Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - RS Slaat af waneer warm gelopen.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1183 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #33401 - RS Slaat af waneer warm gelopen.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 4415 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rs2_freak 23-11-2005 11:59 Print reply

Posts: 495
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
ik weet wss het probleem wel, ik heb het ook gehad met m'n classic.

je hebt het wss alleen als het heel koud is, de carburateur "bevriest" als het ware, en zorgt dat ie minder toeren kan gaan maken en valt uiteindelijk uit. na een tijdje wachten loopt 'ie weer, totdat 'ie inderdaad een tijdje gereden heeft.

er zijn verschillende dingen die je kunt doen, zoals spruitstukverwarming, een spiraaltje in het luchtfilter etc, maar ik vind het allemaal zooi. het beste neem je een dikke carburateur, een 19mm ofzo, die hebben geen last van dit probleem.

heb je w?l een grote carb, en blijf je dit probleem houden, zul je toch een manier moeten vinden om je carburateur/luchtfilter warm te houden..



maar hij heeft toch kappen op zn rs dus het zal wel niet veel zijn maar t houd toch de warmte wel een beetje vast. dus hoe kan t dan bevriezen? ik snap wel dat ie dan die ijskoude lucht aanzuigt maar onder de kappen wordt het dan toch wel steeds een stukje warmer... waardoor de rest van de carb en het luchtfilter btje bij btje opwarmt en ik heb er ook geen last van en ik heb een naked bike met 12 mm carburateur dus ik denk niet dat t daar aan ligt, k bedoel de grootte van de carburateur
 
rieju Rs2 te koop || voor meer info zie : http://www.brommerforum.nl/sales/detail/20846/last
Daan88 23-11-2005 13:11 Print reply

Posts: 87
iemand meer oplossingen voor dit probleem??
 
vespacarforum.forumup.nl
mcdronkz 23-11-2005 13:18 Print reply

Posts: 32777
tja, je zult het toch echt moeten zoeken bij de temperatuur van de carburateur.

kan je d'r niet een sensor in plaatsen ofzo ? lijkt me best wel handig om te weten op welke temperatuur dat hoort te wezen.

kun je btw geen voorverwarmde benzine de carb in laten stromen ofzo :P ?
 
Daan88 23-11-2005 13:23 Print reply

Posts: 87
ja ik heb al spruitstuk verwarming maar nog steeds na paar km dat gestotter/geen toeren presies was jij zei
 
vespacarforum.forumup.nl
mcdronkz 23-11-2005 13:24 Print reply

Posts: 32777
ik had ook spruitstukverwarming maar het hielp vrijwel niets. er moet toch echt wel iets effectievers zijn.

overigens heeft m'n AC brommertje nergens last van :P:P

Dit bericht is gewijzigd door mcdronkz op 23-11-2005 om 13:25 uur.
 
Daan88 23-11-2005 13:25 Print reply

Posts: 87
idd, dus als iemand nog wat weet?
 
vespacarforum.forumup.nl
70cc tsx 23-11-2005 14:46 Print reply

Posts: 1015
heeft dat ding een automatische choke? zo ja dan zou ik het probleem daar es bij zoeken! veel succes

 
Daan88 23-11-2005 14:50 Print reply

Posts: 87
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 70cc tsx
heeft dat ding een automatische choke? zo ja dan zou ik het probleem daar es bij zoeken! veel succes



nee niet automatisch
 
vespacarforum.forumup.nl
rsruud 23-11-2005 23:04 Print reply
Posts: 281
zijn toevoegingen voor bij je benzine verkrijgbaar die het bevriezen tegen gaan schijnt het, hoe het heet weet ik niet
 
Rio88 23-11-2005 23:15 Print reply

Posts: 841
ik heb dat dus precies hetzelfde gehad (ook zon vlek toevallig bij me bougie op de kop) en dat heeft ie zo een paar weken volgehouden, en in het begin deed ie het goed als ik kwartiertje half uurtje reed viel ie stuk of 5 keer uit, leek net alsof hij niet meer vonkte ofzo, klonk niet naar te weinig benzine en toen na een haalf uurtje deed ie het niet meer, tot de volgende dag... weer met dezelfde problemen... na een paar weken wou ie dus helemaal niet meer starten, ik dus alle kappen eraf, alle kabeltjes losgemaakt en opgepoetst en contactspray ertussen, en daarna nooit meer problemen mee gehad, dus je zou eventueel je contacten ff bijschuren, dat het is gaan oxideren ofzo... naja dit was bij mij ut geval, had soortgelijke problemen (en toevallig ook die vlek op de kop) dus mss is het hetzelfde...
 

Dit topic is 4415 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved