Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - stuk afgebroken van zuiger

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1226 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #33392 - stuk afgebroken van zuiger
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 5207 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Suzuki-SLK Rijder 20-11-2005 21:33 Print reply

Posts: 3167
Mijn blok (Suzuki ZR) is makkelijk op te tillen. Ik weet niet wat voor een blok hier bedoeld word dan.
 
Je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn.
Gideon 20-11-2005 21:35 Print reply

Posts: 6855
Zal wel tomos zijn, die zijn helemaal licht..
 
SSTjoener
[RRT] Lost-P 21-11-2005 10:42 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: snowboarderke
[...]

dan ben jij wel echt sterk, kan ik toch niet zo een zwaar blok optillen en er dan mee lopen schudden



euhm... brommer blok is nou niet echt zwaar te noemen?
Goed doorspoelen met benzine oid, elke keer goed schudden en leeg laten lopen, en herhalen, totdat er totaal geen metaaldeeltjes meer meekomen...
 
Chille Tune shit dan
Tomos tnd 21-11-2005 14:33 Print reply
Posts: 22
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Suzuki-SLK Rijder
Wat ik deed toen er een stuk zuigeveer onderin mijn blok lag was het blok eruit halen, olie eruit laten lopen en ondersteboven schudden totdat het eruit viel.


IK heb mijn blok nog vastzitten dus...Maar hou kan ik het makkelijkste bijde krukas komen?Ik heb de carterkap bij de versnelling er al af liggen.
 
De Schout 21-11-2005 14:36 Print reply
Posts: 5327
voor bij de kruk te komen moet je je blok helemaal open gooien.
 
tune tweak fiddle bang bummer
mbracer 21-11-2005 14:41 Print reply

Posts: 1863
ok het makkelijkste is om toch je blok er onder weg te halen en door te spoelen met benzine,
maar ff een paar punte

- heb je al in je uitlaat gekeken, kan via je uitlaatpoort er uit geknalt zijn
- is het 1 stukje of meerdere stukjes?
- is het een groot stuk wat er af geknapt is


als het in je uitlaat hebt liggen kan het inderdaad dus zijn dat je nix in je blok hebt omdat het via je uitlaatpoort er uit isgekome ( heb je heel veel geluk gehad

als het meerdere stukjes zijn zou ik mijn blok helemaal los halen en alles schoonmaken, hetzelfde geval is alss er een heel klein stukje af is, deze zal er moeilijk uitkome en dus aanteraden om het blok helemaal los te halen

als er een groot stuk can af is zal je hem zo moeten kunne vinden in je blok door hem eenvoudig los te halen en te kijken

TIP pas alle stukken op je zuiger, weet je zo goed als cker dat alles er uit is


hoop dat je eer wat aan hebt




Dit bericht is gewijzigd door mbracer op 21-11-2005 om 14:41 uur.
 
als is de scoot nog zo snel, de schakel achterhaald hem wel :D
Tomos tnd 21-11-2005 15:01 Print reply
Posts: 22
Weik heb mijn blok al voor gedeelte open.overal zatten ijzeren braampjes die met het uitschuren van het spruitstuk erin zijn gekomen.Maar ze zitten allemaal bij de krukas.Hij kan ik daar het makkelijkste bij jkomen.Ik heb geen zin in gekloot met benzine vandaar... zit nu bij de rechterkant (opzittend gezien)die heb ik open maar kan nog niet bij krukas.wat en hoe moet ik hetgene losmaken wat ik hier zie?(dit betreft dus denk ik de versnellingen.Met een klein kettingkje erbij .alvast bedankt voor de moeite

Dit bericht is gewijzigd door Tomos tnd op 21-11-2005 om 15:04 uur.

Weet iemand trouwens ook waar ik mijn cillinder en cil.pet kan inleggen om schoon te maken?Diesel???

Dit bericht is gewijzigd door Tomos tnd op 21-11-2005 om 15:13 uur.
 
Henk-88 21-11-2005 15:30 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tomos tnd
Weik heb mijn blok al voor gedeelte open.overal zatten ijzeren braampjes die met het uitschuren van het spruitstuk erin zijn gekomen.Maar ze zitten allemaal bij de krukas.Hij kan ik daar het makkelijkste bij jkomen.Ik heb geen zin in gekloot met benzine vandaar... zit nu bij de rechterkant (opzittend gezien)die heb ik open maar kan nog niet bij krukas.wat en hoe moet ik hetgene losmaken wat ik hier zie?(dit betreft dus denk ik de versnellingen.Met een klein kettingkje erbij .alvast bedankt voor de moeite

Dit bericht is gewijzigd door Tomos tnd op 21-11-2005 om 15:04 uur.

Weet iemand trouwens ook waar ik mijn cillinder en cil.pet kan inleggen om schoon te maken?Diesel???

Dit bericht is gewijzigd door Tomos tnd op 21-11-2005 om 15:13 uur.



Als ik ergens het vuil tussenuit of vanaf wil hebben ( ketting, bouten, carb. o.i.d.) leg ik het ook een dagje in de diesel. Werkt perfect, alle vuil komt los. Hoe lak er op reageert, weet ik niet
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
mbracer 21-11-2005 15:54 Print reply

Posts: 1863
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tomos tnd
Weik heb mijn blok al voor gedeelte open.overal zatten ijzeren braampjes die met het uitschuren van het spruitstuk erin zijn gekomen.Maar ze zitten allemaal bij de krukas.Hij kan ik daar het makkelijkste bij jkomen.Ik heb geen zin in gekloot met benzine vandaar... zit nu bij de rechterkant (opzittend gezien)die heb ik open maar kan nog niet bij krukas.wat en hoe moet ik hetgene losmaken wat ik hier zie?(dit betreft dus denk ik de versnellingen.Met een klein kettingkje erbij .alvast bedankt voor de moeite

Dit bericht is gewijzigd door Tomos tnd op 21-11-2005 om 15:04 uur.

Weet iemand trouwens ook waar ik mijn cillinder en cil.pet kan inleggen om schoon te maken?Diesel???

Dit bericht is gewijzigd door Tomos tnd op 21-11-2005 om 15:13 uur.



diesel kan, benzine ook, om je cillinder schoon te maken,zijnwelmeer dingen om dat mee te doen, maar ik zou gewoon met 1 van deze 2 doen

en voor je blok heb ik ook nog een andere optie, ik heb toen mijn zuigerveren geknapt waren het gedaan met een kerozine spuit ( voor op compressor) daar benzine in gedaan en daarmee mijn blok schoon gespoten, maar ik heb het over grote stukken, die gaan er makkelijker uit als kleine vezels.

ik zou een van de volgende 2 dingen doen

je hele blok loshale en alles maar adn ook alles helemaal schoonmake, het spijt me voor jou maar dat is wel gekloot met benzine

als 2e optie heb je om je blok door iemand anders te late reinige, of dat iemand van brommerforum die bij je in de buurt woont en dit wel leuk vind je helpt

ik weet niej hoe zo'n tomos blok er uit ziet dus weet ook niej hoe ik het los zou moeten halen, mischien ergens een tekening van, moet je ff zoeke op forum



 
als is de scoot nog zo snel, de schakel achterhaald hem wel :D
Tomos tnd 22-11-2005 17:13 Print reply
Posts: 22
ik heb wel een foto gemaakt.maar kan die nie zo in dit topic zetten weet iemand hoe dat moet.

DAN NU: de tussenstand:
- blok eraf gehaald.
Ik wil bij mijn krukas komen om deze schoon te maken.
- NU weet ik niet hoe je daar die versnelling eraf krijgt verder .er zitten wel boutjes om dana bij de krukas te komen maar ik krijg er die versnelling niet af.Weet iemand hoe te handelen??
 
snowboarderke 22-11-2005 17:16 Print reply

Posts: 2193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
[...]



euhm... brommer blok is nou niet echt zwaar te noemen?
Goed doorspoelen met benzine oid, elke keer goed schudden en leeg laten lopen, en herhalen, totdat er totaal geen metaaldeeltjes meer meekomen...

om het op te tillen niet nee, maar om er nog mee gaan te schudden, zodat er iets kan uitvallen...
 
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan
Tomos tnd 22-11-2005 17:25 Print reply
Posts: 22
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: snowboarderke
[...]

om het op te tillen niet nee, maar om er nog mee gaan te schudden, zodat er iets kan uitvallen...


Met dat schudden haalt niks uit.Is wel wat uit gekomen maar zeker niet alles.Ik wil bij de kruk komen..dus imand idee hoe ik er die versnelling af krijg.Ik heb een foto maar weet niet hoe ik die in dit topic moet zetten
 

Dit topic is 5207 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved