Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - RS Slaat af waneer warm gelopen.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1220 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #33401 - RS Slaat af waneer warm gelopen.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4414 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

gold 20-11-2005 23:49 Print topicpost
Posts: 11
Als het 3 graden is buiten start de motor gewoon meteen (+-5 seconden startmotor).

Probleem is waneer ik een paar km heb gereden, en hij op temperatuur is gekomen slaat ie bij de rode lichten af.

De start motor krijgt hem dan NIET aan de gang. Duwen soms wel soms niet.

Als ik 5 minuten wacht, en de starter indruk doet ie het weer meteen...

Deze RS heeft zn hele leven (2 jaar) al met EN premix (300ml/13l) EN olie resevoir gereden. Het is alleen vorige week dat ik voor de eerste keer geen 2T in de tank heb gedaan.

Hij valt meteen uit. Geen vaag geluid. Gewoon toeren minderen en stop.
De starter maakt niet uit hoelang je het ingedrukt houd:niets. Zelfs duwen, hij wil echt niet. En dan 5 minuten later, alsof er niets is gebeurt. En dan wil ie maar niet afslaan, gewoon alsof er niets mis is, todat ie weer warm is natuurlijk. Hij trekt ook net zoals altijd, geen rare geluiden, dipjes in de powerband, niets.

Ik heb een ninja open twin (een rare), wat voor carb weet ik niet (geen ori).




Wat ik zag toen ik mn kappen er af haalde. Ik vermoed dat de bougie te los zat.




De bougie direct uit de motor :








Na schoonmaak met remmen reiniger







Te arm te rijk>? Let wel deze motor heeft en premix en olie resevoir. Wat kan een expert hieraan zien?



De carb

Ik weet absoluut niet wat voor een carb dit is en hoe hij is ingesteld. Kan hier iemand dat zien en de carb en cylinder identificeren?
















Alles na schoonmaak met remmen reiniger en hogedruk water.









Ik heb de bougie vervangen en dat die kier in de airfilter gedicht maar ik heb het probleem nog. Als ie op temperatuur komt valt ie uit. Iemand zei dat mn spruitstuk verwarmers niet zijn aangesloten. Klopt dit? En zou dat het zijn?


Dit bericht is gewijzigd door gold op 20-11-2005 om 23:51 uur.
 

christianos 20-11-2005 23:52 Print reply

Posts: 20445
is je oliepompje niet stuk?

want als ie zonder olie rijd, klikt het mij alsof die langzaam warmloopt..


 
Joostvdw 20-11-2005 23:57 Print reply

Posts: 4789
spruitstuk verwarmer staat idd niet aangesloten, maar als dat een probleem zou geven is dat juist wanneer de motor koud is, dus dat is het niet

probeer weer eens er extra olie bij te mengen, dus mix en je pompje, zoals je altijd deed, en kijk wat er dan gebeurt, het klintk alsof hij steeds te warm word door te weinig smering..

als je wil weten wat voor carb je hebt, kijk aan de vliegwielkant van je blok op je carb, net boven de vlotterbak (zwart plasticen onderkantje van je carb) en lees de letters/getallen die daar staan, dat moet iets zijn van phgb en dan wat cijfers, iets wat daar op lijkt, vertel hier wat er staat en je hoort et zo :P

edit: btw, erg goede en duidelijke begin post (Y) allerlei problemen en mogelijkheden aangestipt MET foto's, als iedereen dit zo zou doen....

Dit bericht is gewijzigd door Joostvdw op 20-11-2005 om 23:58 uur.
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
christianos 20-11-2005 23:58 Print reply

Posts: 20445
edit: maak die kier in het luchtfilter maar weer open, en maak je luchtfilter eens schoon, dat zal denk ik wel veel helpen
 
bart de scootergek 21-11-2005 8:34 Print reply

Posts: 8916
die cilinder is volgens mij een gilardoni, een originele cilinder dus. die carb is volgens mij een imi dellorto, dingen zijn te krijgen van 18mm tot 21mm ofzo, dus daar zit je niet te klein mee.

trek anders je cilinder er eens af en post daar wat foto's van, kan zijn dat hij dus warmgelopen is.
 
Honda RC-33
Almer 21-11-2005 13:07 Print reply

Posts: 3325
je hebt kans op een warmloper, maar hoe snel rijd ie? Je bougiekleur is wel goed, maak anders je carb es schoon en je benzine toevoer misschien zit de slang verstopt

mooi ding btw, netjes dat je em zo schoonhoud

edit: klees niet goed

Dit bericht is gewijzigd door Kreidlerholle op 21-11-2005 om 13:09 uur.
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Saknet 21-11-2005 13:13 Print reply

Posts: 10355
mischien verzuipt ie nu stationair doordat minder olie in de benzine een beetje hetzelfde effect geeft als grotere sproeier

anders mischien bougie hittegraad maar lijkt me stug aangezien die het eerst goed deed (als ik het goed begrijp).

onderhoud? de verroeste uitlaat die met maar 1 veer vast zit (moet ik nodig zeggen, bij mn af-1 ook maar 1 veer :$)

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 21-11-2005 om 13:17 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Marko 21-11-2005 13:18 Print reply

Posts: 1521
die hittegraad zou heel misschien wel kunnen
want eerst ging er ook premix in tog en nu niet meer
dus omdat er geen premix bij zit kan ie iets warmer worden
maar lijkt me eigenlijk sterk dat ie zoveel warmer word
 
Al zit men qua mankracht nog zo krap, met het schrijven van een bonnetje is men zeer rap.
gold 23-11-2005 0:14 Print reply
Posts: 11
Nou het lukt nog steeds niet. Ik zie net dat de rode draad die naar mn bobine gaat gesneden is. Maar ik weet niet of dit zo hoort omdat omdat er een verstelbare begrenzer op deze brommer zit (die nu unplugged is trouwens) of omdat het stuk is en de oorzaak van mn problemen is.

Die begrenzer is van het soort met plug en code op de voorrem. Maar ik rij altijd unplugged (dus onbegrensd).

Weet iemand waar de rode draad die in de bobine gaat voor dient?



 
daanmtx 23-11-2005 0:25 Print reply

Posts: 3759
sowieso ff je luchtfilter GOED aansluiten, die slang lijkt los te zitten ..

zo te zien zit er al allemaal zooi in je carb, die in je luchtfilterslang naar binnen is gekomen!

maar waarom ie uitvalt weet ik niet, warmtegraad bougie zou goed kunnen ..
 
Honda VFR400R
gold 23-11-2005 0:34 Print reply
Posts: 11
Ja is nu goed aangesloten. Ik ga de carb uitelkaar halen. Maar weet iemand waar dat rode draadje voor dient?

zou het iets met de plug begrenzer te maken kunnen hebben?



Dit bericht is gewijzigd door gold op 23-11-2005 om 0:37 uur.
 
Classicap 23-11-2005 8:46 Print reply

Posts: 624
1: doe je luchtfilter is goed op je carb: rubber zit verneukt...
2: motorblokolie op?
3: ik zou gewoon blijven 2t in gooien als je dat altijd deed.

Suc6 m8
 
AIGHT
gold 23-11-2005 9:13 Print reply
Posts: 11
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Classicap
1: doe je luchtfilter is goed op je carb: rubber zit verneukt...
2: motorblokolie op?
3: ik zou gewoon blijven 2t in gooien als je dat altijd deed.

Suc6 m8



Dit heb ik allemaal gedaan.

Maar weet iemand waar dat rode draadje voor dient?


 
mcdronkz 23-11-2005 9:19 Print reply

Posts: 32777
ik weet wss het probleem wel, ik heb het ook gehad met m'n classic.

je hebt het wss alleen als het heel koud is, de carburateur "bevriest" als het ware, en zorgt dat ie minder toeren kan gaan maken en valt uiteindelijk uit. na een tijdje wachten loopt 'ie weer, totdat 'ie inderdaad een tijdje gereden heeft.

er zijn verschillende dingen die je kunt doen, zoals spruitstukverwarming, een spiraaltje in het luchtfilter etc, maar ik vind het allemaal zooi. het beste neem je een dikke carburateur, een 19mm ofzo, die hebben geen last van dit probleem.

heb je w?l een grote carb, en blijf je dit probleem houden, zul je toch een manier moeten vinden om je carburateur/luchtfilter warm te houden..
 
dez 23-11-2005 10:24 Print reply

Posts: 227
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
ik weet wss het probleem wel, ik heb het ook gehad met m'n classic.

je hebt het wss alleen als het heel koud is, de carburateur "bevriest" als het ware, en zorgt dat ie minder toeren kan gaan maken en valt uiteindelijk uit. na een tijdje wachten loopt 'ie weer, totdat 'ie inderdaad een tijdje gereden heeft.

er zijn verschillende dingen die je kunt doen, zoals spruitstukverwarming, een spiraaltje in het luchtfilter etc, maar ik vind het allemaal zooi. het beste neem je een dikke carburateur, een 19mm ofzo, die hebben geen last van dit probleem.

heb je w?l een grote carb, en blijf je dit probleem houden, zul je toch een manier moeten vinden om je carburateur/luchtfilter warm te houden..



klopt helemaal dit verhaal.
ik had het ook met de classic. en semi opgelost met een gloeilampje in de luchtfilterbox.
je krijgt het doordat je na het warm rijden lekker op het gas gaat, daardoor wordt de aanzuigsnelheid hoog in het spruitstuk en carb, waardoor de tempratuur zakt, en in de aangezogen lucht zit ook water,
dit condenseert en vriest vast.
dat is ongeveer het idee erachter

 
alles immi, alles getuned www.beun-haas.tk
gold 23-11-2005 11:52 Print reply
Posts: 11
Aha.

Das mooi daar ga ik naar kijken. Maar mn carb is een 21mm dell'Orto (hoor ik) een grote dus, zou die ook het probleem hebben?
 

Dit topic is 4414 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved