KaWaReZ |
27-11-2005 22:14 |
Posts: 20582 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Baasbas
leg "luiheid" eens uit
trouwens, ik geloof ook niet dat met begrenzingen erin de cilinder heter wordt dan ontgrensd. Meer toeren is ook meer temperatuur..
2t is gemaakt om toeren te maken. (te) laagtoerig met een 2t rijden levert juist meer warmte op (en je lagers krijgen meer te verduren)
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
Baasbas |
27-11-2005 22:26 |
Posts: 2176 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda_2takt_power
[...]
de cilinder wordt wel warmer meer toeren is wel meer temparatuur maar ook meer koeling want je waterpomp draait harder rond en wsl rij je harder en wordt je radiateur beter gekoeld en zal dus niet warmer worden bij ac bij meer toeren rij je harder zal meer lucht langs de vinnen gaan en koelt ook beter
ok goed punt
|
|
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik |
|
mallemeeuw |
27-11-2005 22:33 |
Posts: 4088 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
[...]
2t is gemaakt om toeren te maken. (te) laagtoerig met een 2t rijden levert juist meer warmte op (en je lagers krijgen meer te verduren)
idd klopt.
ma is met 4 takt eik t zelfde. als je stationair draait stilstaan ofzow loopt ie eerder warm als da je rijdt
|
|
!!!! Lambal United !!!! |
|
Razor |
27-11-2005 23:30 |
Posts: 1554 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
[...]
2t is gemaakt om toeren te maken. (te) laagtoerig met een 2t rijden levert juist meer warmte op (en je lagers krijgen meer te verduren)
FF klein beetje ontopic.. Wanneer koelt je cilinder dan het best? Bij lage toeren dus niet, bij overtouren dus ook niet. Is dat midden in je powerband?
|
|
blowdown en een powerband te koop! |
|
J-master |
27-11-2005 23:39 |
Posts: 1158 |
is het dus goed om met de dit weer je brommer ff een tijdje stationeer laat warmdraaien??
|
|
als je brommer niet rolt moet je geld rollen |
|
bobje |
27-11-2005 23:41 |
Posts: 2955 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: J-master
is het dus goed om met de dit weer je brommer ff een tijdje stationeer laat warmdraaien??
volgens het brommercertificaat boekje niet maar die zeggen wel meer
|
|
Sooner or later it's lager time |
|
Speakerfreak |
27-11-2005 23:43 |
Posts: 4941 |
je brommer ff warm laten draaien is altijd beter
|
|
Vieze naaiers hier |
|
J-master |
27-11-2005 23:45 |
|
honda_2takt_power |
27-11-2005 23:46 |
Posts: 6744 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bobje
[...]
volgens het brommercertificaat boekje nietmaar die zeggen wel meer
volgens mijn originele nsr owners manual bij gewoon weer 30sec warm draaien en bij koud weer enkele minuten
|
|
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden. |
|
buldogo2 |
28-11-2005 0:15 |
Posts: 2101 |
Het beste is om meteen weg te rijden maar wel heel rustig doen de eerste paar minuten, want als je em stationiar laat draaien slaat je bugie gou vet. en er zijn nog meer argumenten voor maar die kan ik niet onderbouwen.
|
|
Born to ride |
|
KaWaReZ |
28-11-2005 0:17 |
Posts: 20582 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
Het beste is om meteen weg te rijden maar wel heel rustig doen de eerste paar minuten, want als je em stationiar laat draaien slaat je bugie gou vet. en er zijn nog meer argumenten voor maar die kan ik niet onderbouwen.
probeer jij maar lekker meteen weg te rijden asjem met 5graden boven nul start , ff zorgen dattie btje loopt, (tijd om helm op te doen, handschoenen aan en opstappen + karren)
edit: voor je certi leer je wel meer onzin (goed voort milieu.. ammehoela, waarom rijdt niemand (op scoobies en wat nieuwe prut na) met katalysator of roetfilter dan? )
Dit bericht is gewijzigd door KaWaReZ [Rezek] op 28-11-2005 om 0:19 uur.
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
buldogo2 |
28-11-2005 0:18 |
|
Blukaap2 |
28-11-2005 0:25 |
Posts: 9956 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda_2takt_power
[...]
de cilinder wordt wel warmer meer toeren is wel meer temparatuur maar ook meer koeling want je waterpomp draait harder rond en wsl rij je harder en wordt je radiateur beter gekoeld en zal dus niet warmer worden bij ac bij meer toeren rij je harder zal meer lucht langs de vinnen gaan en koelt ook beter
Niet lullen flitsiepitsie.
Benodigde vermogen om een bepaalde snelheid te rijden is in beide gevallen gelijk.
Gaat het er maar net om welke van de 2 op dat moment het hoogste rendement haalt, kan goed zijn dat het de begrensde uitvoering is.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
[...]
2t is gemaakt om toeren te maken. (te) laagtoerig met een 2t rijden levert juist meer warmte op (en je lagers krijgen meer te verduren)
Nee ?
2-takt heeft gewoon een beperkter gebied dan een 4-takt waarin het optimaal werkt, maar dat is voor een groot deel aan te passen, lever je alleen wat topvermogen voor in (net zoals bij een 4-takt, maar die werken gewoon wat efficienter buiten de powerband om).
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mallemeeuw
[...]
idd klopt.
ma is met 4 takt eik t zelfde. als je stationair draait stilstaan ofzow loopt ie eerder warm als da je rijdt
Watergekoelde motor heeft altijd een ventilator.
En daarmee moet ie in staat zijn om zichzelf af te koelen met stationair draaien.
Dus boeit niet zo.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: J-master
is het dus goed om met de dit weer je brommer ff een tijdje stationeer laat warmdraaien??
Nee, gewoon rijdend doen.
Starten, handschoenen aan, helm op en wegrijden, stationair slaat alleen maar je bougie vet, opwarmen doet het nauwelijks, belast gaat dat veel sneller.
|
|
Stoere brommers |
|
fs180 |
28-11-2005 0:38 |
Posts: 1346 |
man ik ga toch niet wachten als mn motor aanstaat <_<
*staat beneden thuis
*doet helm op
*doet tijdens naar schuur lopen handschoenen aan
*pakt brom
*start brom
*rijdt weg
Dit bericht is gewijzigd door fs180 op 28-11-2005 om 0:39 uur.
|
|
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP |
|
christianos |
28-11-2005 0:43 |
Posts: 20445 |
|
|
|
|