Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - beste uitlaat voor tsx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 875 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #33457 - beste uitlaat voor tsx
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8586 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Bullet 24-11-2005 15:35 Print reply

Posts: 12150
ik wil hier een fatsoenlijke disscusie over tsx pijpjes, geen onzinnige shit...


 
**My BungHole Will Speak Now**
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 24-11-2005 15:38 Print reply

Posts: 17929
ligt ana je setup, proma 50 op een 50 snel, gia 80 op een 70 en homoet op snelle 70

verder geen duscussie
 
tsxj oran 24-11-2005 15:43 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX freak
ligt ana je setup, proma 50 op een 50 snel, gia 80 op een 70 en homoet op snelle 70

verder geen duscussie

slaat nergens op
die van die 50cc kan ik inkomen, maar ik vind de gia 50 bocht heerlijk rijden(zelf 82 km/h mee gehaald)
en een uitlaat op een 70cc cilinder ligt aan het type cilinder aangezien een gia 80 op mallosi en eurokit (autista) lekker rijd maar op een charmo weer niet

 
oud
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 24-11-2005 15:46 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

slaat nergens op
die van die 50cc kan ik inkomen, maar ik vind de gia 50 bocht heerlijk rijden(zelf 82 km/h mee gehaald)
en een uitlaat op een 70cc cilinder ligt aan het type cilinder aangezien een gia 80 op mallosi en eurokit (autista) lekker rijd maar op een charmo weer niet




ik heb die gia 80 op charmo gehad, rijd perfect

ik heb alle uitlaten voor tsx gehad en ook zowat alle cilinders maar charmo met gia 80 liep t best, redelijk koppel maar toch makkelijk 95
 
tsxj oran 24-11-2005 15:48 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX freak
[...]



ik heb die gia 80 op charmo gehad, rijd perfect

ik heb alle uitlaten voor tsx gehad en ook zowat alle cilinders maar charmo met gia 80 liep t best, redelijk koppel maar toch makkelijk 95

kheb charmo met ori uitlaat en gigantisch koppel, dus net wat je wilt koppel of topsnelheid

 
oud
Blijhoofd 24-11-2005 15:54 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

kheb charmo met ori uitlaat en gigantisch koppel, dus net wat je wilt koppel of topsnelheid



jij bent wel eigenwijs he een gia 80 heeft altijd meer koppel en topsnelheid dan een ori pijp

en waarom hoef ik je toch hopelijk neit uit te leggen

persoonlijk vind ik gia en proma allebijwel fijne pijpjes scheeld elkaar neit veel 50 is beter voor 50 cc 80 voor 70
al rijd een 50 pijp ook goed zat met een 70

homoet is ook wel snel alleen vind persoonlijk het geluid klote en het ziet er niet uit
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Henk-88 24-11-2005 15:54 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet
ik wil hier een fatsoenlijke disscusie over tsx pijpjes, geen onzinnige shit...





Er bestaat een goede snelle en stille uitlaat voor een TSX die het op zowel 50cc als op 70cc goed doet.

Ik wil graag dat mensen weten dat 'ie bestaat. Mijn eerste post is dus een behoorlijk ontopic reactie op de vraag van de topic-starter.

En ik baal er dus van dat mensen het bestaan van die uitlaat ongemotiveerd naar de prullenbak verwijzen.

Als ik niet reageer op die onzinnige reacties denkt de meerderheid hier dat die uitlaat dus niet bestaat.

Ook ik baal ervan op deze wijze te moeten reageren in dit topic, maar ik heb dus geen keus. Of ik zou er dus voor moeten kiezen deze informatie achter te houden, maar dat past m.i. niet bij de doelstelling van dit forum. En ook niet bij de vraag van de topic-starter.

Geef eens een tip hoe ik dit 'fatsoenlijk' kan houden, want ik weet het niet meer.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Jekko 24-11-2005 16:10 Print reply

Posts: 827
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]



Er bestaat een goede snelle en stille uitlaat voor een TSX die het op zowel 50cc als op 70cc goed doet.

Ik wil graag dat mensen weten dat 'ie bestaat. Mijn eerste post is dus een behoorlijk ontopic reactie op de vraag van de topic-starter.

En ik baal er dus van dat mensen het bestaan van die uitlaat ongemotiveerd naar de prullenbak verwijzen.

Als ik niet reageer op die onzinnige reacties denkt de meerderheid hier dat die uitlaat dus niet bestaat.

Ook ik baal ervan op deze wijze te moeten reageren in dit topic, maar ik heb dus geen keus. Of ik zou er dus voor moeten kiezen deze informatie achter te houden, maar dat past m.i. niet bij de doelstelling van dit forum. En ook niet bij de vraag van de topic-starter.

Geef eens een tip hoe ik dit 'fatsoenlijk' kan houden, want ik weet het niet meer.


Ik kan me niet langer inhouden om nog eens te reageren

Wat jij zo genaamd dat speciale snelle uitlaatje noemt wat je met een wereldbedrag moet bekostigen en dat wij `` ongemotiveerd naar de prullenbak`` verwijs....
Goed, 99% ben ik er zeker van dat het hier over gaat.
Tsx komt uit Japan en word geimpoteerd naar nederland, blabala ze moeten begrenst worden en dus komen er schotten in.

In de andere landen overigens niet of minder zulke drastische aanpassingen.
Wat jij dus bedoeld is een uitlaat die STANDAARD op een tsx zit zonder dat hij begrenst is.

Als je nu nog zoon ding wilt hebben (orgineel niet begrenst uitlaatpijpje orgineel suzuki betaal je idd zoon bedrag voor.

Goed nu ontopic en er het beste kwa uitlaat bij cilinders gekozen kan worden.

Orgineeel: orginele uitlaat.
50cc snel: homoet
70cc : HOMOET
80cc : dan zou homoet nog beter zijn dan Gianelli80, maar dan word hij geheid te heet.
Dus een Gianelli80 of proma80.

Verder zijn Gianelli50 en Proma50 hetzelfde.
Orgineel ontgrenste uitlaat is bijna altijd! BETER op 50cc en 70cc dan de proma en gia50 want dat zijn de grootste bagger uitlaten.
En orgineel is een hele degelijke uitlaat als hij niet begrenst is.

Maw alle pijpen voor tsx zijn brak.
Homoet is het beste en daar betaal je ook voor.



 
Waiting for the wor`s to come
Henk-88 24-11-2005 16:25 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jekko
[...]


Ik kan me niet langer inhouden om nog eens te reageren

Wat jij zo genaamd dat speciale snelle uitlaatje noemt wat je met een wereldbedrag moet bekostigen en dat wij `` ongemotiveerd naar de prullenbak`` verwijs....
Goed, 99% ben ik er zeker van dat het hier over gaat.
Tsx komt uit Japan en word geimpoteerd naar nederland, blabala ze moeten begrenst worden en dus komen er schotten in.

In de andere landen overigens niet of minder zulke drastische aanpassingen.
Wat jij dus bedoeld is een uitlaat die STANDAARD op een tsx zit zonder dat hij begrenst is.

Als je nu nog zoon ding wilt hebben (orgineel niet begrenst uitlaatpijpje orgineel suzuki betaal je idd zoon bedrag voor.

Goed nu ontopic en er het beste kwa uitlaat bij cilinders gekozen kan worden.

Orgineeel: orginele uitlaat.
50cc snel: homoet
70cc : HOMOET
80cc : dan zou homoet nog beter zijn dan Gianelli80, maar dan word hij geheid te heet.
Dus een Gianelli80 of proma80.

Verder zijn Gianelli50 en Proma50 hetzelfde.
Orgineel ontgrenste uitlaat is bijna altijd! BETER op 50cc en 70cc dan de proma en gia50 want dat zijn de grootste bagger uitlaten.
En orgineel is een hele degelijke uitlaat als hij niet begrenst is.

Maw alle pijpen voor tsx zijn brak.
Homoet is het beste en daar betaal je ook voor.






Nee man, de uitlaat die ik bedoel is een speciaal door Suzuki ontwikkelde 'race'-uitlaat die helemaal alleen ontworpen is voor bij die kit die af fabriek 10 tot 12 pk leverde. Die kit kostte tien jaar geleden 2500 gulden. Ik heb het dus niet over de standaard TSX-uitlaat.

Wanneer dringt dat tot je door?

En die schotten zitten er niet in om te begrenzen, maar om een tegendruk te cre?ren die op een zo groot mogelijk toerentalgebied zoveel mogelijk koppel leveren.
Als je uit de uitlaat die ik bedoel de schotjes verwijderd, hou je een uitlaat over die geen toeren meer kan maken. Om te crossen nog wel geschikt.

 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Jekko 24-11-2005 16:35 Print reply

Posts: 827
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]



Nee man, de uitlaat die ik bedoel is een speciaal door Suzuki ontwikkelde 'race'-uitlaat die helemaal alleen ontworpen is voor bij die kit die af fabriek 10 tot 12 pk leverde. Die kit kostte tien jaar geleden 2500 gulden. Ik heb het dus niet over de standaard TSX-uitlaat.

Wanneer dringt dat tot je door?

En die schotten zitten er niet in om te begrenzen, maar om een tegendruk te cre?ren die op een zo groot mogelijk toerentalgebied zoveel mogelijk koppel leveren.
Als je uit de uitlaat die ik bedoel de schotjes verwijderd, hou je een uitlaat over die geen toeren meer kan maken. Om te crossen nog wel geschikt.



En nou mag je mijn eerste reactie in dit topic weer lezen..




Dit bericht is gewijzigd door Jekko op 24-11-2005 om 16:36 uur.
 
Waiting for the wor`s to come
Henk-88 24-11-2005 16:39 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jekko
[...]


En nou mag je mijn eerste reactie in dit topic weer lezen..




Dit bericht is gewijzigd door Jekko op 24-11-2005 om 16:36 uur.



idd, droom maar lekker weg
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
SkaBla [Pim] 24-11-2005 17:03 Print reply

Posts: 4659
ontopic jongens! anders vallen er doden zo
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
suzuki-tsx 24-11-2005 19:00 Print reply

Posts: 83
okej, dus voor zover ik hieruit kan opmerke zijn gia en proma goed met elkaar te vergelijke kwa prestaties
alleen dan vraag k me tog af, wrom proma uitlate dan duurder zijn
maar iig ik zoek dus een uitlaat die zowel op 50 als op 70cc redelijk goed presteerd, dus aan een 80 pijp begin k mar nie, wan da zal vas nie egt op 50cc prestere
maar nu zei jekko dat een ori ontgrensde pijp btr presteerd dan proma of gia, mja is ut moeilijk om die ori pijp te ontgerenzen en hoe doe je dat precies dan?
owjah en henk-88, dat die uitlate bestaan wilk best gelove, heb er zelf een x iets over geleze gloof ik, mja ik vind 230 euro eerlijk gezegd een btje te veel, en alstie zo zeldzaam is, is het nog moeilijk om er 1 te vinde owk dusjah

 
Henk-88 26-11-2005 2:21 Print reply

Posts: 26703
Wat mij betreft stopt het nutteloze gediss-cussieer (over mij en over de snelle TSX-uitlaat met typenummer: Suzuki x1361x ) hier. Wie of wat ik ben is in dit opzicht niet belangrijk. Het ging om een uitlaat die in het topic beste uitlaat voor TSX in het lijstje van beschikbare TSX-uitlaten niet genoemd werd. Ik voegde hem aan het lijstje toe. Ik heb me misschien wat teveel laten meeslepen maar die uitlaat is gewoon goed, en verdient het om hier bekend te zijn. Scooterkiller heeft er ook een en is er erg over te spreken. Uncle BLAM heeft er een en is er ook erg blij mee en ook Lykantroop heeft er een. Ze waren blijkbaar gewoon in Amsterdam te koop en misschien op meer plekken dus er zullen er wel veel meer van zijn dan deze drie. Het bestaan hoeft iig niet meer ontkend te worden.

Het zou mooi zijn als mensen de moeite nemen om die uitlaat -met typenummer: Suzuki x1361x - eens uit te proberen op hun -snelle- set-up om te kijken wat het uitmaakt. Als die hun bevindingen dan weer hier melden, worden we er weer wat wijzer van. Laat de uitlaat maar voor zichzelf spreken.


edit: op pagina 4 van dit topic staan de foto's van deze uitlaat

Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 26-11-2005 om 20:14 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Henk-88 26-11-2005 3:50 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzuki-tsx
okej, dus voor zover ik hieruit kan opmerke zijn gia en proma goed met elkaar te vergelijke kwa prestaties
alleen dan vraag k me tog af, wrom proma uitlate dan duurder zijn
maar iig ik zoek dus een uitlaat die zowel op 50 als op 70cc redelijk goed presteerd, dus aan een 80 pijp begin k mar nie, wan da zal vas nie egt op 50cc prestere
maar nu zei jekko dat een ori ontgrensde pijp btr presteerd dan proma of gia, mja is ut moeilijk om die ori pijp te ontgerenzen en hoe doe je dat precies dan?
owjah en henk-88, dat die uitlate bestaan wilk best gelove, heb er zelf een x iets over geleze gloof ik, mja ik vind 230 euro eerlijk gezegd een btje te veel, en alstie zo zeldzaam is, is het nog moeilijk om er 1 te vinde owk dusjah




Uncle BLAM heeft zowel de Gia-50 als de Proma-50 op z'n TSX met 50cc-snel (charmo) gehad en gemerkt dat van beide de powerband erg smal is. Die van de Proma-50 is iets breder zodat je in de praktijk prettiger rijdt (minder terugschakelen, bukken of maar naar een lagere versnelling gaan) gaat in de praktijk ook vaak harder dus omdat je vaker in de vijf kunt blijven rijden. Als de Proma 15 euri duurder is, zou ik die meerprijs geen probleem vinden. (Ik weet dus niet wat ze kosten..) Met de Proma-80-onderlangs van m'n NS1 reed het met zijn set-up veel fijner; iets hogere top, meer trekkracht. Hij rijdt met een tot 14mm uitgevijlde 12mm-Mikuni.

Ikzelf rijd met een Fast-Arrow uitlaat, is waarschijnlijk de goedkoopste shit die ooit gemaakt is voor een TSX. Het is ook geen expansie-uitlaat zoals de bovenstaande Gia en Proma's, maar een schotjes-uitlaat. Ik weet niet of die nog gemaakt worden. Ik heb de schotjes eruit, heb nog wel wat vermogen onder in de toeren maar meer dan 7500 rpm wil hij in de 5 niet meer maken tenzij ik buk. Dat gebeurt vaker als je schotjes uit uitlaten haalt. In een expansie-uitlaat hoort geen schotje, in een schotjes-uitlaat w?l (alhoewel daar mss bij sommige uitlaten ook een begrenzerschotje wordt ingebakken, als je weet welke het is, moet die er w?l uit natuurlijk).
Met m'n Fast-Arrow was het nog erger dan boven staat, toen er twee schotjes uit waren reed 'ie voor geen meter meer (een soort snor-TSX zonder trekkracht) we hebben toen weer ??n schotje teruggeplaatst.
Mijn powerband is nu van 6k tot hooguit 7,5k (op tsx-toerenteller..)dus die is dus verneukt nu er een schotje mist.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'

Dit topic is 8586 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved