zin in. Ik heb de cilinder geruild egen een imi die ik 2 fluitpoorten heb gegeven. Maar die cr80 cilinder is wel een betere basis dan een imi. Kwalitatief is het erg goed gietijzer en poorten liggen ook mooi (spoelers, inlaat en vlinderpoort)en zijn niet gemaakt voor dagelijks gebruik, dus succes verzekerd as de overige zooi in orde is.
Koppeling, versnellingspak, (membraan, carb) en ontsteking allemaal van cr80 icm met een goed getunede polini of malossi met een pijp om maat vlamt ook leuk. Ik spreek uit ervaring alleen membraan en carb zaten niet bij het blok, dus dit is anders opgelost.
idd ik ben nu ook aan het rondkijken naar cr80 spul, maar het is (bijne) nergens te vinden...
|
|
|
|
Bullet |
12-12-2005 4:44 |
Posts: 12150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jarco
[...]
idd ik ben nu ook aan het rondkijken naar cr80 spul, maar het is (bijne) nergens te vinden...
is al jaren zo?
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
S1lv3r |
12-12-2005 11:50 |
Posts: 5213 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: blair
Blok is zeer moeilijk te krijgen. Ik heb me rot gezocht. Slag was 41,4 mm.
Maar je carter zal flink onder handen genomen moeten worden denk ik zelf zal zoiezo uitgefreest moeten worden om een goed verloop te krijgen en de cilinder te laten passen. Ik weet niet hoeveel aluminium je nog over houdt...
er staat in de tekst dat je aan de kant van je vliegwiel moet gaan lassen omdat je daar doorheen bent gefreest om die cilinder passend te maken... ;p
|
|
|
|
mulder |
12-12-2005 10:40 |
Posts: 13701 |
past het nou alleen op mt8 carters (na beune) of is het ook mogelijk op 50cc carters?
|
|
|
|
[RRT] Lost-P |
12-12-2005 10:43 |
Posts: 4578 |
op 50 carters
|
|
Chille Tune shit dan |
|
De Schout |
12-12-2005 10:53 |
Posts: 5327 |
niet op de mt8 carters, daar komt de slag nie van uit.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
BlackIce4 |
12-12-2005 12:58 |
Posts: 3654 |
Mischien is het ook wel een idee op een klein beetje kneedbaar metaal in je spoelers te stoppen i.v.m. het erdoorheen freezen. Dan kun je nogsteeds een mooi verloop krijgen zonder grote muren waar het mengsel tegen aan loopt.
Zo beter?
Dit bericht is gewijzigd door BlackIce4 op 12-12-2005 om 13:14 uur.
|
|
|
|
-Tom- |
12-12-2005 13:07 |
Posts: 4151 |
kerel, leestekens!
|
|
FTS Member |
|
mulder |
12-12-2005 13:36 |
Posts: 13701 |
|
|
|
|
BlackIce4 |
12-12-2005 13:39 |
Posts: 3654 |
check 1ste pagina... deze is al gepost
|
|
|
|
BlackIce4 |
13-12-2005 15:39 |
Posts: 3654 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BlackIce4
Mischien is het ook wel een idee op een klein beetje kneedbaar metaal in je spoelers te stoppen i.v.m. het erdoorheen freezen. Dan kun je nogsteeds een mooi verloop krijgen zonder grote muren waar het mengsel tegen aan loopt.
Zo beter?
Of heb ik dat nouw verkeerd.
|
|
|
|
Neonlampje |
13-12-2005 16:35 |
Posts: 14825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: blair
Blok is zeer moeilijk te krijgen. Ik heb me rot gezocht. Slag was 41,4 mm.
Maar je carter zal flink onder handen genomen moeten worden denk ik zelf zal zoiezo uitgefreest moeten worden om een goed verloop te krijgen en de cilinder te laten passen. Ik weet niet hoeveel aluminium je nog over houdt...
Gewoon een goede krukas gebruiken. Misschien kan je zelfs de cr krukas ook overzetten. (denk ik) Maar anders zal een origineel honda krukas wel voldoen. Gewoon goede lagers, prox drijfstang/origineel. Maar GEEN imitatie (race) zooi!
Ik had er in ieder geval geen zin in. Ik heb de cilinder geruild egen een imi die ik 2 fluitpoorten heb gegeven. Maar die cr80 cilinder is wel een betere basis dan een imi. Kwalitatief is het erg goed gietijzer en poorten liggen ook mooi (spoelers, inlaat en vlinderpoort)en zijn niet gemaakt voor dagelijks gebruik, dus succes verzekerd as de overige zooi in orde is.
Koppeling, versnellingspak, (membraan, carb) en ontsteking allemaal van cr80 icm met een goed getunede polini of malossi met een pijp om maat vlamt ook leuk. Ik spreek uit ervaring alleen membraan en carb zaten niet bij het blok, dus dit is anders opgelost.
Die cilinder ligt nog steeds naast een setje mt carters.. moet echt nodig eens mn blok uitkotteren...
Ben nog steeds blij met deze ruil
|
|
|
|
BlackIce4 |
13-12-2005 16:53 |
Posts: 3654 |
Huh? Duh jij hebt zon cilinder en MT blok? Ik voeg je ff toe op msn oke?
|
|
|
|