Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - niet warm?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 819 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #33521 - niet warm?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1480 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

wietplant 27-11-2005 17:17 Print topicpost

Posts: 2092
mijn brommer word niet meer warm. ik kan een uur lang rijden en gewoon vol gas. normaal werd hij dan rond de 60 graden ( volgense temp meter) en nu komt het naaldje net iets omhoog zo rond de 35 graden.. en nee meteretje is niet kapot want ik kan met de blote hand alles ( behalve uitlaat) gewoon vastpakken en voelt niet warm aan. wat kan ik hieraan doen ? dat me brommer dus wat warmer word
 
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid

Kawasaa 27-11-2005 17:18 Print reply

Posts: 778
kan komen omdat het buiten zo koud is, oplossing is een deel van de radiator afdekken
 
Johnny B 27-11-2005 17:19 Print reply

Posts: 8381
thermostaatje
wat die leipoll hier boven zegt kan opzich ook wel

Dit bericht is gewijzigd door Johnny B op 27-11-2005 om 17:19 uur.
 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
honda_for_life.com 27-11-2005 17:23 Print reply

Posts: 4176
wees blij dat hij niet warm word kan je ook geen warmloper krijgen
 
The otaku has spoken! | Front tegen skoeters | www.anime4all.eu | WTF is een z-tec (ford)?
Johnny B 27-11-2005 17:24 Print reply

Posts: 8381
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_for_life.com
wees blij dat hij niet warm word kan je ook geen warmloper krijgen

als die koud blijft heb je wel dubbele slijtage en een hoog brandstof verbruik
 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
honda_for_life.com 27-11-2005 17:25 Print reply

Posts: 4176
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johnny B
[...]

als die koud blijft heb je wel dubbele slijtage en een hoog brandstof verbruik


je moet mij ook iet altijd serieus nemen
 
The otaku has spoken! | Front tegen skoeters | www.anime4all.eu | WTF is een z-tec (ford)?
wietplant 27-11-2005 17:26 Print reply

Posts: 2092
ja maar omdat de buiten temp meschien max 20 graden gedaald is daalt de temp van mijn cilinder toch ook niet gelijk met 20 ? en ik kan zo niet lekker rijden want hij is afgesteld en hij doet het pas echt lekker als hij warm is. anders trekt i het bijna niet in zijn 4 ... dus ik vind het vrij vervelend.
 
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid
blaasdwaas 27-11-2005 17:30 Print reply

Posts: 601
ff een deel van je radiator afplakken en je thermostaat eruit mikken
 
honda--->magic word-----crx v-tec en cb1000rr fireblade ruleren
Jeroen B 27-11-2005 17:35 Print reply

Posts: 1929
als je die eruit doet blijft hij eerder kouder hoor
 
www.Rieju-Club.com voorheen Jeroen__
wietplant 27-11-2005 17:38 Print reply

Posts: 2092
pff niet echt ideale oplossing radiateur afplakken.. maarja. bedankt voor de info
 
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid
Jozeff - Forum en Sales Moderator 27-11-2005 17:38 Print reply

Posts: 10835
idd, je moet kijken of je thermostaat het nog wel doet.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
wietplant 27-11-2005 17:42 Print reply

Posts: 2092
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
idd, je moet kijken of je thermostaat het nog wel doet.


als je de begin post leest weet je dat die het doet. normaal kan je je cilinder niet aanraken en ik kan hem vol vastpakken en hij voelt nieteens warm
 
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid
Jozeff - Forum en Sales Moderator 27-11-2005 17:47 Print reply

Posts: 10835
ik denk niet dat jij weet hoe een thermostaat werkt.

nogmaals: eerst kijken of je thermostaat het nog doet

edit: ik zie nou dat je zelf de topicstarter bent

de thermostaat moet dicht gaan als het koud is (onder de 83 graden ofzo, ligt eraan wat voor thermostaat je hebt) zodat het koelwater niet zo hard rond kan stromen zodat de motor op temperatuur komt.
als je tehermostaat nou kapot is waardoor hij bijvoorbeeld open blijft staan stroomt het water veelste snel door je rad zodat je motor niet warm wordt.
je moet je thermostaat eruit pakken en kijken of hij nog wel goed dicht is/gaat en kijken of hij open gaat als je hem in kokend water gooid

Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 27-11-2005 om 17:50 uur.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Henk-88 27-11-2005 17:52 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
ik denk niet dat jij weet hoe een thermostaat werkt.

nogmaals: eerst kijken of je thermostaat het nog doet

edit: ik zie nou dat je zelf de topicstarter bent

de thermostaat moet dicht gaan als het koud is (onder de 83 graden ofzo, ligt eraan wat voor thermostaat je hebt) zodat het koelwater niet zo hard rond kan stromen zodat de motor op temperatuur komt.
als je tehermostaat nou kapot is waardoor hij bijvoorbeeld open blijft staan stroomt het water veelste snel door je rad zodat je motor niet warm wordt.
je moet je thermostaat eruit pakken en kijken of hij nog wel goed dicht is/gaat en kijken of hij open gaat als je hem in kokend water gooid

Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 27-11-2005 om 17:50 uur.



ik dacht dat thermostaten normaalgesproken dicht zitten zolang ze koud zijn en pas open gaan als de temperatuur boven een bepaalde waarde komt. Bij auto's w?l zo iig.

 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
JJ jong 27-11-2005 18:05 Print reply
Posts: 159
ja wat heeft ie nou net uitgelegd dan
 
How Can I be so thirsty this morning when I drank so much last Night?!
ThaYankee 27-11-2005 18:50 Print reply

Posts: 699
kun je eigenlijk bij een brommer waar standaard geen thermostaat in zit.. wel een thermostaat ertussen doen? of zijn daar weer grote aanpassingen voor nodig?
 
malaguti rst ! ! !

Dit topic is 1480 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved