Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 110cc Zeta vs. 110cc Malossi

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1092 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #33599 - 110cc Zeta vs. 110cc Malossi
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 14438 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MT70-nolimit 2-12-2005 9:46 Print topicpost

Posts: 4322
Er is al een topic geweest over 125 athena vs 110 malossi, maar ik ben benieuwd naar de verschillen en overeenkomsten van 110cc Zeta niet meer nieuw te krijgen maar nog wel 2e hands en 110cc malossi voor Honda AC

Wat bekend is over Malossi:
-zeer snelle cilinder
-redelijk betrouwbaar
-hoogtoerig

Wat bekend is over Zeta
-betrouwbare cilinder
-maar verder??

Als de reacties over zeta mij bevallen wil ik de cilinder gaan gebruiken voor naar school te rijden.
 
gaat lang goed

honda_for_life.com 2-12-2005 9:51 Print reply

Posts: 4176
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
Er is al een topic geweest over 125 athena vs 110 malossi, maar ik ben benieuwd naar de verschillen en overeenkomsten van 110cc Zeta niet meer nieuw te krijgen maar nog wel 2e hands en 110cc malossi voor Honda AC

Wat bekend is over Malossi:
-zeer snelle cilinder
-redelijk betrouwbaar
-hoogtoerig

Wat bekend is over Zeta
-betrouwbare cilinder
-maar verder??

Als de reacties over zeta mij bevallen wil ik de cilinder gaan gebruiken voor naar school te rijden.



110cc om naar school te rijden








Normale mensen gebruiken daar een (bijna)ori brom voor
 
The otaku has spoken! | Front tegen skoeters | www.anime4all.eu | WTF is een z-tec (ford)?
MT70-nolimit 2-12-2005 9:53 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_for_life.com
[...]

110cc om naar school te rijden

Normale mensen gebruiken daar een (bijna)ori brom voor


jonge boeie, ik rij nu ook met een bewerkte 80cc naar school, interesseert me geen ruk ik moet 35km rijden naar school

ik wil ff deze 2 cilinders uitgelicht hebben.
 
gaat lang goed
S.Brouwer 2-12-2005 9:57 Print reply

Posts: 1783
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_for_life.com
[...]



110cc om naar school te rijden








Normale mensen gebruiken daar een (bijna)ori brom voor


welnee, heb ook 3 kwart jaar met 110cc naar school gereden.
Ik had wel een imitatie en dat liep voor mij goed genoeg.

Imitatie zou je ook kunnen doen, zijn ff goedkoper, kan je hem altijd nog bij laten bewerken. Heb er 3 kwart jaar elke dag mee naar school gereden. minimaal 300km in de week. zat een 18mm carb achter dus het liep redelijk zuinig maar voldoende kracht om met veel wind/strom nog op normale snelheid te kunnen rijden.

Ik heb hier wel is gelezen dat de nieuwe malossie cilinders niet meer zo snel zijn als het oude type. Om dat zeker te weten moet je ff zoeken op t forum.

Zeta geen ervaring mee
 
MT70-nolimit 2-12-2005 10:08 Print reply

Posts: 4322
Ja die malossi valt natuurlijk ook altijd nog te bewerken als ie minder snel is, maar ik moet een laagtoerig cilinder met hoog koppel hebben anders moet ik om het half jaar reviseren als ik met 12,5k naar school jank.

Vandaar het betrekken van Zeta tot de discussie omdat (wat ik weet van de 70cc versie) Zeta geen snelle jongen is.
 
gaat lang goed
Stegehuis 2-12-2005 10:53 Print reply
Posts: 1150
ik heb een oud type malossi 110 met 20 mikuni en proma gp en en met harde tegenwind haal ik de 100 nog met gemak.

Alleen ik zou die niet lange stukken volgas mee rijden. Maakt zoveel toeren..

(ik heb btw een 110 immi te koop, inbox)
 
khpoppema 2-12-2005 11:13 Print reply

Posts: 3199
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
Er is al een topic geweest over 125 athena vs 110 malossi, maar ik ben benieuwd naar de verschillen en overeenkomsten van 110cc Zeta niet meer nieuw te krijgen maar nog wel 2e hands en 110cc malossi voor Honda AC

Wat bekend is over Malossi:
-zeer snelle cilinder
-redelijk betrouwbaar
-hoogtoerig

Wat bekend is over Zeta
-betrouwbare cilinder
-maar verder??

Als de reacties over zeta mij bevallen wil ik de cilinder gaan gebruiken voor naar school te rijden.


waarom hou je die 95 cc niet gewoon ik denk dat daar het meeste koppel in zit

en anders moet je eens kijken of je die nog kunt laten opboren en tunen

 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
MC Beuner 2-12-2005 11:21 Print reply

Posts: 3678
125 cc euro geeft koppel
110 malossi oud of nieuw type(maakt weinig uit) is standaart gewoon veruit het snelst
110 zeta is niet heel snel, maar gaat lang mee
110 autisa geeft ook veel koppel
100cc immi ook koppel, niet bepaald snel

voor naar school zou ik autisa of euro pakken
 
Vivatje snor
MT70-nolimit 2-12-2005 11:40 Print reply

Posts: 4322
Waar is die autisa te krijgen

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khpoppema
[...]

waarom hou je die 95 cc niet gewoon ik denk dat daar het meeste koppel in zit en anders moet je eens kijken of je die nog kunt laten opboren en tunen



ja weet ik maar ik moet gewoon iets hebben waarmee ik die 93cc NSR van arnold eruit kan rijden

Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 2-12-2005 om 11:45 uur.
 
gaat lang goed
Remco RS 2-12-2005 12:08 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
Waar is die autisa te krijgen

[...]


ja weet ik maar ik moet gewoon iets hebben waarmee ik die 93cc NSR van arnold eruit kan rijden

Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 2-12-2005 om 11:45 uur.


dat kan ook met een 70cc rs

ff ontopic, van zeta hoor ik altijd positieve verhalen
 
christianos 2-12-2005 13:48 Print reply

Posts: 20445
www.parmakit.nl

daar staat ook een 110 cc,

meestal gebruiken ze de mallen van Zeta, deze denk ik ook?
 
Schrabbekerke 2-12-2005 14:14 Print reply

Posts: 1812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
Waar is die autisa te krijgen

[...]


ja weet ik maar ik moet gewoon iets hebben waarmee ik die 93cc NSR van arnold eruit kan rijden

Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 2-12-2005 om 11:45 uur.


De autisia is naar mijn weten niet meer nieuw te krijgen, voordeel van Autisia is ook de gietijzeren wand
 
Sypie_Honda 2-12-2005 14:25 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
www.parmakit.nl

daar staat ook een 110 cc,

meestal gebruiken ze de mallen van Zeta, deze denk ik ook?


nee parmakit heeft zeta overgenomen. of de naam is verandert en van die 2
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
BSTS 2-12-2005 14:45 Print reply

Posts: 4241
ik heb zelf een poosje geleden een 70 cc zeta gekocht!

hij was best wel snel, alleen die zuigers die je erbij krijgt lopen steeds kapot :(


dit ligt zeker niet aan het monteren want ik ken het verhaal met de veren hoe het erop moet, schuine kanten! op de veer enzo,

ik rijd altijd op tts en hij was goed afgesteld.

ik heb hem nagemeten met een micrometer enzo de zuiger gaat zowieso te straks de cilinder in met monteren!

ik weet niet als de 110 cc versie ook zo slecht is,mar ik heb er geen hoge pet van op!

dus ik hoop dat je wat een de tip hebt!

trouwens die niewe model parmakit is wel goed, heb ik lang en snel op gereden mooi rustig op laag toeren en weining lawaai bij de cilinder weg!

zeta is zowieso vrij onrustig, vind ik zelf dan.



Dit bericht is gewijzigd door hondamt7 op 2-12-2005 om 14:47 uur.
 
sprintjah
arthur de gek 2-12-2005 14:53 Print reply
Posts: 191
zeta,malossi, eurocilindero

heb zelf de eerste 2 gehad
en me maten ook ongeveer allemaal wel mintens 2 uit het rijdje.

moet zeggen. naar mijn mening zijn deze cilinder allemaal hardstikke slijtvast.


de malossi reed het snelste. echt als een trein. toeren teller schoot zo na de 12k(homoet). naar mijn mening een zeer goed cilindertje. maja ook duur om te rijden. kostprijs. en als je een keer een zuigertje moet vervangen kost het je meteen 80 euro.
en met doe toerentallen slijten ook je lagers e.d. sneller.

de zeta reed ook lekker. maar moet zeggen niet zo snel. zelf met me homoet draaide hij maar 10k. maja ach wel een slijtvast dingtje.

maat van me reed met een getunde zeta, reed ook lekker. ook nog veel kilometers mee gedraait. maar op een geven moment was et spul wel echt op. zuiger gaar. wand versleten ding maar in de kast geflikkert(hoeveel toeren hij draaide week niet was op een mt).

eurocilinder 125
is eik alleen maar koppel. untund.
je blijft eik maar w8ten op de powerband. maar die komt gewoon nooit. hij trekt wel constant. jmmr. je wil toch wel een beetje ene powerband voelen.



 
-Tom- 2-12-2005 14:55 Print reply

Posts: 4151
Dan zou ik juist zoiets kopen voor school. En dan een niet zo opvallende pijp erop ofzo (ori snel), 18mm erop, perfect voor school toch?
 
FTS Member

Dit topic is 14438 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved