Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - LC Hebo Tomos

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 986 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #33632 - LC Hebo Tomos
Pagina 1 van 28
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 26, 27, 28Volgende pagina >
Dit topic is 50850 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Vuile Beunkoe 4-12-2005 9:01 Print topicpost

Posts: 6114
na een hele poos met een leuke ac 65ccpolini gereden te hebben, liep die (hoe kan het ook anders) vast.

ik dacht; flikker op niks geen luchtkoeling meer.

ik heb daarom besloten om een project tomos te gaan maken, snel en mooi.

setup:70cc hebo (nsr) flink tuned. (mijn streven is 15pk)
opmaat kop en o-ring
carb? wss > 20mm
opmaat uitlaat
zelf gemaakte drukveren koppeling
evt andere drijfstang.

dit komt op een tomosblokkie

het frame ben ik dit mee van plan:

stang van zadelpen>balhoofd.
balhoofd onder extra lassen
blokophanging aan 2 kanten lassen ipv 1
achterveerophanginh bijglast
zelfgemaakte achterbrug 4mm dik
honda mb voorvork, en voorwiel omtoveren tot achterwiel zodat ook achter een schijfje zit (hydrolische voetrem)
radiateur onder de tank.

uiterlijk:
lamborghini geel frame
carbon (home made) voorkap en accenten
mb velg wss oversized schijf, geen wave, polijste spaken en zwarte velgrand.

electra:
std tomos ontsteking voorlopig, evt hpi met lichtspoel
halogeen voorlamp, 2 stuks
accu voor de waterpomp

instrumenten:
analoge km teller, met daarin onderin weggewerkt digi toerenteller, en om de km-s heen een LED toerenteller.
evt achterlicht weggewerkt in zelfgemaakt zadel.

ZOW

EEN GROTE EDIT



een fotoschop gemaakt door milan:



Fotosoep door Roland:



het frame word dus Lamborghini geel, de velgen worden zelfde als eerst, polijste spaken en zwart/chrome velgrand.

De krachtbron:



en de opmaat cilinderkop met o-ring


poortmap:


update 10 januari:
sorry voor de slechte fotos, ik fotografeer op dit moment alles met men telefoon

Bovenkant:


onderkant aanzicht, mega spoelers


inlaatkant, daar past wel een 6kleppertje in:


uitlaatkant :P


Ik heb inmiddels al een mb voorvork, en voorwiel. Die heb ik alvast gemonteerd om te kijken hoe het staat, en ik moet zeggen, niet onaardig (al zeg ik het zelf)



Voorwiel ff achterin gezet :cool:


Ik heb snel men velg bewerkt, het zwart is ff snel gespoten maar ik moet zeggen het matzwart vind ik erg mooi staan, spaken worden nog gepolijst:







wat vinden jullie, matzwart ook mooi of toch maar voor glans gaan?

ff snel ontworpen, 2e koppelingsnaaf voor drukverenkoppeling:



zal vd week totale ontwerp ff posten, met maten enzo.

kijk, dit is een Blata 80mm koppeling:


tomos is 86 mm, dus de diameter komt redelijk overeen.

nou is het plan om Blata segmenten te gaan gebruiken, op een zelf gemaakte naaf met een ori tomos hart erin.

naaf voor blata:


het plan is dus een iets grotere diameter, en een origineel tomos hart (de krukas-bevestiging) erin te persen. ook komt er een verstevigingsring op de asjes.

simpel en effectief

update 15 januari.
Ik heb snel de cil er los in gezet, en het past allemaal maar net.
Benzinekraantje zal verplaatst moeten worden, en nog meer.






ps de houten plaatjes zijn omdat ik de cil vd week ga stralen.

jeuij de cil is gestraald, en ik kon het niet laten de kop meeteen matzwart te spuiten:






De velgen heb ik nagenoeg klaar, hier een voorbeeldje:







sorry voor de vage fotos, tis 1.3 mobiel 8)

Ja ik had weer niks te doen behalve leren, dus ga je maar aan je tomos knutselen. ff snel wat in elkaar gezet, oude velg en achterbrug erin. Maja geen stuur, dus wat doe je dan... Je zet gwoon een MT stuur boven de poten :P







PIPO's nu dus niet komen van te is geen racer, stuur komt veel lager, achter staat het frame wel op goede hoogte, allen groter wiel komt erin.

MINI UPDATE

ik kon da stuur zo hoog niet aanzien, dus ik kwam op het jofele idee om gewoon die hele plaat om te draaien, om zo clipons look te krijgen.



meer fotos volgen morgen van het totaalplaatje

Tada de beloofde fotos:





--------------------------------------------------------------------------
Updatert:

ik heb gister een mb voorvelg gehaald, waar ik een achtervelg van maak. Dit natuurlijk vanwege de schijfrem.

enkele fotos:





Meer updates volgen nog, met het blok ben ik ook bezig.

dit vind ik er wat beter uit zien dan die fotos met het oranje wiel erin :cool:

-------------------------------------------------------------------


ik heb voor dit ontwerp gekozen, kwam op het id door overbelichting van andere fotos, en ik vind het contrast wel erg mooi staan.

------------------------------------------------------------------------------
Updateje 28 februari2006

Ik ben vandaag begonnen met het aanpassen van de voorvelg. Hier komt een alu adapter op zdat er een tandwiel op past, en dan heb ik achter ook een schijfrem

pics:



__________________________________________________________________
update 11 maart

metaal voor het frame:

2X

kokerprofiel 60diep,2.5breed en 5.0hoog. 3mm dik

1X kokerprofiel 70lang, 2.0 hoog en 4.0 breed. 2mm dik

1X ophoogplaat alu, 10x11x1cm

alles voor maar 10 euro

fotos:

metaal


Bovenaanzicht, net genoeg ruimte voor de tankdop.

(ik maak er een sport van alles zo krap als et maar kan bij elkaar te plaatsen :P)



zijaanzicht


en de ruimte bij het balhoofd:

--------------------------------------------------------------------------------

update

vandaag, na een week ziek te zijn geweest toch maar weer wat gedaan. Ben begonnen aan de ophoog/vulplaat.

foto onder de cil, zoals je ziet is het nog ruw en kan nog wat beter afgewerkt worden:


Zo ziet het eruit vd zijkant:


en ten slot het plaatje alu zelf (1cm dik !)


-----------------------------------------------------------
tada

een nagenoeg afgewerkte ophoogplaat.
rood zijn de bevestigingen aan carter, blauw de tapeinden. Dat moet er overingens nog in gemaakt worden.

1 vraagje, ik heb er voor besloten de AUX poorten in de vulplaat door te laten lopen, en dan vloeiend in het carter aan te laten sluiten. goed idee of toch maar niet?



---------------------------------------------------------------------------------
Update 31 maart

vandaag men bestelde voorvelgadapter binnen gekregen, koste maar 20 euro inclusief alu en draaikosten.

vd week boor ik op school even de gaten, en dan monteren maar.
Na de proefwerkweek ga ik bij een vriend het frame lassen, dus ik verwacht over 1-2 weken het frame rijdend te hebben.

fotos:





------------------------------------

update 3 april

ik heb zondag het membraanhuis eraf gezaagt, en maak er nu een plat membraan in, wss 3kleps. moet alleen nog 2 gaatjes boren en draad tappen.

fotos:







mini update

zo komt de adapter er ongeveer uit te zien, morgen boor ik de gaten en komen er nieuwe assen + bussen binnen.

fotos







---------------------------------------------------------------------
update

de assen zijn vertraagd, de dealer had e maar 1 besteld... Wel een 28 tandwiel en de adapter is afgemaakt. Nog iets af laten draaien in men enthousiasme heb ik em te dik laten maken.

fotos

onderkant


bovenkant



----------------------------------------------------------

update tis de dag voor pasen datum weet ik niet.

de achterbrug is nagenoeg klaar, maandag nog ff de vering vast lassen 2 stripjes. Bedankt Stephan voor het prachtige laswerk (Y)

btw de middelste strip lijkt dun, maar is 6 mm dik.

fotos:











-----------------------------------

update

ben vast aan het carter begonnen, heb nou toch niks te doen omdat ik nog de bussen moet laten draaien.

het is nog maar grof weggefreest, en sommige stukken moeten nog opgevuld worden.







edit

betere fotos







update 1e spoeler semi klaar.
ik moet opschieten heb mezelf een deadline gesteld. Eind vd maand wil ik em gestart hebben.

fotos:







van het weekend wil ik eigenlijk het blok klaar hebben qua spoelers.

----------------------------------------------------------------------------
update 30 april 2006

het blok duurt nog even, ik laat de spoelers oplassen en extra groot, want de volgende cil is al bekend. Een 95 cc LC malossi. Maar das niet interessant :p

fototjes:

een bus ipv km teller, deze komt achter als ik een goede kmteller heb gevonden.



het tandwiel op de velg, bussen zitten er nog niet tussen, ik mis nm 1 moer... Die komt dus maandag en dan vd week filmpje maken met aisral blokje.



speling vd schijf met vering plus minus 3 mm :X



de degelijke veerophaning:



en nogmaals, een aantal aanzichten. Achter lijkt ie iets hoog te staan, dit valt mee zodra je erop zit. Btw buddy moet echteraan ook lager.





.

Maar het frame staat nu eindelijk, alleen nog een blokje regelen voor een filmpje.

-------------------------------------------------------

Eindelijk, ik heb de moer. Hij staat op wielen, moet alleen nog een cil op en rem afstellen, en de ketting monteren. Cilinder bedenk je er maar ff bij, net als de uitlaat.

foteaux





en de uberbeun cdi ophanging en uitknop :P



---------------------------------------------------------------------------------

update

wonder boven wonder loopt men polini blok weer, met een kapotte zuigerveer, een snorkop en aangepaste proma gp + 19mm dellorto.

De koppeling is zo kaal dat ik overtoeren voor et leven maak, daar komt binnekort wss een goede in.

Helaas komt het filmpje iets later, vanwege enkele beginproblemen.
Toch hier een foto update

enkele aanzichten:















--------------------------------------------------------------------------------
18 mei,

geen belangrijke update, en die volgen voorlopig ook niet omdat het uitzendbureau moeilijk doet met uitbetalen. Ik heb de buddyseat ge-sst 't, en zo laag komt hij uiteindelijk denk ik ook wel.







-----------------------------------------------------------------------------------
31 mei 2006

vandaag kwam de remklauw voor achter binnen, een 2 zuigerige NSR klauw. 15 euro inc blokken en verzenden, mist alleen 1 boutje.





ff vergelijken :p


waar komt ie :? ik denk bovenaan, toch ff fotos gemaakt om te kijken hoe et eruit ziet.




en totaalplaatje, clipons en radje komen vd week dus dan weer piccas



-----------------------------------------------------------------------------------
Yes, clipons na 1 dag al binnen, killswitch gekocht bij men leverancier Robin :P
Ik moet zeggen ben best tevreden, zit niet te laag, en oogt mooi. Wel klote dat ik vanmiddag met et schuren vd voorvelg zo enthousiast ben geweest dat ik men duim tot blaren toe kapot heb :X











en tot slot de #@%^$@#%& duim



---------------------------------------------------------------------------------
zoveel juni,

Vandaag lekker een kontje gemaakt, zwemmen ging niet door dus dan maar iets anders... Zadel word evt nog ingekort, en komt een mooie bekleding op.

*let ook op men gepimpte schuurdeur :P





Dit bericht is gewijzigd door Hellracer_89 op 12-6-2006 om 15:05 uur.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]

70cc tsx 4-12-2005 9:05 Print reply

Posts: 1015
heb zon idee dat dit niks word....

edit: maar toch succes

Dit bericht is gewijzigd door 70cc tsx op 4-12-2005 om 9:06 uur.
 
Vuile Beunkoe 4-12-2005 9:08 Print reply

Posts: 6114
vertel wrom denk je dat dit niks word?
met argument graag.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
70cc tsx 4-12-2005 9:10 Print reply

Posts: 1015
hoe wil je ooit een nsr cilinder pas maken op een tomos?? ikzelf heb er ook een gehad en daar was het al moeilijk om een puch monza cil op pas te maken! maar ik bedoel eigenlijk dat het me sterk lijkt dat het je gaat lukken! maar toch succes
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
vertel wrom denk je dat dit niks word?
met argument graag.


 
Vuile Beunkoe 4-12-2005 9:21 Print reply

Posts: 6114
nou zo moeilijk is een monza cil @ puch maken nou ook weer niet

maja carter word eerststuk afgeslepen, dan alu plaat erop gelast, met tapeinden.

en dan maar kotteren en spoelers opmaat maken.
word allemaal dmv pro machines gedaan.

zo moeilijk is dat niet hoor...
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
70cc tsx 4-12-2005 9:30 Print reply

Posts: 1015
nej als je de machines hebt gaat al een stuk beter ja ik heb dr geen apparaten voor
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
nou zo moeilijk is een monza cil @ puch maken nou ook weer niet

maja carter word eerststuk afgeslepen, dan alu plaat erop gelast, met tapeinden.

en dan maar kotteren en spoelers opmaat maken.
word allemaal dmv pro machines gedaan.

zo moeilijk is dat niet hoor...


 
Vuile Beunkoe 4-12-2005 9:44 Print reply

Posts: 6114
ik ook niet, maar wel kennisen die dat voor mij kunnen doen.



Dit bericht is gewijzigd door Hellracer_89 op 4-12-2005 om 9:50 uur.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
richard3 4-12-2005 11:43 Print reply

Posts: 5198
klinkt leuk
maja hoe wil je die cooling gaan doen want tomos heeft geen lc blok ?
afzonderlijke pomp of hoe was je het voorplan ?
 
op naar de grote brommers
TS-jetze 4-12-2005 11:48 Print reply
Posts: 326
er is ook al ergens een lc tomos..
maar dan met malosie cil.
staat volgens mij ergens op sf..
 
SFke..
Quantoelicoe 4-12-2005 11:48 Print reply

Posts: 927
idd is al zo'n lc tomos wel uber wreed btw!
 
MT70-nolimit 4-12-2005 11:51 Print reply

Posts: 4322
Kunnen die kenissen van je geen carterinlaat voor je maken, is nog vetter
 
gaat lang goed
TS-jetze 4-12-2005 11:56 Print reply
Posts: 326
die jah idd
 
SFke..
bobje 4-12-2005 12:01 Print reply

Posts: 2955
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
carterinlaat is kut , en heb je nieteecht ruimte voor, toch lucas gaat je membraam weer brokkelen deze keer

ohja @ LC MAKEN : klik

Dit bericht is gewijzigd door PraatPaal op 4-12-2005 om 11:53 uur.


die komt bij mij uit 't dorp zie ik, nog nooit zien rijden... gelukkig, want damn dat ding is lelijk. maar wel s?pervet. Heel gaaf idee.
 
Sooner or later it's lager time
RS_70_power 4-12-2005 12:08 Print reply

Posts: 1990
jonge , jij bent toch lucas van die koppeling ?

15pk uit een honda cilinder , dat is zowie zo niet haalbaar , misschien met 110cc of zo .

die koppeling gaat ook niet lukken , bouw er een AM6 blok onder of zo .
 
draai / frees werk ==>> PM of email me
S1lv3r 4-12-2005 12:09 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS_70_power
jonge , jij bent toch lucas van die koppeling ?

15pk uit een honda cilinder , dat is zowie zo niet haalbaar , misschien met 110cc of zo .

.


maarom zou dat niet haalbaar kunnen zijn :s
 
RS_70_power 4-12-2005 12:16 Print reply

Posts: 1990
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
[...]


maarom zou dat niet haalbaar kunnen zijn :s


ik wil geen ruzie maken en zo , maar het is Honda , 15Pk red je er gewoon niet met een 70cc .
 
draai / frees werk ==>> PM of email me

Dit topic is 50850 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 28
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 26, 27, 28Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved