**Ik heb een probleem met mijn mb. setup ori. honda mb alleen met een 18 mm keihin carbu. wanneer mijn motor warm is en ik hem in zijn versnelling zet of in zijn neutraal of wat dan ook en ik geef geen gas dan loopt het toerental terug en gaat de motor uit. En als ik de choke gebruik dan gaat ie nog sneller uit.
**Als de motor koud is dan heb ik dit probleem niet. Weet iemand wat eraan de hand is . Alvast bedankt allemaal
**de bougie kleur is gewoon goed koffie-melk bruin dus het zou iets anders moeten zijn denk ik
** koud-> loopt normaal, flikkert niet uit. Alleen bij het starten moet ik af en toe een keer de choke gebruiken maar dat is normaal.
warm-> loopt ie langzaam uit en in stilstand met choke nog sneller uit. Rijdend waneer motor warm is en volgas en ik gebruik de choke dan remt hij zegt maar af.
Misschien ook wel handig met koude motor kan ik het vliegwiel vrij makkelijk ronddraaien -> dan wat tegen druk -> en daarnaar weer makkelijk ronddraaien
Toerentallen:
koud= 3000 ong.
warm= onder de 2500 weet het niet meer precies
dit was het wel zo ongeveer dus ik zou zeggen kom maar op met jullie ideen
ik zou toch eens ff kijken naar de luch toevoer op dat ding want 2500 toeren enz. is stationair neem ik aan is normaal maar als je gas geeft veel benzine geen lucht valt ie uit dus zou ik ff 5 maten kleiner en 5 maten grotere sproeier kopen en kijken wat ie daar mee doet met welke ie het beter doet is dit groter dan koop je nog es 1 of 2 maten groter of zo ff proberen dus
Quote:Oorspronkelijk gepost door: mr. Spock
kontroleer de luchtsproeier bij mijn ot was de afstelling(70cc met 18mm)eerst helemaal dicht en dan 1 hele en 1/4 slag open. (liep ie perfect op)
suc6
is ie nietr een keer warm gelope?
dit zal t wel zijn als ie hiervoor wel gewoon goed liep......
dit klinkt voor mij meer als afgesteld op een koude motor. Stel de carb opnieuw af als de motor warm is. Als je niet weet hoe je m moet afstellen, kijk dan naar de faq op dit forum.