Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Van 70cc naar 50cc...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 987 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #33629 - Van 70cc naar 50cc...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 1710 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Fabio 3-12-2005 23:57 Print topicpost

Posts: 1737
Ik rij momenteel(nouja, hij doet het nu ff niet) op een 70cc, met 20mm carb. Dit is voor mij veel te riskant in de stad en wil dus terug naar een 50cc. Nou is mijn vraag dus, wat MOET ik allemaal veranderen. Er zit als het goed is een 70cc kop op en een 20 mm carb. Kan ik dezelfde kop gebruiken voor een 50cc of moet ik de cilinder, -kop, EN carb veranderen?? Ik weet niet 100% zeker van die 70 kop, hoe zie ik dat? Ook heb ik geen idee van de boring, het is als het goed is een 70cc imi.

Ik kan voor 75€ een nieuwe 50cc orginele cilinder kopen (in de winkel, hij heeft er nog een in de kelder ), of is het beter om gewoon een 50cc imi te halen?

Bvd,
 

Shoot_me 4-12-2005 0:00 Print reply

Posts: 1535
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio
verhaal

Bvd,


std cilinders zijn misschien wel slijtvast maar snelheid moet je er niet van verwachten.. Je zou trouwens ook een 50 kop moeten nemen als je nog een beetje compressie wilt.

En een 20mm op een std 50 gaat niet lukken... Dikke overkill.

Dus nieuwe kop , cilinder , carb
 
miauw
Fabio 4-12-2005 0:03 Print reply

Posts: 1737
Daar was ik al bang voor. Snelheid wil ik juist niet hier in Den Haag. Op elke hoek staat wel een agent. Ik wil wel nog een beetje op kunnen trekken.

Maar met een 20mm carb kan ik dan niet gewoon een hele kleine sproeier gebruiken??

Maar 75? voor een nieuwe orginele cilinder(zonder zuiger) is toch geen gekke prijs?
 
Shoot_me 4-12-2005 0:06 Print reply

Posts: 1535
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio

Maar 75? voor een nieuwe orginele cilinder(zonder zuiger) is toch geen gekke prijs?



Is idd geen gekke prijs aangezien die dingen echt superslijtvast zijn... Volgens mij krijgt hij gewoon teveel mengsel als je die 20mm carb houd dus is hij niet af te stellen...

Een 16mm is volgens mij goed te doen. Die kan je HIER voor 45 euro bestellen inc Spruitstuk.

Een kop zal ook niet veel kosten...

 
miauw
Fabio 4-12-2005 0:08 Print reply

Posts: 1737
ik zat zelf te denken aan een 13 mm keihin, een orginele. Want dan breng ik m gewoon weer helemaal orgineel
 
Shoot_me 4-12-2005 0:09 Print reply

Posts: 1535
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio
ik zat zelf te denken aan een 13 mm keihin, een orginele. Want dan breng ik m gewoon weer helemaal orgineel


Kan je ook doen . Die kosten op die site ook 45 euri ...

K'weet trouwens alles van die politie in den haag.. Zit zelf in wassenaar en probeer dh zoveel mogelijk te vermijden
 
miauw
Fabio 4-12-2005 0:11 Print reply

Posts: 1737
Haha, ja ik heb nog geen problemen met ze gehad, maar 1 bekeuring is al genoeg, hij gaat nu 85 dus reken maar uit hoe veel me dat gaat kosten. kan ik beter maar meteen investeren in een nieuwe cilinder. Hey, of begrenzen?? Trek ik dan nog steeds als een 70cc
 
Shoot_me 4-12-2005 0:16 Print reply

Posts: 1535
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio
Haha, ja ik heb nog geen problemen met ze gehad, maar 1 bekeuring is al genoeg, hij gaat nu 85 dus reken maar uit hoe veel me dat gaat kosten. kan ik beter maar meteen investeren in een nieuwe cilinder. Hey, of begrenzen?? Trek ik dan nog steeds als een 70cc


Ligt eraan hoe je hem begrensd.. Je kan proberen een schijf in je uitlaatpoort te maken dat word hier; http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/101 uitgelegd

dan krijg je ook geen gezeik met de politie aangezien het niet een begrenzing is die je makkelijk uit of aan kan zetten. En volgens mij trek je dan nog wel gewoon goed

Je kan ook zo'n begrenzer proberen van begrenzer.nl... Dan kan je gewoon hard blijven rijden em hem aanzetten als dat nodig is
 
miauw
Deon 4-12-2005 0:21 Print reply

Posts: 9656
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Shoot_me
[...]


Ligt eraan hoe je hem begrensd.. Je kan proberen een schijf in je uitlaatpoort te maken dat word hier; http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/101 uitgelegd

dan krijg je ook geen gezeik met de politie aangezien het niet een begrenzing is die je makkelijk uit of aan kan zetten. En volgens mij trek je dan nog wel gewoon goed



is maar net hoe dikke ring jij erin zet. Je zal uiteraard je brom weer opnieuw af moeten stellen.

Je kunt er een ring met doorlaat van 3mm inzetten, dan zal hij wss niet harder dan 30 gaan, maar met die doorlaat moet je ff experimenteren
 
Fabio 4-12-2005 0:22 Print reply

Posts: 1737
Ja daar zat ik net naar te kijken. Ziet er interessant uit, alleen las ik iets over dat schijfje, dat het kan breken. Daar moet ik maar iets voor bedenken. Ik ga in ieder geval die cilinder halen. Bij 50cc kosten ze iets van 168?, dus daar kan ik nog leuke winst op behalen Oe, niet slim om dat hier te melden

maar ik vraag me af of je dan echt geen verlies hebt in trekkracht en of het echt geen schade brengt aan mn mb.

Zo'n begrenzer heb ik in huis, van een vriend, hij had dezelfde setup, maar heeft dat ding nooit gebruikt.

O, nog een laatste vraag. Met een nieuwe zuiger, moet er dan ook meteen nieuwe lagers bij de krukas?

Dit bericht is gewijzigd door Fabio op 4-12-2005 om 0:24 uur.
 
Shoot_me 4-12-2005 0:27 Print reply

Posts: 1535
dan pak je 2 schijfjes . Trekkracht zal natuurlijk wel een beetje afnemen aangezien die minder toeren gaat maken maar ik denk dattie wel een beetje meer koppel krijgt en dus wel blijft trekken op de lage toeren. Schade zal het niet brengen want dan vliegen die gebroken stukjes gewoon je uitlaat uit
 
miauw
Shoot_me 4-12-2005 0:27 Print reply

Posts: 1535
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio

O, nog een laatste vraag. Met een nieuwe zuiger, moet er dan ook meteen nieuwe lagers bij de krukas?

Dit bericht is gewijzigd door Fabio op 4-12-2005 om 0:24 uur.


Nee

editje: Die gebroken stukjes vliegen hoogstens je demperwol in ofzo.. Niks erntigs in iedergeval

Dit bericht is gewijzigd door Shoot_me op 4-12-2005 om 0:28 uur.
 
miauw
Deon 4-12-2005 0:29 Print reply

Posts: 9656
je kan ook tussen je demper en uitlaat een schot zetten, nooit dichtbij de cil.

en electronische begrenzer als definitieve begrenser, liever niet he. dan mag je een abonnement op CDI/ontsteking halen?!
 
Shoot_me 4-12-2005 0:32 Print reply

Posts: 1535
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: deon1989

en electronische begrenzer als definitieve begrenser, liever niet he. dan mag je een abonnement op CDI/ontsteking halen?!


zeg ik toch ook niet .

Quote:
Je kan ook zo'n begrenzer proberen van begrenzer.nl... Dan kan je gewoon hard blijven rijden em hem aanzetten als dat nodig is

 
miauw
Deon 4-12-2005 0:33 Print reply

Posts: 9656
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Shoot_me
[...]


zeg ik toch ook niet .

[...]




Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio


Zo'n begrenzer heb ik in huis, van een vriend, hij had dezelfde setup, maar heeft dat ding nooit gebruikt.


Dit bericht is gewijzigd door Fabio op 4-12-2005 om 0:24 uur.


 
richard3 4-12-2005 0:36 Print reply

Posts: 5198
die begrenser van begrenser.nl die sloopt niet zomaar je ontsteking want mijn brommer hebben ze 2 weken gehouden en ruim 50km getest en ding liep nog steeds zoals eerst veel te hard dus :P
 
op naar de grote brommers

Dit topic is 1710 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved