Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Vermogen niet kwijt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1136 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #33527 - Vermogen niet kwijt
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2151 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

KaWaReZ 27-11-2005 22:14 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Baasbas
leg "luiheid" eens uit


trouwens, ik geloof ook niet dat met begrenzingen erin de cilinder heter wordt dan ontgrensd. Meer toeren is ook meer temperatuur..



2t is gemaakt om toeren te maken. (te) laagtoerig met een 2t rijden levert juist meer warmte op (en je lagers krijgen meer te verduren)


 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Baasbas 27-11-2005 22:26 Print reply
Posts: 2176
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_2takt_power
[...]
de cilinder wordt wel warmer meer toeren is wel meer temparatuur maar ook meer koeling want je waterpomp draait harder rond en wsl rij je harder en wordt je radiateur beter gekoeld en zal dus niet warmer worden bij ac bij meer toeren rij je harder zal meer lucht langs de vinnen gaan en koelt ook beter



ok goed punt
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
mallemeeuw 27-11-2005 22:33 Print reply

Posts: 4088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
[...]



2t is gemaakt om toeren te maken. (te) laagtoerig met een 2t rijden levert juist meer warmte op (en je lagers krijgen meer te verduren)





idd klopt.
ma is met 4 takt eik t zelfde. als je stationair draait stilstaan ofzow loopt ie eerder warm als da je rijdt
 
!!!! Lambal United !!!!
Razor 27-11-2005 23:30 Print reply

Posts: 1554
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
[...]



2t is gemaakt om toeren te maken. (te) laagtoerig met een 2t rijden levert juist meer warmte op (en je lagers krijgen meer te verduren)



FF klein beetje ontopic.. Wanneer koelt je cilinder dan het best? Bij lage toeren dus niet, bij overtouren dus ook niet. Is dat midden in je powerband?
 
blowdown en een powerband te koop!
J-master 27-11-2005 23:39 Print reply

Posts: 1158
is het dus goed om met de dit weer je brommer ff een tijdje stationeer laat warmdraaien??
 
als je brommer niet rolt moet je geld rollen
bobje 27-11-2005 23:41 Print reply

Posts: 2955
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: J-master
is het dus goed om met de dit weer je brommer ff een tijdje stationeer laat warmdraaien??


volgens het brommercertificaat boekje nietmaar die zeggen wel meer
 
Sooner or later it's lager time
Speakerfreak 27-11-2005 23:43 Print reply

Posts: 4941
je brommer ff warm laten draaien is altijd beter
 
Vieze naaiers hier
J-master 27-11-2005 23:45 Print reply

Posts: 1158
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bobje
[...]


volgens het brommercertificaat boekje nietmaar die zeggen wel meer


voor het milieu staat in het boekje... maar wat is beter voor de brommer
 
als je brommer niet rolt moet je geld rollen
honda_2takt_power 27-11-2005 23:46 Print reply

Posts: 6744
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bobje
[...]


volgens het brommercertificaat boekje nietmaar die zeggen wel meer
volgens mijn originele nsr owners manual bij gewoon weer 30sec warm draaien en bij koud weer enkele minuten

 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
buldogo2 28-11-2005 0:15 Print reply

Posts: 2101
Het beste is om meteen weg te rijden maar wel heel rustig doen de eerste paar minuten, want als je em stationiar laat draaien slaat je bugie gou vet. en er zijn nog meer argumenten voor maar die kan ik niet onderbouwen.
 
Born to ride
KaWaReZ 28-11-2005 0:17 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
Het beste is om meteen weg te rijden maar wel heel rustig doen de eerste paar minuten, want als je em stationiar laat draaien slaat je bugie gou vet. en er zijn nog meer argumenten voor maar die kan ik niet onderbouwen.



probeer jij maar lekker meteen weg te rijden asjem met 5graden boven nul start , ff zorgen dattie btje loopt, (tijd om helm op te doen, handschoenen aan en opstappen + karren)

edit: voor je certi leer je wel meer onzin (goed voort milieu.. ammehoela, waarom rijdt niemand (op scoobies en wat nieuwe prut na) met katalysator of roetfilter dan? )

Dit bericht is gewijzigd door KaWaReZ [Rezek] op 28-11-2005 om 0:19 uur.
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
buldogo2 28-11-2005 0:18 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
[...]



probeer jij maar lekker meteen weg te rijden asjem met 5graden boven nul start , ff zorgen dattie btje loopt, (tijd om helm op te doen, handschoenen aan en opstappen + karren)


Ja oke maar niet minuten stationair laten draaien, 30 sec. oke maar geen 5 min.

Dit bericht is gewijzigd door buldogo2 op 28-11-2005 om 0:22 uur.
 
Born to ride
Blukaap2 28-11-2005 0:25 Print reply

Posts: 9953
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_2takt_power
[...]
de cilinder wordt wel warmer meer toeren is wel meer temparatuur maar ook meer koeling want je waterpomp draait harder rond en wsl rij je harder en wordt je radiateur beter gekoeld en zal dus niet warmer worden bij ac bij meer toeren rij je harder zal meer lucht langs de vinnen gaan en koelt ook beter



Niet lullen flitsiepitsie.
Benodigde vermogen om een bepaalde snelheid te rijden is in beide gevallen gelijk.
Gaat het er maar net om welke van de 2 op dat moment het hoogste rendement haalt, kan goed zijn dat het de begrensde uitvoering is.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
[...]



2t is gemaakt om toeren te maken. (te) laagtoerig met een 2t rijden levert juist meer warmte op (en je lagers krijgen meer te verduren)




Nee ?
2-takt heeft gewoon een beperkter gebied dan een 4-takt waarin het optimaal werkt, maar dat is voor een groot deel aan te passen, lever je alleen wat topvermogen voor in (net zoals bij een 4-takt, maar die werken gewoon wat efficienter buiten de powerband om).

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mallemeeuw
[...]



idd klopt.
ma is met 4 takt eik t zelfde. als je stationair draait stilstaan ofzow loopt ie eerder warm als da je rijdt


Watergekoelde motor heeft altijd een ventilator.
En daarmee moet ie in staat zijn om zichzelf af te koelen met stationair draaien.
Dus boeit niet zo.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: J-master
is het dus goed om met de dit weer je brommer ff een tijdje stationeer laat warmdraaien??


Nee, gewoon rijdend doen.
Starten, handschoenen aan, helm op en wegrijden, stationair slaat alleen maar je bougie vet, opwarmen doet het nauwelijks, belast gaat dat veel sneller.
 
Stoere brommers
fs180 28-11-2005 0:38 Print reply

Posts: 1346
man ik ga toch niet wachten als mn motor aanstaat <_<
*staat beneden thuis
*doet helm op
*doet tijdens naar schuur lopen handschoenen aan
*pakt brom
*start brom
*rijdt weg

Dit bericht is gewijzigd door fs180 op 28-11-2005 om 0:39 uur.
 
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP
christianos 28-11-2005 0:43 Print reply

Posts: 20445
*whatsjoe*

ik heb het ook ooit eens gevraagd

*snuurrf*


http://www.brommerforum.nl/showtopic/22793
 

Dit topic is 2151 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved