asbsolute16 |
22-11-2005 11:47 |
Posts: 2485 |
Je moet zeker wel een visier hebben vind ik... ALs ik met mij citta 50 rij in de regen, dan zie ik geen flikker meer, laat staan dat ik mijn ogen kan openhouden. Regen in je ogen op die snelheid doet fuckign zeer , een vizier is dus wel aan te raden. Als je graag crossmodel wil en een vizier, dan zou ik voor airoh tyger oid gaan
Dit bericht is gewijzigd door Dark op 22-11-2005 om 11:48 uur.
|
|
|
|
Harm |
22-11-2005 11:56 |
Posts: 3032 |
Ik heb een crosshelm met icm met bril. Zelf vind ik dit veel fijner als met vizier rijden. Toen ik een gewone integraalhelm had reed ik nooit met vizier dicht omdat dit altijd besloeg, alles maar half hoorde en ik het gewoon geen fijn gevoel vond.
Bril werkt perfect, beslaat niet en je krijgt geen zooi in je ogen.
|
|
http://www.durtikkers.tk |
|
asbsolute16 |
22-11-2005 11:59 |
Posts: 2485 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Harm
Ik heb een crosshelm met icm met bril. Zelf vind ik dit veel fijner als met vizier rijden. Toen ik een gewone integraalhelm had reed ik nooit met vizier dicht omdat dit altijd besloeg, alles maar half hoorde en ik het gewoon geen fijn gevoel vond.
Bril werkt perfect, beslaat niet en je krijgt geen zooi in je ogen.
Hoe zit dat met regen dan ? Wordt je voering dan niet nat ?
|
|
|
|
Kees de Jong |
22-11-2005 12:00 |
Posts: 1881 |
Ik heb een keer met 80 een flinke vlieg tegen mijn oog gekregen, en dan zie je toch even een tijdje niet heel veel meer. Een vizier of bril heb je sowieso nodig. Een bril zit misschien lekkerder en een vizier is makkelijker, dat is een persoonlijke keuze. Ga het eens uitproberen dan merk je vanzelf wel wat je fijner vindt.
|
|
7 seconden, of 21 gram |
|
Harm |
22-11-2005 12:08 |
Posts: 3032 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Dark
[...]
Hoe zit dat met regen dan ? Wordt je voering dan niet nat ?
Beetje aan de zijkant, maar dat maakt niks uit.
Ik weet niet of het normaal is, maar mijn bril blijft precies klemmen in de helm. Dus ik hoef de bril niet elke keer af en op te doen. Die zit gewoon altijd in mn helm en als ik mijn helm op doe zit de bril meteen goed.
|
|
http://www.durtikkers.tk |
|
L2R-R2L |
22-11-2005 12:37 |
Posts: 1553 |
helm type moet je vind ik vooral kopen na het type brommer dat je hebt.
ik zelf heb crosshelm met bril en integraal, die bril die zit vett relaxt en dat die voering een beetje nat wordt boeit niet is meestal toch wel uitneembaar en wasbaar.
integraal vind ik maar zwaar kut vooral in de zomer dan is zo'n ding fucked op heet.
wat voor type brom heb je?
|
|
DAX is af 4TAKT OWNED 2 dezelfde frames hmm waarom dan niet 2 dezelfde frame nummers:D en dus 2 verschillende brommers met 1 kenteken en 1 verzekering |
|
Henk-88 |
22-11-2005 12:51 |
Posts: 26703 |
Ga anders ff neuzen in een wat grotere motorzaak. Betere helmen en meer keuze. Integraal is 't veiligst. Vizier + Pinlock beslaat niet.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
frenk |
22-11-2005 12:58 |
Posts: 354 |
waar is die airoh tyger verkrijgbaar dan?
|
|
|
|
L2R-R2L |
22-11-2005 13:02 |
Posts: 1553 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: henk-88
Ga anders ff neuzen in een wat grotere motorzaak. Betere helmen en meer keuze. Integraal is 't veiligst. Vizier + Pinlock beslaat niet.
bullshit, ze worden allemaal gemaakt na bepaalde eisen als ie gekeurd is met een E1 is ie het best (mijn crosshelm) maar je hebt ook integraal die E1 zijn....
integraal, jet of cross allemaal zelfde verhaal, hoe lager het E cijfer hoe veiliger ze zijn
|
|
DAX is af 4TAKT OWNED 2 dezelfde frames hmm waarom dan niet 2 dezelfde frame nummers:D en dus 2 verschillende brommers met 1 kenteken en 1 verzekering |
|
L2R-R2L |
22-11-2005 13:03 |
Posts: 1553 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: frenk
waar is die airoh tyger verkrijgbaar dan?
ding is foei lelijk!
|
|
DAX is af 4TAKT OWNED 2 dezelfde frames hmm waarom dan niet 2 dezelfde frame nummers:D en dus 2 verschillende brommers met 1 kenteken en 1 verzekering |
|
frenk |
22-11-2005 13:04 |
|
Baasbas |
22-11-2005 13:11 |
Posts: 2176 |
het beste kan je naar een motorzaak gaan en zoveel mogelijk verschillende modellen passen..
Ik wilde in eerste instantie zo'n Cabergh Brutus, maar wat bleek, dat ding zat (bij mij) voor geen meter. De vorm van je hoofd is heel belangrijk. Mijn hoofd is langwerpig En een andere mooie helm die ik wel wilde (merk vergeten) was ronder. Dus dan drukt de voorkant heel erg op je voorhoofd. Ten eerste krijg je daar binnen een half uur hoofdpijn van, ten tweede kan de helm dan makkelijk links en rechts bewegen, want weer slecht is voor je veiligheid.
Ieder hoofd is anders, dus veel passen is mijn advies, want je hebt niks aan een hele mooie helm waar je hoofdpijn van krijgt
Dit bericht is gewijzigd door Baasbas op 22-11-2005 om 13:12 uur.
|
|
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik |
|
Henk-88 |
22-11-2005 13:31 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: L2R-R2L
[...]
bullshit, ze worden allemaal gemaakt na bepaalde eisen als ie gekeurd is met een E1 is ie het best (mijn crosshelm) maar je hebt ook integraal die E1 zijn....
integraal, jet of cross allemaal zelfde verhaal, hoe lager het E cijfer hoe veiliger ze zijn
Bij een wat grotere motorzaak is er gewoon meer keus en de slechtste helm daar is meestal beter dan de slechtste helm in een brommerzaak. De voorlichting is er ook beter. De soorten helmen vaak ook want een motorrijder stelt meestal hogere eisen aan z'n helm. Waar vind je dus meer helmen met een E1-keurmerk denk je?
Je moet gewoon zoeken naar de helm die in alle opzichten (pasvorm, bedieningsgemak, vorm en prijs) het beste bij je past. Daarna koop je die helm waar 'ie het goedkoopst is. Als dat bij een brommerzaak is, heb jij toch nog een beetje gelijk gekregen.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
arie333 |
22-11-2005 13:48 |
Posts: 693 |
Zelf heb ik een intergraal helm met een dubbel vizier ik kan je verzekeren dat het gedeelt waar het dubble vizier zit niet beslaat hoe koud het ook word dus als je er een dubbel vizier indoet beslaat je intergraal helm niet. En btw ik heb hier een oude intergraal helm liggen waar dan zon cross kapje op zit mischien is dat een goede tussenweg voor je
Dit bericht is gewijzigd door arie333 op 22-11-2005 om 13:48 uur.
|
|
Okeay that's it talking poo is where I draw the line. Screw you guys i'm going home. |
|
L2R-R2L |
22-11-2005 13:52 |
Posts: 1553 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]
Bij een wat grotere motorzaak is er gewoon meer keus en de slechtste helm daar is meestal beter dan de slechtste helm in een brommerzaak. De voorlichting is er ook beter. De soorten helmen vaak ook want een motorrijder stelt meestal hogere eisen aan z'n helm. Waar vind je dus meer helmen met een E1-keurmerk denk je?
Je moet gewoon zoeken naar de helm die in alle opzichten (pasvorm, bedieningsgemak, vorm en prijs) het beste bij je past. Daarna koop je die helm waar 'ie het goedkoopst is. Als dat bij een brommerzaak is, heb jij toch nog een beetje gelijk gekregen.
dat was bij mij wel het geval idd.
maar zijn er andere keurings eisen aan motorhelmen dan aan brommerhelmen dan? volgens mij geen verschil?
|
|
DAX is af 4TAKT OWNED 2 dezelfde frames hmm waarom dan niet 2 dezelfde frame nummers:D en dus 2 verschillende brommers met 1 kenteken en 1 verzekering |
|