Honda_driver |
24-11-2005 16:44 |
Posts: 1574 |
Als je krukas niet draait moet je m eerst starten.
Sproeier ongeveer 150-160
Kan een "50" membraam op
|
|
|
|
mtx sh |
24-11-2005 16:53 |
Posts: 159 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda_driver
Als je krukas niet draait moet je m eerst starten.
Sproeier ongeveer 150-160
Kan een "50" membraam op
ok dus ik moet hem eerst starten en dan zou mijn koppeling het gwoon goed moeten doen? nu heeft die totaal geen grip.
|
|
|
|
niekmtx |
24-11-2005 17:21 |
Posts: 471 |
in de versnelling zetten?
|
|
Brommerloos |
|
The Catfish |
24-11-2005 17:26 |
Posts: 1337 |
@TS
volgens mij heb je geen flauw idee wat je koppeling doet.
uit je verhaal maak ik dit op:
als je je koppeling inknijpt staan je krukas en zuiger stil,
als je hem loslaat zouden die moeten gaan draaien ofzo?
want zo zit het namelijk niet.
kijk maar even op www.howstuffworks.com en kom dan terug met je vraag.
edit:
nog wat antwoorden op je vragen:
ik denk dat het je koppelingskabel is die veelste los staat.
twv: 14/48 ofzo?
sproeier: 120
Dit bericht is gewijzigd door The Catfish op 24-11-2005 om 17:30 uur.
|
|
vandalism: beautiful as a rock in a cop's face.. |
|
mtx sh |
24-11-2005 18:26 |
Posts: 159 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: The Catfish
@TS
volgens mij heb je geen flauw idee wat je koppeling doet.
uit je verhaal maak ik dit op:
als je je koppeling inknijpt staan je krukas en zuiger stil,
als je hem loslaat zouden die moeten gaan draaien ofzo?
want zo zit het namelijk niet.
kijk maar even op www.howstuffworks.com en kom dan terug met je vraag.
edit:
nog wat antwoorden op je vragen:
ik denk dat het je koppelingskabel is die veelste los staat.
twv: 14/48 ofzo?
sproeier: 120
Dit bericht is gewijzigd door The Catfish op 24-11-2005 om 17:30 uur.
kijk ik bedoel dus als ik mijn koppelings hendel inknijp en hem bijvoorbeeld in de 1e versnelling zet dan de koppelingshendel loslaat en als ik dan ga lopen zou die in zijn 1e versnelling staan en dan zou de krukas in beweging moeten komen. nu is het probleem dat die dat niet goed doet want ik kan hem er zo doorheen duwen, je merkt wel verschil met als ik de koppelingshendel inknijp, maar dat is niet veel hij gaat maar ietsjes zwaarder als ik de koppelingshendel loslaat. ik hoop dat ik het zo een beetje goed uitgelegd heb wat ik bedoel.
|
|
|
|
The Catfish |
24-11-2005 19:53 |
Posts: 1337 |
weetje heel zeker dat je krukas niet in beweging komt?
misschien staat je kabel dan gewoon te strak..
of heb je totaal geen compressie waardoor het lijkt dat
hij niet in beweging komt?
zitten er uberhaubt wel koppelingsplaten enzo in je blok?
hoe versleten ze ook zijn, zo erg slippen zou wel erg ver gaan.
|
|
vandalism: beautiful as a rock in a cop's face.. |
|
mtx sh |
24-11-2005 19:58 |
Posts: 159 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: The Catfish
weetje heel zeker dat je krukas niet in beweging komt?
misschien staat je kabel dan gewoon te strak..
of heb je totaal geen compressie waardoor het lijkt dat
hij niet in beweging komt?
zitten er uberhaubt wel koppelingsplaten enzo in je blok?
hoe versleten ze ook zijn, zo erg slippen zou wel erg ver gaan.
ik heb met me kabel al vanalles geprobeerd, ook heb ik genoeg compressie. heb al voorde zeckerheid nieuwe koppleingsplaten besteld bij de bromboer zal van et weekend is ff binnen in gaan kijken. want zou het zelf ook niet weten wat het is.
|
|
|
|
MTX-speed |
24-11-2005 20:24 |
Posts: 1229 |
Sproeiermaat: 105-110 keihin
150-160 mikuni
Origineel membraan kan gewoon worden gebruikt. Buig eventueel de geleideplaatjes een beetje naar buiten, maar zorg ervoor dat hij nog wel in de cilinder past. Nadeel van dit buigen is dat je meer kans hebt dat de plaatjes breken. Je zou er dan eventueel effe carbonkleppe in kunnen doen. Ik zou eerst eens kijken hoe het met de koppelingsplaten gesteld is door ermee te gaan rijden. Wanneer hij dan door de koppeling trekt dan kun je hier nog weleens vragen wat je daartegen moet doen.
|
|
|
|
mtx sh |
26-11-2005 10:58 |
Posts: 159 |
mijn brommer start bijna maar nog niet helemaal. als ik hem aan kick hoor je soms wat gepruttel maar meer komt er niet uit. ik heb de ontsteking al op verschillende standen gezet maar dat heeft niet veel invloed gehad. ik heb een 20mm mikuni carb met externe sproeier daar staat nu 150 op. mijn bougie is steeds nat als ik hem eruit draai, maar ik heb wel een mooie blauwe vonk heb ook al verschillende bougi's geprobeerd. weet iemand wat het probleem is waardoor die niet start? miss andere sproeiermaat? alvast bedankt.
|
|
|
|
mtx sh |
26-11-2005 19:41 |
Posts: 159 |
ik heb ff een paar sproeiers van me bromboer meegekregen om te proberen nu heb ik 110 geprobeerd maar er is weinig verschil wil nog steeds niet egt starten elke keer is me bougi weer nat.
|
|
|
|
scooterkiller |
26-11-2005 19:55 |
Posts: 2987 |
origineel 80 en in zn 1 zonder koppeling kan je hem aan lopen?
dan is er toch iets mis met je compresssie, al ik jou was dan zou ik toch eerst ff de zuigerveeren cilinder pakkingen en keeringen nakijken want als ik mijn 80 blok in zijn 1 zet dan blijft het achterwiel gewoon stilstaaan pas in zijn 2 liever 3 gaat de krukas pas draaien.
|
|
BIERTJUH!!!!!!!! |
|
chineesboer |
26-11-2005 20:05 |
Posts: 3676 |
zit er wel een zuiger in?
|
|
|
|
mtx sh |
27-11-2005 2:25 |
Posts: 159 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: scooterkiller
origineel 80 en in zn 1 zonder koppeling kan je hem aan lopen?
dan is er toch iets mis met je compresssie, al ik jou was dan zou ik toch eerst ff de zuigerveeren cilinder pakkingen en keeringen nakijken want als ik mijn 80 blok in zijn 1 zet dan blijft het achterwiel gewoon stilstaaan pas in zijn 2 liever 3 gaat de krukas pas draaien.
nee je kan hem juist niet aanlopen omdat de koppeling doorslipt. hij heeft genoeg compressie.
@chineesboer
ja er zit wel een zuiger in
|
|
|
|
mtx sh |
12-12-2005 20:55 |
Posts: 159 |
ik heb nieuwe platen in me koppeling gedaan en hij werkt weer perfect. alleen zit ik nog met een probleempje, ik heb nu sproeier 112 erin zitten daarmee doet die et in de laage toeren goed tot dat ik bij de 5000 toeren kom dan schokt die en valt die uit. moet ik nu een kleinere of grotere sproeier?
|
|
|
|
Shifty |
13-12-2005 12:40 |
Posts: 1113 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx sh
ik heb nieuwe platen in me koppeling gedaan en hij werkt weer perfect. alleen zit ik nog met een probleempje, ik heb nu sproeier 112 erin zitten daarmee doet die et in de laage toeren goed tot dat ik bij de 5000 toeren kom dan schokt die en valt die uit. moet ik nu een kleinere of grotere sproeier?
omg, hoe zagen je koppelings platen er dan wel niet uit? Of miste je er gewoon een paar
Als je wil weten of je een grotere of kleinere sproeier moet, kun je 2 dingen doen. Eerst eens met de choke open volgas gaan rijden, is het probleem weg dan moet er een grotere sproeier in. Probleem nog erger, dan een kleinere sproeier.
Of nog beter: Je gaat volgas rijden en dan als hij uitvalt draai je je bougie eruit en kijk je wat voor kleur hij heeft. Bruin = goed, Wit = te kleine sproeier, Zwart = te grote sproeier. Tip: schuur de electrode van je bougie eerst een beetje op, dan zie je het kleur verschil beter. (maar het is niet echt goed voor je bougie.)
|
|
-- Crosser Only -- Crosser 4 life -- |
|