Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - beste uitlaat voor tsx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 917 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #33457 - beste uitlaat voor tsx
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 9035 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

suzuki-tsx 23-11-2005 18:50 Print topicpost

Posts: 83
hoi
k ben van plan een nieuwe uitlaat voor mijn tsx te gaan kopen en heb gezien dat er eigenlijk maar 3 uitlaten voor tsx zijn: proma, gianelli en homoet
nu zit k te twijfelen tussen de gianelli en de proma
dus is mijn vraag is, wat is jullie mening over de uitlaten
ik ben opzoek naar een uitlaat die zowel op 50cc als op 70cc goed presteerd. niet te snel gaat roesten, en van goede kwaliteit is
welke zou ik dan het beste kunnen nemen, de proma of de gianelli en wat is precies het verschil kwa prestaties tusse die 2?
alvast bedank vor jullie hulp!
 

sproeiertje 23-11-2005 19:07 Print reply

Posts: 643
je hebt ook nog gianelli 80cc en proma 80,proma doet et wel oke op een 70cctje,maar ik heb betere ervaringen gehoord met een homoet of gia 50

 
nickse tsx rider 23-11-2005 19:17 Print reply

Posts: 23
ik heb een gia op een 50 snel gehad waar hij lkkr mee reed en op een 70cc autisa en mallossi en daar was de prestatie ook goed van de 50 snel reed 85 en de mallossi 110 en die autisa cilinder 115
 
Jonmtx 23-11-2005 19:28 Print reply

Posts: 168
suzuki-tsx 23-11-2005 22:59 Print reply

Posts: 83
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nickse tsx rider
ik heb een gia op een 50 snel gehad waar hij lkkr mee reed en op een 70cc autisa en mallossi en daar was de prestatie ook goed van de 50 snel reed 85 en de mallossi 110 en die autisa cilinder 115



dus met 70 eurokit en 20mm delo. en dan gia uitlaat moet ie de 100 ook wel halen dan tog?

en met die 70, trok ie dan ook gewoon redelijk snel op?
en met wat vor tandwielverhouding was dat?

en was dat trouwes een gia 50 of 80?
teminste een egte 70 uitlaat ister gloof k nie
 
Knoxville 23-11-2005 23:29 Print reply

Posts: 1454
Ik rijd met homoet, rijd gewoon lekker.. Goede powerband..
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
Henk-88 24-11-2005 2:48 Print reply

Posts: 26703
Beste uitlaat voor een TSX met 50 of 70cc is de snelle-50cc-bovenlangs van Suzuki zelf. Deze was vroeger in een kit met cilinder e.d. leverbaar die af fabriek al goed was voor 10 tot 12 pk.
Hij presteert goed tussen de 4k en 13,5k met een dipje rond de 7,5k.
Het is een bovenlangse schotjesuitlaat (geen expansie dus) en is bijna even stil als een ori-uitlaat.
Voor een set-up met 70cc is er geen betere bij mijn weten, voor een set-up met 50cc is er inmiddels misschien een expansie-uitlaat die beter presteert, maar dat zou ik dan even na moeten vragen.

Een kennis van mij wist er op een TSX -met 70cc- de 135 km/h mee te halen. Je zult dus heftig moeten tunen om tegen de grens van deze uitlaat aan te lopen.

De uitlaat is in Nederland nooit officieel ge?mporteerd (in Duitsland vroeger w?l alhoewel ik niet weet hoe officieel dat was) en is dus moeilijk te vinden omdat er misschien maar 10 of 20 van zijn in Nederland. Suzuki-Japan heeft de uitlaat een tijdje geleden uit productie genomen maar hij is in Japan bij sommige zaken nog op voorraad.
Tweedehands wordt het ook moeilijk omdat 'ie er net zo uitziet als een originele waardoor eigenlijk niemand weet wat hij in handen heeft. Ook omdat veel mensen er nooit van gehoord hebben.

Die kennis heeft afgelopen zomer nog een exemplaar vanuit Japan laten komen voor een kameraad van mij die 230 euri over had.. vandaar dat ik weet dat 'ie uit productie was gegaan, want hij heeft zijn connecties moeten aanspreken.

De beste uitlaat voor een TSX is dus volgens mij een Suzuki-50cc-snel-bovenlangs.


Edit:
Het verschil tussen de Proma-50 en de Gianelli-50 is dat de Proma een iets bredere powerband oplevert. En die heb je wel nodig want buiten de powerband is het echt drie keer nix. Met de Gianelli blijf je dus bijna constant klooien met de twv omdat de powerband te smal is om bij het opschakelen weer goed in de powerband uit te komen. En zo krijg je van die verhalen over TSX-en die 65 of 75 km/h halen maar dan wel in de derde versnelling; in hogere versnellingen wil het dan niet meer. Als je moet kiezen tussen beide neem dan dus de Proma. (Dit verhaal geldt iig voor TSX met 50cc-snel.) Uncle BLAM -die nog niet kan reageren hier- heeft beide uitlaten op z'n 50cc-snel (charmo) gehad. Daarna de proma-80 die van m'n NS1 afkwam en die presteerde al een heel stuk beter met die set-up. Hij heeft nu dus de Suzuki-50cc-snel en die presteert nog weer beter, met name door de brede powerband en het forse koppel die 'ie oplevert. Ook de topsnelheid is weer iets omhoog gegaan.

Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 24-11-2005 om 2:58 uur.



Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 26-11-2005 om 3:23 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Harm 24-11-2005 9:31 Print reply

Posts: 3032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88

Tweedehands wordt het ook moeilijk omdat 'ie er net zo uitziet als een originele waardoor eigenlijk niemand weet wat hij in handen heeft. Ook omdat veel mensen er nooit van gehoord hebben.

Die kennis heeft afgelopen zomer nog een exemplaar vanuit Japan laten komen voor een kameraad van mij die 230 euri over had.. vandaar dat ik weet dat 'ie uit productie was gegaan, want hij heeft zijn connecties moeten aanspreken.

De beste uitlaat voor een TSX is dus volgens mij een Suzuki-50cc-snel-bovenlangs.


Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 24-11-2005 om 2:58 uur.

Dan is die kennis van jou mooi opgelicht, want dat is gewoon een ori ontgrenste uitlaat, doet het overigens ook goed op 50/70cc

Zelf heb ik ook nog Proma 50 gehad, mijn ervaring is dat deze snel doorroest. De Proma 80 die ik nu heb houdt het een stuk beter en liep ook beter op mn 70cc Charmo.

100 zal je niet snel halen met een standaard 70cc eurokit, 20mm en ander uitlaatje. Met mijn eurokit en 20mm reed ik ongeveer 85 digi.

Toen heb ik ergens een nieuwe 70cc Charmo met zuiger voor 15 euro op de kop kunnen tikken. Inlaatkanaal 4mm vergroot en zuiger beetje aangepast en uitlaatkanaal gepolijst om roetaanslag te voorkomen.

Dit icm 20mm, Twin Air en Proma 80 uitlaat, 14-53 vertand was goed voor 95/100 digi.
 
http://www.durtikkers.tk
Henk-88 24-11-2005 14:10 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harm
[...]

Dan is die kennis van jou mooi opgelicht, want dat is gewoon een ori ontgrenste uitlaat, doet het overigens ook goed op 50/70cc







Wat bedoel jij met 'ontgrenst'?

edit: en presteert 'ie dan goed tussen de 4k en 13,5k?

waarschijnlijk hebben we het niet over dezelfde uitlaat

Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 24-11-2005 om 14:15 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Jekko 24-11-2005 14:46 Print reply

Posts: 827
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
Beste uitlaat voor een TSX met 50 of 70cc is de snelle-50cc-bovenlangs van Suzuki zelf. Deze was vroeger in een kit met cilinder e.d. leverbaar die af fabriek al goed was voor 10 tot 12 pk.
Hij presteert goed tussen de 4k en 13,5k met een dipje rond de 7,5k.
Het is een bovenlangse schotjesuitlaat (geen expansie dus) en is bijna even stil als een ori-uitlaat.
Voor een set-up met 70cc is er geen betere bij mijn weten, voor een set-up met 50cc is er inmiddels misschien een expansie-uitlaat die beter presteert, maar dat zou ik dan even na moeten vragen.

Een kennis van mij wist er op een TSX -met 70cc- de 135 km/h mee te halen. Je zult dus heftig moeten tunen om tegen de grens van deze uitlaat aan te lopen.

De uitlaat is in Nederland nooit officieel ge?mporteerd (in Duitsland vroeger w?l alhoewel ik niet weet hoe officieel dat was) en is dus moeilijk te vinden omdat er misschien maar 10 of 20 van zijn in Nederland. Suzuki-Japan heeft de uitlaat een tijdje geleden uit productie genomen maar hij is in Japan bij sommige zaken nog op voorraad.
Tweedehands wordt het ook moeilijk omdat 'ie er net zo uitziet als een originele waardoor eigenlijk niemand weet wat hij in handen heeft. Ook omdat veel mensen er nooit van gehoord hebben.

Die kennis heeft afgelopen zomer nog een exemplaar vanuit Japan laten komen voor een kameraad van mij die 230 euri over had.. vandaar dat ik weet dat 'ie uit productie was gegaan, want hij heeft zijn connecties moeten aanspreken.

De beste uitlaat voor een TSX is dus volgens mij een Suzuki-50cc-snel-bovenlangs.


Edit:
Het verschil tussen de Proma en de Gianelli is dat de Proma een iets bredere powerband oplevert. En die heb je wel nodig want buiten de powerband is het echt drie keer nix. Met de Gianelli blijf je dus bijna constant klooien met de twv omdat de powerband te smal is om bij het opschakelen weer goed in de powerband uit te komen. En zo krijg je van die verhalen over TSX-en die 65 of 75 km/h halen maar dan wel in de derde versnelling; in hogere versnellingen wil het dan niet meer. Als je moet kiezen tussen beide neem dan dus de Proma. (Dit verhaal geldt iig voor TSX met 50cc-snel.)

Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 24-11-2005 om 2:58 uur.




OMFG Wie heeft jou zo laten dromen?


Dit bericht is gewijzigd door Jekko op 24-11-2005 om 14:50 uur.
 
Waiting for the wor`s to come
Henk-88 24-11-2005 15:09 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jekko
[...]




OMFG Wie heeft jou zo laten dromen?


Dit bericht is gewijzigd door Jekko op 24-11-2005 om 14:50 uur.



Leg dat maar 'ns uit, hoe jij over mij denkt interesseert mij niet, waarom jij denkt dat ik droom w?l. Of beter geef je het bewijs dat ik droom. Ontopic dus zoals dat heet. Zodat je iets zinnigs toevoegt.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
mcdronkz 24-11-2005 15:21 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jekko
[...]




OMFG Wie heeft jou zo laten dromen?


Dit bericht is gewijzigd door Jekko op 24-11-2005 om 14:50 uur.


tja, het verhaal klinkt niet erg aannemelijk, maar je had ook op een andere manier duidelijk kunnen maken dat je er niet in gelooft.
 
scooterkiller 24-11-2005 15:32 Print reply

Posts: 2987
Ik ben het er ook mee eens dat ori snel het lekkerste rijdt alleen boven de 100 ben ik er nooit mee gekomen, veel power en lekker stil.

Verschil tussen ori en ori snel kan je zien aan het typenummer aan de zijkant van de bocht, snel was wat ik dacht met 63 aan het eind (kheb nu ff geen zin om te kijken )
 
BIERTJUH!!!!!!!!
Henk-88 24-11-2005 15:33 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


tja, het verhaal klinkt niet erg aannemelijk, maar je had ook op een andere manier duidelijk kunnen maken dat je er niet in gelooft.




Niet aannemelijk omdat de uitlaat onbekend is of omdat mijn verhaal gewoon niet kan kloppen?

Wat ik niet begrijp is dat lui hier mij niet om bewijs vragen of op een andere manier ge?nteresseerd zijn. Want als de door mij beschreven uitlaat bestaat, is het toch een interessante.

Lui doen het af als onzin en proberen niet m??r aan de weet te komen. Als dat standaard is op dit forum wat is dan nog het nut van een vraag stellen op dit forum, of het antwoorden erop.

Egotrippers die dus er niet op uit zijn om iets te leren.

Ik zie ook vaak dat mensen verkeerd advies geven. Niemand zegt er wat van.

(Ik zie ook veel moois tussen de regels door dus ik ben hier niet voor niets. )
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
mcdronkz 24-11-2005 15:33 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: scooterkiller
Ik ben het er ook mee eens dat ori snel het lekkerste rijdt alleen boven de 100 ben ik er nooit mee gekomen, veel power en lekker stil.

Verschil tussen ori en ori snel kan je zien aan het typenummer aan de zijkant van de bocht, snel was wat ik dacht met 63 aan het eind (kheb nu ff geen zin om te kijken )


je praat nu over een imitatie pijp ?
 
scooterkiller 24-11-2005 15:35 Print reply

Posts: 2987
nee niet echt want de kwaliteit is net zo goed en ziet er ook precies hetzelfde uit, mischien een 2de type ofzo, er staat gewoon suzuki op de pijp maar dan met een ander type nummer.
 
BIERTJUH!!!!!!!!

Dit topic is 9035 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved