Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Piaggio Ciao Opvoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 876 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #33636 - Piaggio Ciao Opvoeren
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 33304 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

sproxy 4-12-2005 20:41 Print reply
Posts: 21
Maar hmm dit is voor een ciao he
Ik wil hem volledig tunen maar ik weet er echt wijnig van
Het is gewoon ik wil echt hard racen
En 'k heb namelijk nog een probleem mijn trappers draaien mee.
Kan ik er anders een kickstarter op zetten of is dat helemaal niet mogelijk?
 
mulder 4-12-2005 20:47 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sproxy
En als ik nu eens een andere cilinder insteek hoeveel sneller rijdt hij dan?
Of een andere uitlaat?



dat gaat je allemaal veel geld kosten, de vraag die je jezelf moet stellen is eigenlijk hoe hard wil ik gaan en hoeveel geld wil ik uitgeven.
Als je ongeveer 50 wilt rijden met een snor dan heb je aan een 13/13 carburateur genoeg ( 25-30 euro) en een ontgrensde uitlaat (15-30 euro).

Als je harder dan dat wilt zul je wel een andere cilinder moeten kopen..
Een 70cc die gemakkelijk op standaard blok past. Een dr 65 of iets dergelijks..
Die zou je nieuwe kunnen krijgen voor 80 euro en tweedehands voor (30-40) (inbox me ik heb nog wel een polini)
En dan zul je daar een leuke bijpassende uitlaat moeten kopen, ongeveer evenduur als de cil.
En dan zul je ook een 13mm carburateur moeten kopen.

Als dat nog niet hard genoeg gaat, zul je of je standaar blok moeten (laten) uitvijlen of een speedengine kopen.

Als dat niet hard genoeg gaat moet je een simonini blok kopen ala 800 euro

Maar als je nog niets eens weet wat een pouli is, hoop ik voor je dat je iemand kent die er meer vanaf weet en het zooitje voor je kan monteren..
Als je gewoon goedkoop hard wil gaan, koop dan een gare MT met 70cc ofzo, want een vespa krijgt je niet makkelijk snel...
 
sproxy 4-12-2005 20:52 Print reply
Posts: 21
En dat past er dan perfect op die mt?
En ... wat kost dat ongeveer?
 
sproxy 4-12-2005 21:14 Print reply
Posts: 21
Hmm..
Ik denk dat ik iets heb gevonden.



btw als je nog een achterwiel zoekt voor mtx
wwW.kielsrijwielcenter.be die hebben dat zeker je moet wel bellen en bestellen
 
mulder 4-12-2005 23:05 Print reply

Posts: 13701
hmm
ik bedoel van al die onderdelen, die passen helemaal niet op mt..
Alleen als jij gewoon relatief hard wil gaan 80-100 km uur neem dan gewoon een cross MT'tje anders zit je zo 200 euro in je ciao te pompen..

edit: waardeloze site trouwens:p en ik heb wsl een wieltje
maar thnks anyway

Dit bericht is gewijzigd door mulder op 4-12-2005 om 23:22 uur.
 
AOF 4-12-2005 23:08 Print reply

Posts: 1477
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
[...]


dat gaat je allemaal veel geld kosten, de vraag die je jezelf moet stellen is eigenlijk hoe hard wil ik gaan en hoeveel geld wil ik uitgeven.
Als je ongeveer 50 wilt rijden met een snor dan heb je aan een 13/13 carburateur genoeg ( 25-30 euro) en een ontgrensde uitlaat (15-30 euro).

Als je harder dan dat wilt zul je wel een andere cilinder moeten kopen..
Een 70cc die gemakkelijk op standaard blok past. Een dr 65 of iets dergelijks..
Die zou je nieuwe kunnen krijgen voor 80 euro en tweedehands voor (30-40) (inbox me ik heb nog wel een polini)
En dan zul je daar een leuke bijpassende uitlaat moeten kopen, ongeveer evenduur als de cil.
En dan zul je ook een 13mm carburateur moeten kopen.

Als dat nog niet hard genoeg gaat, zul je of je standaar blok moeten (laten) uitvijlen of een speedengine kopen.

Als dat niet hard genoeg gaat moet je een simonini blok kopen ala 800 euro

Maar als je nog niets eens weet wat een pouli is, hoop ik voor je dat je iemand kent die er meer vanaf weet en het zooitje voor je kan monteren..
Als je gewoon goedkoop hard wil gaan, koop dan een gare MT met 70cc ofzo, want een vespa krijgt je niet makkelijk snel...



ik had me ciao anders voor 100 euro 80 lopen hoor
 
mulder 4-12-2005 23:13 Print reply

Posts: 13701
brommer ciao cker?
en ik heb het over een standaard snorfietsje opfokken
maar het kan wel ja
 
AOF 4-12-2005 23:14 Print reply

Posts: 1477
brom ciao is hetzelfde als snor ciao hoor als je de inlaat uitveilt.
alleen dan vertreaging in het achterwiel maar is te compenseren met kleinere poelie
 
mulder 4-12-2005 23:18 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lars1988
brom ciao is hetzelfde als snor ciao hoor als je de inlaat uitveilt.
alleen dan vertreaging in het achterwiel maar is te compenseren met kleinere poelie



niet helemaal @ de achterklok
 
AOF 4-12-2005 23:19 Print reply

Posts: 1477
ja dat zeg ik maar dan doe je een kleinere poelie erop en is dat weer goed.
maja. ik zou een aandere cilinder erop doen en wat veilen in je blok dan haal je al snel de 65+
 
mulder 4-12-2005 23:20 Print reply

Posts: 13701
ahum ahum met een snor?

oke als je 70cc neemt wel, maar nooit icm standaar uitlaat en carb..

Dit bericht is gewijzigd door mulder op 4-12-2005 om 23:20 uur.
 
Fredzzz 4-12-2005 23:23 Print reply

Posts: 1159
iedereen heeft toch wel een speed engine of twee thuis liggen met 80 of 70cc?

ik zou gewoon ergens rondvragen voor een complete speed engine met 70cc (bijv.) of je doet het dan met 80cc

dan ga je hard genoeg, trek je genoeg, je gaat lekker hard, alleen dan trek je je ciao frame/achterbrug (die zo debiel aan het frame vast zit) krom... dus een stang er tussen lassen

voor 120 tot 150 euro heb je wel een complete speedengine (met koppeling moet wel lukken en carb)...
 
MoParts, by: Jos Dijkman en JMPB
AOF 4-12-2005 23:25 Print reply

Posts: 1477
jewel hoor.
70cc pakken. poorten in je carter bijmaken voor die extra poorten.
inlaat veilen en carb uitboren tot 12mm
poelie 60 erop en originele pijp.
heeft genoeg koppel om op te trekken en je haalt de 65 hoor
 
mulder 4-12-2005 23:26 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lars1988
jewel hoor.
70cc pakken. poorten in je carter bijmaken voor die extra poorten.
inlaat veilen en carb uitboren tot 12mm
poelie 60 erop en originele pijp.
heeft genoeg koppel om op te trekken en je haalt de 65 hoor



ORI pijp op 70cc???, nooit
en carb uitboren naar 12mm, dat is hij standaard al?
en uitgeboorde carb (blijkt) niet goed te zijn af te stelln...
helemaal niet op 70cc en een originele uitlaat:S


Dit bericht is gewijzigd door mulder op 4-12-2005 om 23:27 uur.
 
Fredzzz 4-12-2005 23:29 Print reply

Posts: 1159
dames, aub!

wat zeg ik nou net, speed engine kopen, 13/13 erbij, 70 of 80cc

std uitlaat op 70 a 80cc? ben je gek of dom?

doe het dan met een top one of sp...

dan gaat je ciao lekker hard...
 
MoParts, by: Jos Dijkman en JMPB

Dit topic is 33304 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved