Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - bougie,,,

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1019 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #33565 - bougie,,,
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 627 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Aprillia_rs 29-11-2005 22:35 Print topicpost
Posts: 69
Ik had/heb een probleem,,, mijn brommer reed vet raar,,, kon maar tot 6000 toeren draaien maar soms was ie oowk goed,,, maar ik had er een be6es bougie,,, en toen reed ie vet kut ik had vorige week een nieuwe gekocht weer zon be6,,, en vandaag heb ik weer een nieuwe gekocht een b9es,,, en nu rijd ie zeer goed,,, maar zou dat kunnen,,, dat het dan goed is
 

Terror 29-11-2005 22:36 Print reply

Posts: 9269
wat is je setup?
en miss was je bougie gewoon aan vervanging toe


 
mb-gek 29-11-2005 22:36 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprillia_rs
Ik had/heb een probleem,,, mijn brommer reed vet raar,,, kon maar tot 6000 toeren draaien maar soms was ie oowk goed,,, maar ik had er een be6es bougie,,, en toen reed ie vet kut ik had vorige week een nieuwe gekocht weer zon be6,,, en vandaag heb ik weer een nieuwe gekocht een b9es,,, en nu rijd ie zeer goed,,, maar zou dat kunnen,,, dat het dan goed is

ik zou niet graag met een 9 in een ori 50 willen rijden
dat overleeft je zuiger ook niet lang lijkt me ivm gaten

stop er anders een eeen 7 in

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
suzuki rijder 29-11-2005 22:37 Print reply

Posts: 2322
ja vast wel

Aleen snap ik niet veel van je vraag wat bedoel je nu presies? ff int kort

Dit bericht is gewijzigd door suzuki rijder op 29-11-2005 om 22:37 uur.
 
[url=http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=91781&page=2]Projectje:)[/url]
KaWaReZ 29-11-2005 22:39 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]

ik zou niet graag met een 9 in een ori 50 willen rijden
dat overleeft je zuiger ook niet lang lijkt me ivm gaten

stop er anders een eeen 7 in




eerder andersom

edit: bE6 ES of B6ES ?

Dit bericht is gewijzigd door KaWaReZ [Rezek] op 29-11-2005 om 22:40 uur.
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
mb-gek 29-11-2005 22:41 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
[...]



eerder andersom

edit: bE6 ES of B6ES ?

Dit bericht is gewijzigd door KaWaReZ [Rezek] op 29-11-2005 om 22:40 uur.

sja iedereen hier vind het andersom dus leg het ff aan me uit

als ik ori rijd prop ik een 6 in me brom doe ik me snelle met 70 cc ed dan prop ik er een 9 in

hoe zit het nou precies dan ?

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Aprillia_rs 29-11-2005 22:41 Print reply
Posts: 69
Nou ik weet nog niet of dat het kan zijn,,, als ik smorgens mijn brommer start rijd ie mischien 1 kilometer goed maar na die 1 kilometer zakt mn toerental weg en dan moet ik in mijn 1ste versnelling verder tufken met 20 km/h maar een 9 is normaal or
ik had in het begin altijd er een 10 :P en liep prima,,, ik heb 50 cc 14 mm ,,, en ori luchtfilter en prop uit uitlaat en loopt een dikke 100 km per uur want ik heb mijn uitlaat al uitgebrand want die kon ook verstopt zijn mijn carb schoongemaakt en al ,,,
 
Aprillia_rs 29-11-2005 22:44 Print reply
Posts: 69
mischien kon die andere bougie het niet verbranden,,, hij werd nogal zeer nat,,, :s maar wel mooie koffiebruine kleur
 
KaWaReZ 29-11-2005 22:45 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]

sja iedereen hier vind het andersom dus leg het ff aan me uit

als ik ori rijd prop ik een 6 in me brom doe ik me snelle met 70 cc ed dan prop ik er een 9 in

hoe zit het nou precies dan ?




dr was geloof ik een tijd geleden ook vraag naar, en ik meen ook een FAQ artikel.

NGK bougies, naarmate het nummertje hoger wordt, wordt die bougie "kouder" rij je met een setup die veel toeren draait, en je gebruikt een warme bougie (bijv NGK B6ES) dan kan het zijn dat je zuiger een vloeibaar punt krijgt waar dus een gat in komt. Dit "voorkom" je door er een koudere bougie in te doen.
(als het goed is is dit de verklaring)

 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
KaWaReZ 29-11-2005 22:46 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprillia_rs
Nou ik weet nog niet of dat het kan zijn,,, als ik smorgens mijn brommer start rijd ie mischien 1 kilometer goed maar na die 1 kilometer zakt mn toerental weg en dan moet ik in mijn 1ste versnelling verder tufken met 20 km/h maar een 9 is normaal or
ik had in het begin altijd er een 10 :P en liep prima,,, ik heb 50 cc 14 mm ,,, en ori luchtfilter en prop uit uitlaat en loopt een dikke 100 km per uur want ik heb mijn uitlaat al uitgebrand want die kon ook verstopt zijn mijn carb schoongemaakt en al ,,,



doetie het daarna wel weer goed?
(je radiateur (deels) afplakken, met karton/ducktape, denk dat dat helpt )
(of je hebt gewoon n ander probleem)
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
christianos 30-11-2005 15:10 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
[...]



dr was geloof ik een tijd geleden ook vraag naar, en ik meen ook een FAQ artikel.

NGK bougies, naarmate het nummertje hoger wordt, wordt die bougie "kouder" rij je met een setup die veel toeren draait, en je gebruikt een warme bougie (bijv NGK B6ES) dan kan het zijn dat je zuiger een vloeibaar punt krijgt waar dus een gat in komt. Dit "voorkom" je door er een koudere bougie in te doen.
(als het goed is is dit de verklaring)


ja zoiets

trouwens ik reed op em ori 50cc ook met een bh9es

enige nadeel was dat ie snel vet sloeg..
 
Aprillia_rs 30-11-2005 15:50 Print reply
Posts: 69
Okeej,,, dus me andere bougie kan dr oowk weer,, in de 6es dus,,, ik rijd vanmorgen weg,,, doet ie weer zow vaag,,, kdenk dat ie um togh bevriest ,,, mah,, ik heb verwarming op me carb,,, :S En hoe kan dat dan ???,,,, dat ie daarom slecht loopt want steeds tegen de middag als het warmer is loopt ie prima
 
ADHD-Kutkind 30-11-2005 16:36 Print reply

Posts: 1049
mijn brommer loopt ok emt dit weer kut..wss is het gewoon afstellen want alstie koud is is mijn brommer egt niet ooruit te branden en alstie dan warm is geworden rijd hij goed.

bij jou is het andersom maar dan kan het nog aan afstelling liggen

Dit bericht is gewijzigd door ADHD-Kutkind op 30-11-2005 om 16:36 uur.
 
mb-gek 30-11-2005 16:37 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
[...]



dr was geloof ik een tijd geleden ook vraag naar, en ik meen ook een FAQ artikel.

NGK bougies, naarmate het nummertje hoger wordt, wordt die bougie "kouder" rij je met een setup die veel toeren draait, en je gebruikt een warme bougie (bijv NGK B6ES) dan kan het zijn dat je zuiger een vloeibaar punt krijgt waar dus een gat in komt. Dit "voorkom" je door er een koudere bougie in te doen.
(als het goed is is dit de verklaring)


best intressant d8 namelijk altijd anders maar wat je zegt klopt idd
ik weer blij



 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??

Dit topic is 627 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved