Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Puch Handschakel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 906 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #33594 - Puch Handschakel
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2234 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

50cc crosser 1-12-2005 19:56 Print topicpost

Posts: 1866
Heeft iemand ervaring met een handgeschakelde 2 speed puch
Het gaat voornamelijk om de koppeling

 
2 stroke ain't for everybody but for those that it is

bobje 1-12-2005 20:02 Print reply

Posts: 2955
Beetje onduidelijk, wat wil je precies weten?
 
Sooner or later it's lager time
Membraanklepje 1-12-2005 20:08 Print reply

Posts: 1379
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bobje
Beetje onduidelijk, wat wil je precies weten?


Info over een 2-speed Puchje.
Zijn van die krengen met zowel handkoppel, als handschakel

Maar wat wil je weten dan over die koppeling kerel?


 
ToM_ReeseR 1-12-2005 20:09 Print reply

Posts: 407
ja ik heb er wel ervaring mee
tis wel grappig maar vergeleken met honda is het echte zooi
opgevoerd rijden ermee kan je zowieso wel vergeten, dan blijf je reviseren, en handschakelen is ook niet alles.

je koppeling is linkerhandel, achterrem is voetrem, schakelen doe je met het linkerhandvat

Dit bericht is gewijzigd door ToM_ReeseR op 1-12-2005 om 20:11 uur.

Dit bericht is gewijzigd door ToM_ReeseR op 1-12-2005 om 20:11 uur.
 
Membraanklepje 1-12-2005 20:12 Print reply

Posts: 1379
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ToM_ReeseR
ja ik heb er wel ervaring mee
tis wel grappig maar vergeleken met honda is het echte zooi
opgevoerd rijden ermee kan je zowieso wel vergeten, dan blijf je reviseren, en handschakelen is ook niet alles.


Mhoa, denk dat dat handschakelen gewoon een kwestie van wennen is, moet geen probleem zijn.
Maar wat dat opvoeren betreft heb je gelijk, t kan niet veel hebben.
Als je het origineel houdt is het opzich wel grappig
 
50cc crosser 1-12-2005 20:12 Print reply

Posts: 1866
neej ik heb er 1 gekocht maar die koppel een beetje vaag
 
2 stroke ain't for everybody but for those that it is
Membraanklepje 1-12-2005 20:16 Print reply

Posts: 1379
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchdriverjohn
neej ik heb er 1 gekocht maar die koppel een beetje vaag


Wat is er precies vaag aan dan? Want als jij ook zo vaag blijft kunnen we je niet echt helpen he

Dit bericht is gewijzigd door Membraanklepje op 1-12-2005 om 20:16 uur.
 
Almer 1-12-2005 20:18 Print reply

Posts: 3325
als ie vaag koppelt kijk dan es bij de koppelingshevel op je blok, zet er een waterpomptang op en kijk of ie dan wel goed koppelen wil, dan weet je of het aan de kabel ligt of aan je koppeling
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
50cc crosser 1-12-2005 20:27 Print reply

Posts: 1866
als je hem in de versnelling zet en je houd koppeling in en kick hem ?an'dan gaat hij voor uit maar als als je hem vrij zet dan koppelelt hij niet als je koppeling in houd
 
2 stroke ain't for everybody but for those that it is
Kawasaa 1-12-2005 20:29 Print reply

Posts: 778
dat is bij meerdere brommers dat je hem alleen in zijn vrij kunt aankicken is idd wel een betje vaag
 
Joostvdw 1-12-2005 20:31 Print reply

Posts: 4789
mijn vespa heeft precies hetzelfde, in ze 1 kan je em niet aankicken, OF hij springt vooruit, OF je trapt in het niet (koppeling in)

dus lijkt me wel kloppen

kan je er wel mee rijden? zo ja, dan moet je niet zeuren :P
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Membraanklepje 1-12-2005 20:39 Print reply

Posts: 1379
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
mijn vespa heeft precies hetzelfde, in ze 1 kan je em niet aankicken, OF hij springt vooruit, OF je trapt in het niet (koppeling in)

dus lijkt me wel kloppen

kan je er wel mee rijden? zo ja, dan moet je niet zeuren :P


Dat was bij m'n Honda ook, volgens mij komt dat gewoon doordat die koppeling op de krukas zit.
Dus gewoon in z'n vrij aankicken zonder koppeling in te houden.
En je hebt gelijk joost, rijden met dat kreng en niet miepen

Dit bericht is gewijzigd door Membraanklepje op 1-12-2005 om 20:40 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Membraanklepje op 1-12-2005 om 21:12 uur.
 
Joostvdw 1-12-2005 20:43 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Membraanklepje
[...]


Dat was bij m'n Honda ook, volgens mij komt dat gewoon doordat die kurk op de krukas zit.
Dus gewoon in z'n vrij aankicken zonder koppeling in te houden.
En je hebt gelijk joost, rijden met dat kreng en niet miepen

Dit bericht is gewijzigd door Membraanklepje op 1-12-2005 om 20:40 uur.


het gaat erom waar het kickstarter tandwieltje op aangrijpt, op een honda (2takt wel te verstaan ) grijpt dat direct aan op het koppelingshuis en dus ook op de krukas, in welke versnelling je dan staat of hoe je koppeling is, maakt geen ruk uit

bij mijn vespa, handschakel puch en honda 4takt (en vast nog wat meer), zit dat kickstartertandwieltje op je versnellingsbak en dus is de stand van je bak en koppeling wel van belang

zo :P
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
50cc crosser 1-12-2005 21:10 Print reply

Posts: 1866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kawasaa
dat is bij meerdere brommers dat je hem alleen in zijn vrij kunt aankicken is idd wel een betje vaag


Neej je kunt er niet meer rijden want hij start niet anders had ik ook niet 'gezeurt'
 
2 stroke ain't for everybody but for those that it is
Membraanklepje 1-12-2005 21:13 Print reply

Posts: 1379
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchdriverjohn
[...]


Neej je kunt er niet meer rijden want hij start niet anders had ik ook niet 'gezeurt'


Dan moet je toch echt eens vertellen wat er dan mis is met dat ding.
Ja, je koppeling doet vaag, maar wat is er precies vaag aan dan?!
 
Neluhz 1-12-2005 21:16 Print reply

Posts: 4032
je doet zelf en beetje vaag, de koppeling doet het nie, maar dan kun je toch wel rijden?
heeft dat ding btw een vrij?

 

Dit topic is 2234 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved