Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Piaggio Ciao Opvoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 775 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #33636 - Piaggio Ciao Opvoeren
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 33305 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

sproxy 5-12-2005 20:40 Print reply
Posts: 21
ah
Zeg maar ik heb zo ergens gelezen als ik zo m'n ciao veel verzwaar dat ik zo'n buis er tussen moet lassen.
Moet ik da nu ook doen?
 
Kietel Tuning 5-12-2005 20:47 Print reply

Posts: 863
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sproxy
ah
Zeg maar ik heb zo ergens gelezen als ik zo m'n ciao veel verzwaar dat ik zo'n buis er tussen moet lassen.
Moet ik da nu ook doen?


nee zou ik niet doen is veels te veel werk lassen,spuiten enzo. Misschien als je een 100cc simonini kit eronder doet, dat het iets aan je wegligging doet, maar zou het met je 70cctje niet doen.
 
sproxy 5-12-2005 20:49 Print reply
Posts: 21
Zeg en eum voor een grotere carb moete daarvoor ook iets uitvijlen?
 
Kietel Tuning 5-12-2005 20:54 Print reply

Posts: 863
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sproxy
Zeg en eum voor een grotere carb moete daarvoor ook iets uitvijlen?


als je een grotere carbr. koopt en je zet die op je originele carter helpt dat niks. Omdat de inlaat van snor maar 7mm is en van een brommer 10mm. Dus als je daar een 13mm carbr. Op doet heb je nog maar een doorgang van 10 of 7mm. Je moet dan je inlaat uitvijlen. Heb op pagina 1 een link naar een faq gezet waar dat uigelegd wordt. Kun je ook tegelijkertijd je carter reviseren.
 
Piaggigolo 5-12-2005 21:09 Print reply

Posts: 300


Zo, spaar 800 euro, met bromklok kan je 120 halen, met een snorklok 80-90.

Quote:
.......Een dr 65 of iets dergelijks..
Die zou je nieuwe kunnen krijgen voor 80 euro en tweedehands voor (30-40)....


Ik weet niet waar jij die zou halen, maar bij www.cycleshopheerlen.nl kun je hem voor 56 euro NIEUW halen, en hij kan ook bezorgd worden.



Dit bericht is gewijzigd door Vespa Freek op 5-12-2005 om 21:12 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Vespa Freek op 5-12-2005 om 21:13 uur.
 
sproxy 5-12-2005 21:10 Print reply
Posts: 21
ow is da moeilijk?
Da uitvijle he

Dit bericht is gewijzigd door sproxy op 5-12-2005 om 21:16 uur.
 
kay 5-12-2005 21:38 Print reply

Posts: 223
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sproxy
ow is da moeilijk?
Da uitvijle he

Dit bericht is gewijzigd door sproxy op 5-12-2005 om 21:16 uur.

Tgaat wel,ik ben er nu ook me 3e keer aan bezig.Dus als je et nog nooit gedaan hebt zorgt dat je eerst een keer op een oud carter oefent,of haal iemand erbij die er verstand van heeft.
 
Honda The Red Power
sproxy 5-12-2005 21:48 Print reply
Posts: 21
En die uitlaat moet ik er ene met een bocht nemen of een gewone?
 
mulder 5-12-2005 21:57 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kietel Tuning
[...]


nee zou ik niet doen is veels te veel werk lassen,spuiten enzo. Misschien als je een 100cc simonini kit eronder doet, dat het iets aan je wegligging doet, maar zou het met je 70cctje niet doen.



hmm jawel
omdat het frame aan de achterbrug zit zou ik zeker de achterbrug versterken die kan je krom buigen met je hand of een combinatie tangetje

idd scheit vespa's

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sproxy
ow is da moeilijk?
Da uitvijle he



nee een kind kan de was doen als je de faq leest op vespaciao.nl
maar ik denk dat je meer proberen krijgt met het openkrijgen van je carter en goed dichtmaken
zeker als je denkt dat brommer kunnenn exploderen, omdat ze te ver "opgedreven zijn"

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vespa Freek

Ik weet niet waar jij die zou halen, maar bij www.cycleshopheerlen.nl kun je hem voor 56 euro NIEUW halen, en hij kan ook bezorgd worden.





woot?

hier in groningen is ook een cycle shop
ff informeren daar

Dit bericht is gewijzigd door mulder op 5-12-2005 om 22:40 uur.
 
Fredzzz 5-12-2005 22:38 Print reply

Posts: 1159
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sproxy
Wat is eienlijk zo'n speedengine afbeeldingen ofzo en wat doet dat?
aja aan de naa te horen snelheid
maar ik hebber nog niet echt van gehoor dmaar ik ben een beginneling he


speed engine is idd snelheid...

je zou jezelf nu de vraag moeten stellen of je wel een speed engine wil kopen?

ik zag dat je al een member was op www.vespa-ciao.nl...
op deze site kan je een (gezocht) topic aan maken en vragen of iemand nog een complete speed engine heeft liggen...ik neem aan dat je nog gewoon een koppeling hebt

als je dan wel voor de speed engine zou kiezen (moet je) is het beter als je een 13/13 eronder zet...lijkt me wel zo logisch, meer benzine...en op speed engine moet dat vooral...

als je std. blok wilt houden, dan kan je die gewoon wat tunen, en er 70cc op zetten en NIET de moeite doen om de carb te tunen maar gewoon een 13/13 kopen...dat werkt beter...
 
MoParts, by: Jos Dijkman en JMPB
Shoot_me 5-12-2005 22:43 Print reply

Posts: 1535
simonini kit als je echt hard wil
 
miauw
Fredzzz 5-12-2005 22:44 Print reply

Posts: 1159
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vespa Freek
afbeelding

Zo, spaar 800 euro, met bromklok kan je 120 halen, met een snorklok 80-90.

[...]


Ik weet niet waar jij die zou halen, maar bij www.cycleshopheerlen.nl kun je hem voor 56 euro NIEUW halen, en hij kan ook bezorgd worden.



Dit bericht is gewijzigd door Vespa Freek op 5-12-2005 om 21:12 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Vespa Freek op 5-12-2005 om 21:13 uur.


aub geen DR

dank u...

 
MoParts, by: Jos Dijkman en JMPB
Fredzzz 5-12-2005 22:47 Print reply

Posts: 1159
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kietel Tuning
[...]


nee zou ik niet doen is veels te veel werk lassen,spuiten enzo. Misschien als je een 100cc simonini kit eronder doet, dat het iets aan je wegligging doet, maar zou het met je 70cctje niet doen.


je kan het ook laten lassen idd...
die achterbruggen van die ciao's (die zo debiel aan het frame vast zitten) trek je inderdaad met je pinkie krom, stel een simo blok? or we keep it down to earth: zelfs een speed engine kan het krom trekken...

verstevigen kan wel makkelijk, lassen dus...laten lassen is nog makkelijker he als je het zelf niet kan/wil doen
 
MoParts, by: Jos Dijkman en JMPB
Piaggigolo 5-12-2005 23:09 Print reply

Posts: 300
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fredzzz
aub geen DR

dank u...



Is het voor jou? Er zijn genoeg mensen met goeie ervaringen met die cilinder hoor, het is zeker niet mijn eerste keus, maar je kan er hard mee gaan voor een redelijke prijs(bij cycleshop dan ).

Over kromtrekken: Ik geloof niet dat een speedengine een ciao-tje krom kan trekken, kijk bijvoorbeeld naar Herr Flick's ciao, met zijn setup en vario heeft hij zoveel meer trekkracht dan een speedengine, heeft hij klachten over scheef frame? Hij gaat ook zeker even hard als een goeie speed.
Ik denk dat je vrij ver kan gaan voordat je je frame verneukt, de meeste simo ciao-tjes hebben alleen een stang, geen brugversteviging.

Wat volgens mij belangrijker is dan scheuren van frames is comfortabel rijden, waar ik met een ciao wat problemen mee had.
Het feit dat er geen echte achtervering en een belabberde voorvork in zit is meer reden voor zorg dan het arme frame van je opgevoerde ciao.
 
mulder 5-12-2005 23:29 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vespa Freek
[...]


Is het voor jou? Er zijn genoeg mensen met goeie ervaringen met die cilinder hoor, het is zeker niet mijn eerste keus, maar je kan er hard mee gaan voor een redelijke prijs(bij cycleshop dan ).

Over kromtrekken: Ik geloof niet dat een speedengine een ciao-tje krom kan trekken, kijk bijvoorbeeld naar Herr Flick's ciao, met zijn setup en vario heeft hij zoveel meer trekkracht dan een speedengine, heeft hij klachten over scheef frame? Hij gaat ook zeker even hard als een goeie speed.
Ik denk dat je vrij ver kan gaan voordat je je frame verneukt, de meeste simo ciao-tjes hebben alleen een stang, geen brugversteviging.

Wat volgens mij belangrijker is dan scheuren van frames is comfortabel rijden, waar ik met een ciao wat problemen mee had.
Het feit dat er geen echte achtervering en een belabberde voorvork in zit is meer reden voor zorg dan het arme frame van je opgevoerde ciao.



ik ben zelf bij herrflick thuis geweest en hij liet me zien hoe slap die achterbrug was
En hij heeft juist wel zon stang tussen zn frame gelast.
?n is ook nog van plan om zn brug te verstevigen
 

Dit topic is 33305 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved