Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - NSR mallosie of GT4 cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1054 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #33409 - NSR mallosie of GT4 cilinder
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1370 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

nsrsurvivor 21-11-2005 15:22 Print topicpost
Posts: 4
Hallo,
ik heb momenteel een nsr van 1989 met volgende setup:

65cc mallosie(uitgeboord 47mm)van 1994
6bak
hogedrukkop
metrakit gp uitlaat
21mm delorto carb
standaart onsteking
TW: 15/42
toeren tal max 11k(100km/u)

Nu zou ik graag een GT4 cilinder kopen.
Is deze sneller als malosie of trager?
En woon in belgie waar zou ik 1 kunnen krijge voor redelijke prijs?
(50cc.nl) kost hij 311 euro dacht ik
en is een standaart onsteking (CDI begrenst)?

en de meeste mense vinde men brommer wel goed optrekken maar niet goed genoeg voor de setup
(vriend van mij met zijn rs50 van 2002 met conti race uitlaat kan mij bijhouden met trekken en top )
licht dit aan de afsteling van de carb want heb er nooit iets aan afgesteld.
of mss de ouderdom. blok heeft al 56500+km gelope.
Misschien vermoge verlies door verslete versnellingsbak tandwielen?
of koppeling?
Heb de brommer in januari 2005 gekocht.


thx,
Kevin






 

FazuL NSR 21-11-2005 15:27 Print reply

Posts: 2046
gt4 is weinig over bekend, is wat sneller als ge2 maar scheelt weinig heb ik hier gelezen. als je snel wil moet je gewoon een malossi nemen (maar die heb je al lees ik), en als je toch 50cc wil een 2e hands ge2 is goedkoper en vindbaar en scheelt weinig qua snelheid. malossi is wel sneller is als gt4. en dan heb je ook nog ge2/gt4 cilinder ofzo..., wat dan dan weer betekend . 70cc rijdt veel lekkerder en gt4 is ook nergens te vinden..

Dit bericht is gewijzigd door FazuL NSR op 21-11-2005 om 15:30 uur.
 
De Schout 21-11-2005 15:31 Print reply
Posts: 5327
dit zou idd een stuk harder moeten kunnen lopen al is een mk uitlaat niet egt bedoeld voor een 70cc. en ja, je moet wel zorgen dat je carb goed is afgesteld en dat je blok niet al te slecht is(vooral krukaslagers & big-end.) als je koppeling trouwens niet slipt ligt het daar niet aan. haal je trouwens die 11k bij 100km/h in de 6 of alleen in lagere versnellingen? het zou trouwens ook wel is kunnen dat je cilinder gewoon versleten is..
 
tune tweak fiddle bang bummer
FazuL NSR 21-11-2005 15:32 Print reply

Posts: 2046
mk uitlaat is een 70cc uitlaat had iemand berekend, hij presteerd iig heel goed op malossi. heb dat ook gehad
 
De Schout 21-11-2005 15:38 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: FazuL NSR
mk uitlaat is een 70cc uitlaat had iemand berekend, hij presteerd iig heel goed op malossi. heb dat ook gehad


hmm zou mss kunnen dat er meerdere versie's van zijn. de mk die ik had, had een akelig dunnen bocht (ik geloof maar 25/26 mm binnendia)

@ topicstarter, je cdi is niet egt begrenst en een onbegrensde appie moet je makkelijk voor kunnen blijven, zelfs met je ori ge2 cilinder.

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 21-11-2005 om 15:38 uur.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Neonlampje 21-11-2005 16:00 Print reply

Posts: 14825
gt4 zit qua timingen beter
 
nsrsurvivor 21-11-2005 16:30 Print reply
Posts: 4
11k @100km/u is in mijn 6de versnelling
en cilinder is 3 maand geleden uitgeboord naar 47mm
en er zijn inderdaad meerdere metrakits versies verkrijgbaar
deze dat ik nu heb is meer laagtoerige trekt harder bij 5 tot 7k dan mijn vorige techno maar bove de 9000 toere trekt de metrakit GP minder hard als mijn techno wat ik echt jammer vind 200 euro verkwist

mss is het beter dat ik een 80cc blok zoek
of extreem ga en een nsr 125cc blok vind...
 
MT70-nolimit 21-11-2005 16:34 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nsrsurvivor
11k @100km/u is in mijn 6de versnelling


mss is het beter dat ik een 80cc blok zoek
of extreem ga en een nsr 125cc blok vind...


begin maar eens bij 80cc blok, met 110cc of bewerk een 80cilinder

125cc blok past toch niet

Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 21-11-2005 om 16:36 uur.
 
gaat lang goed
honda_for_life.com 21-11-2005 17:52 Print reply

Posts: 4176
cdi is begrenst


kan je zelf ontgrenzen is geloof ik faq voor
 
The otaku has spoken! | Front tegen skoeters | www.anime4all.eu | WTF is een z-tec (ford)?
mb-gek 21-11-2005 17:54 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_for_life.com
cdi is begrenst


kan je zelf ontgrenzen is geloof ik faq voor

helpt geen reet en werk niet bij die schakel brom cdi's dat ding zit maleijk vol met zooi waar je niet makkelijk doorheen komt

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
MT70-nolimit 21-11-2005 17:57 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_for_life.com
cdi is begrenst


kan je zelf ontgrenzen is geloof ik faq voor


je kunt je dip er wel uithalen maar dan heb je daar op top snelheid nog niets mee
 
gaat lang goed
honda_2takt_power 21-11-2005 17:59 Print reply

Posts: 6744
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]


begin maar eens bij 80cc blok, met 110cc of bewerk een 80cilinder

125cc blok past toch niet

Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 21-11-2005 om 16:36 uur.
kwestie van pas maken

 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
honda_for_life.com 21-11-2005 18:07 Print reply

Posts: 4176
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]

helpt geen reet en werk niet bij die schakel brom cdi's dat ding zit maleijk vol met zooi waar je niet makkelijk doorheen komt




weet nie hoeveel het scheelt maar het is een elco die er in zit dus dat begrensd wel, en alle kleine beetjes winst leveren samen veel winst



maar als jij je cdi niet eens open krijgt
 
The otaku has spoken! | Front tegen skoeters | www.anime4all.eu | WTF is een z-tec (ford)?
Neonlampje 21-11-2005 18:57 Print reply

Posts: 14825
cdi doet er niet toe, 11k draaien ze allemaal makkelijk, 13k5 zelfs.
 
nsrsurvivor 21-11-2005 21:22 Print reply
Posts: 4
en het dipje rond welk toerental is dit vlak bove de 7k?
 
jww 21-11-2005 21:26 Print reply

Posts: 1779
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_for_life.com
[...]



weet nie hoeveel het scheelt maar het is een elco die er in zit dus dat begrensd wel, en alle kleine beetjes winst leveren samen veel winst



maar als jij je cdi niet eens open krijgt

Of koop een mps 300, zijn aleen wel prijzig
 
Dus...

Dit topic is 1370 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved