Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Balans-as honda 80cc lc blok.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1185 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #33630 - Balans-as honda 80cc lc blok.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2124 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

buldogo2 4-12-2005 1:46 Print topicpost

Posts: 2101
Ik ben bezig met het reviseren en tunnen van mijn blok en nu ben ik aan het overwegen om mijn balans ass er uit te laten, alleen na wat gezocht te hebben naar wat info hier over ben ik hier verschillende meningen over tegen gekomen,

Zo zeggen sommigen dat je blok gelijk vast loopt (hier ben ik niet echt van overthuigd)

Dan zijn er nog mensen die zegen dat je em er zo uit kan halen en dat je hooguit wat meer slijtage krijgd bij je krukas lagers.

Anderen zegen weer dat je je krukas moet laten uitballanseren, na hier wat meer onderzoek over te hebben gedaan ben ik er achter gekomen dat je verschillende soorten van uitbalanseren hebt. waarvan de een zecht dat het 25 euro kost en de ander zecht 250.

En ook is het zo dat bijv. een susuki tsx standaart al geen balansas heeft, dus is deze krukas gewoon al van fabriek uit beeter uit gebalanseert? en wat dan als je er een 70cc zuiger op zet? dan zou je de krukas ook weer opnieuw moeten laten balanseren omdat deze zuiger zwaarder is?

Nu zou ik hier graag wat meer duidelijk hijd over willen hebben aangezien ik bijna zo ver ben dat me blok in elkaar kan, en je toch weer een beetje vermogen kan winnen door de balansas te verwijderen.

Alvast bedankt,



Dit word hoogst warschijnlijk de setup:

Honda mtx-r2 80cc lc. blok (Al aangeschaft)
cilinder orgineel gehoond 53.4 JS stage3 tuned (Als het mee zit eind deze maand)
Malossi 53,4mm zuiger (Staat in bestelling)
cilinderkop js tuned (als het mee zit eind deze maand)
34mm keihin vlakschuif (Al aangeschaft)
Op maat uitlaat+demper
orgineel membraam met boyester kleppen
Op maat powerbox (Al aan begonnen)
Power filter
HPI 2005 met licht spoel.

 
Born to ride

Ariej 4-12-2005 2:21 Print reply

Posts: 3685
zo veel weerstand heeft het nou ook weer niet als je balansas erin zit, maar als je hem er echt uit wil hebben zul je echt je krukas moeten laten uitbalanceren, ikzelf heb er geen idee van wat dat kost
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
jong 4-12-2005 3:24 Print reply

Posts: 1445
denk ook niet dat het veel zal schelen. minste weerstand bij je krukas heb je gewoon met de beste lagers..als je minimale winst wilt behalen moet je t ergens anders vandaan plukken denk ik.
 
khpoppema 4-12-2005 4:22 Print reply

Posts: 3199
is een 34 mm niet een beetje overkill?
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
wipe-out 4-12-2005 8:54 Print reply

Posts: 7672
Ik zou de balansas laten zitten. Ju kunt hem eruit halen en dan je krukas laten balanceren, maar wat denk je ermee te winnen?
 
snowboarderke 4-12-2005 10:28 Print reply

Posts: 2193
Je hebt een heel klein beetje vermogenwinst, maar het is het niet waard om daarvoor je balansas er uit te halen omdat dit nagenoeg niets is.
Als je hem er uit haalt zal je hem moeten balanceren, heb zelf geen idee hoeveel dit kost.
 
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan
Frysk 4-12-2005 10:44 Print reply

Posts: 34928
inbox Mb gek ff

die heeft het wel gedaan volgens mij
 
giggitybyte
Jarco 4-12-2005 10:44 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khpoppema
is een 34 mm niet een beetje overkill?


nee.

Die balansas merk je weinig van, als je em er wel uit wilt halen, zal je je krukas uit moeten balanceren.

 
PRO TUNING 4-12-2005 11:27 Print reply

Posts: 4000
Balanceren is het op gewicht brengen van je krukas (simpel gezegd)

Na iedere verandering van dit gewicht, andere zuiger , drijfstang etc. moet de krukas opnieuw worden gebalanceerd.

Bij de SOBW blokken die we prepareren worden de krukassen gebalanceerd, dit is een tijdrovende bezigheid, denk dan ook eerder aan 250 dan aan 25 euro.
 
MC Beuner 4-12-2005 11:33 Print reply

Posts: 3678
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khpoppema
is een 34 mm niet een beetje overkill?



idd, eerder 24-26(-28) mm , zal hij lekker der lopen denk ik zo
 
Vivatje snor
buldogo2 4-12-2005 11:36 Print reply

Posts: 2101
oke dan blijfd i er in, stop ik er wel een nieuw lager op.

En over me carb. :P

Heb ik toevallig liggen en heb geen zin om nieuwe te kopen, en me tunner raade me 30 tot 32mm aan :P
 
Born to ride
honda-mbx 4-12-2005 12:42 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
oke dan blijfd i er in, stop ik er wel een nieuw lager op.

En over me carb. :P

Heb ik toevallig liggen en heb geen zin om nieuwe te kopen, en me tunner raade me 30 tot 32mm aan :P


carb. kan best, kijk maar eens naar de wedstrijd kreidlers..
die reden met 50cc met 28mm of 32mm

voor de rest heb je wanneer je de balans-as er uit zou halen wel iets vermogen winst (in theori) maar ik vraag me wel af of je het zou gaan merken (wass wel op de testbank).

derbi senda, suzuki en yamaha dt rijden ook allemaal zonder balans as, mijn ervaring is wel dat die brommers 'iets' meer trillen inverhouding tot een perfect honda blok.
 
ik vlam je..
Pingu 4-12-2005 14:42 Print reply
Posts: 1842
Honda blokken zijn zowiezo perfect
Verder zou ik de balansas gewoon laten zitten, weerstand valt heel erg mee, zo zwaar en groot is het ding ook weer niet.
En 34mm lijkt me nogal overkil. Een dikke scooter heeft aan een 28mm ook al genoeg, en aan dat vermogen zul jij niet al te makkelijk komen..
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
-Tom- 4-12-2005 15:05 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
[...]


carb. kan best, kijk maar eens naar de wedstrijd kreidlers..
die reden met 50cc met 28mm of 32mm

voor de rest heb je wanneer je de balans-as er uit zou halen wel iets vermogen winst (in theori) maar ik vraag me wel af of je het zou gaan merken (wass wel op de testbank).

derbi senda, suzuki en yamaha dt rijden ook allemaal zonder balans as, mijn ervaring is wel dat die brommers 'iets' meer trillen inverhouding tot een perfect honda blok.

Er zijn vrij weinig "oude" brommers met een balansas, denk dat Honda vrijwel de enigste is. Zouden al die andere merken het "fout" hebben?
 
FTS Member
Bullet 4-12-2005 15:17 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Balanceren is het op gewicht brengen van je krukas (simpel gezegd)

Na iedere verandering van dit gewicht, andere zuiger , drijfstang etc. moet de krukas opnieuw worden gebalanceerd.

Bij de SOBW blokken die we prepareren worden de krukassen gebalanceerd, dit is een tijdrovende bezigheid, denk dan ook eerder aan 250 dan aan 25 euro.



dan heb je het wel over Dynamisch balanceren, das idd best prijzig.

denk dat statisch balanceren wel redelijk voldoende is voor amateur opvoerders.

ik zou btw de balans as lekker laten zitten, verwijderen levert je bijna niks op (niet echt merkbaar)

en ook zou ik ff een mooie Keihin 28 pwk pakken ipv 30mm+ rotzooi te pakken.
 
**My BungHole Will Speak Now**
BSTS 4-12-2005 15:24 Print reply

Posts: 4241
ik denk dat je hem er het beste in kan laten zitten.
kijk maar naar derbi, die hebben geen belans as, die dingen trillen als de ziekte als ze snel gaan

ik heb in ieder geval nog nooit gehoord dat je echt hard gaat zonder balans as enzo,
 
sprintjah

Dit topic is 2124 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved