Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda koppeling slipt door

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 786 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #33433 - Honda koppeling slipt door
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1536 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

KS Racing 22-11-2005 17:17 Print topicpost

Posts: 193
Hallo, ik heb het probleem dat de koppeling doorslipt.
Ik heb dr al nieuwe koppelingsplaten inzitten en de kabel staat nie te strak. De olie is nieuw en is 15W40, moet deze dunner of dikker om minder te slippen? en kan ik misschien ringen onder de veren zetten of heeft dat ook geen zin? Verder had ik er deze zomer geen last van en nou het kouder is wel. Alvast bedankt
 

senda80cc 22-11-2005 17:18 Print reply

Posts: 3434
wat is setup??

anders kun je misschein zwaardere koppeling erin zette doormiddel van meer platen
 
Keep on rockin' in a free world
KS Racing 22-11-2005 17:19 Print reply

Posts: 193
sorry vergeten, dr zit n 98cc Athena op, tis n MBX blok en dr zit al een 4 plaats koppeling in.
 
Frysk 22-11-2005 17:19 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KS Racing
Hallo, ik heb het probleem dat de koppeling doorslipt.
Ik heb dr al nieuwe koppelingsplaten inzitten en de kabel staat nie te strak. De olie is nieuw en is 15W40, moet deze dunner of dikker om minder te slippen? en kan ik misschien ringen onder de veren zetten of heeft dat ook geen zin? Verder had ik er deze zomer geen last van en nou het kouder is wel. Alvast bedankt

ik heb dus precies zelfde :-S
 
giggitybyte
Almer 22-11-2005 17:24 Print reply

Posts: 3325
zet der zwaardere veren in dat is altijd beter dan wanneer je begint t beunen met ringen...
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
senda80cc 22-11-2005 17:25 Print reply

Posts: 3434
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: speeder
[...]

ik heb dus precies zelfde :-S


weet je dan zeker dat je koppelings platen nog wel goed zijn??

en is je olie niet gewoon te dik??

anders ff gewone versnellingsbak olie halen voor natte koppeling staat meestal wel op de verpakking
 
Keep on rockin' in a free world
super freak 22-11-2005 18:28 Print reply

Posts: 265
heej ja ik hyeb precies hetzelfde en mijn platen zijn ook nieuw iiik heb dan wel een 70cc parmakit maar ja dat maakt ook niet uit en heb wel een 3 plaat koppeling maar hij deed het toen het warm was ook niet maar nu wel behalve als het blokje warm is dan valt het wel mee maar wel vet irri maar ja even de zomer afwachten denk ik maar
 
http://www.scooter-freaks.nl/persoscoots/viewperso.php?id=61121 mijn scooter
hondacrosser 22-11-2005 18:29 Print reply

Posts: 1902
10 w40 erin die moet erin
 
maxisport 22-11-2005 18:30 Print reply

Posts: 4206
strakkere veren monteren
en je kunt ook nog een revetje bij de veren doen, zijn ze ook strakker.
 
senda80cc 22-11-2005 18:31 Print reply

Posts: 3434
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondacrosser
10 w40 erin die moet erin


haal gewoon versnellingsbak olie die speciaal ontwikkeld is voor natte koppelingen
 
Keep on rockin' in a free world
KS Racing 22-11-2005 18:35 Print reply

Posts: 193
ik haal nou gelijk 10w40 en dan zal k ut wel neerzette of ut beter is
 
zundapp_rs 22-11-2005 18:38 Print reply

Posts: 682
10W40 is nog dikker dan 15W40, dus dat zou ik zeker niet doen. Je moet veel dunnere olie hebben, dus zoals gezegd gewoon versnellingsbakolie halen
 
brommercrazy 22-11-2005 18:54 Print reply

Posts: 2594
Je koppeling hoort niet te slippen, wat voor platen heb je? ori honda/prox? of imi, als het imi platen zijn ligt je probleem daar. Gebruik verder 10w40 VOL synthetisch
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 22-11-2005 18:56 Print reply

Posts: 10835
nieuwe veren (bijvoorbeeld die versterkte van 50cc.nl)
en olie die voor natte koppeling is.

dan slipt hij niet meer (tenzij je nu al je platen hebt verbrand natuurlijk)
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
KS Racing 22-11-2005 18:59 Print reply

Posts: 193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundapp_rs
10W40 is nog dikker dan 15W40, dus dat zou ik zeker niet doen. Je moet veel dunnere olie hebben, dus zoals gezegd gewoon versnellingsbakolie halen


nix zegge als jt nie weet want 15W40 is DIKKER als 10W40, en 5W40 is nog dunner, die hebk nu mah ff gehaald dan hek teminste n goed verschil. me nsr is nog ff aant uitlekke van de olie die erin zat en ik doe dalijk de nieuwe olie erin.
 
bart de schakelgek 22-11-2005 19:32 Print reply

Posts: 5987
kay, doe nieuwe ijzeren platen erin
wij hebben zelfde prob... ook nieuwe platen, maar ijzeren zijn op

en strakkere veren sjah

 
Limburger

Dit topic is 1536 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved