Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - BTZT sprint senda

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1049 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #33368 - BTZT sprint senda
Pagina 9 van 14
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 12, 13, 14Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 17666 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

zulu007 29-4-2006 12:36 Print reply

Posts: 1362
4 takt is wel sneller maar pas bij de wat grotere cilinders.
 
Hans B 29-4-2006 12:36 Print reply

Posts: 920
ik denk als ze in amerika geen 2takt meer gaan produceren, zal het in europa ook wel een keer ophouden, en gaan we gewoon allemaal 4takt rijden
 
Gary - Forum en Gallery Moderator 29-4-2006 12:37 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Steve 4takt
[...]



nee je hebt volkomen gelijk... daarom rijdt de motoGP ook met 4 takt motoren en zijn alle topklasse snelheids sporten met 4 takt motoren..


Niet weer die discussie , het is gewoon algemeen bekend dat 2t met gelijkwaardig materiaal, 4t flink ownt. Dat ze in de MotoGP met 4t rijden is om het feit dat je boven de ?750cc je cilinder lastig kan vullen met 2t.

 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Steve 4takt 29-4-2006 12:37 Print reply

Posts: 422
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gideon
[...]


Dat heb je zeker zelf verzonnen?

btw, gaat hier niet om 2takt vs 4takt maar om izzy ze derbi?


neej.. de us wil er echt vanaf.. slecht voort mileu... en t gaat dan wel om zn derbi maar moet ie niet zo gaan beginnen en opmerkingen doen zoals hij deed..



 
tuurlijk is een 2-takt sneller.. maar je moet wel achter je geloof staan..Immers... je laat een christenen toch ook niet de "Da vinci code" lezen
StefanB 29-4-2006 12:39 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Steve 4takt
[...]


gister... je moet me niet met jou soort gaan vermengen he...

en het maakt ook allemaal niets meer uit... over een half jaar wordt tweetakt niet meer verkocht in america en kort daarna ook niet meer in europa want zeg nou eerlijk... het is de domste uitvinding ooit... Waarom zou je in hemelsnaam op olie gaan rijden als de benzine motor al bestaat... alsof je het wiel opnieuw uitvind maar dan vierkant

ja sukkel, waarom op benzine rijden als we al kern energie hebben?!
 
E24 M30b35@GT3576
Steve 4takt 29-4-2006 12:39 Print reply

Posts: 422
...........juist...
 
tuurlijk is een 2-takt sneller.. maar je moet wel achter je geloof staan..Immers... je laat een christenen toch ook niet de "Da vinci code" lezen
StefanB 29-4-2006 12:41 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Steve 4takt
...........juist...


ga maar lekker met je gare vooroorlogse 4takt beunen, kom maar terug als je der turbo op hebt ofzo.
 
E24 M30b35@GT3576
Mopar 29-4-2006 12:42 Print reply

Posts: 4772
STFU allemaal

2takt is sneller als 4takt, dat is een feit.

Maar beweren dat 4takt ''traag'' is tegenover een 2takt vind ik ook wat overdreven klinken.
4takt is zeker snel te maken, dr is een racer gebouwd 125cc 4takt die 25k draait, dus ga me ook niet vertellen dat 4takt kut en traag is want dat is het zeker niet.

alleen de moeite/geld/tijd om een 4takt snel te maken kost meer.
en is duurder, dus het is vrij logisch dat ze met de opvoer ontwikkeling van een 2takt verder zijn als een 4takt, omdat er gewoon meer 2takt's rijden en dus meer vraag.

Bovendien heeft een groot gedeelte geen geld om een 4taktje op te voeren, laat staan de kennis. Dat is allemaal net wat moeilijker en preciezer als een poep 2taktje hoor

Denk met een 4takt vooral aan turbo's - intercoolers - 4kleppers etc etc.

Opvoer mogenlijkheden zijn er genoeg, alleen het geld is vaak een probleem.
Dus vandaar 2takt, omdat dat vooral goedkoper is.
 
John Huijben 29-4-2006 12:44 Print reply

Posts: 2433
2takt heeft best wel zn voordelen.
mileu is er alleen niet een van, en je bent ook gewoon olie aant wegfikke.
maar voor buiteboordmotoren enzo ist wel handig.. lekker compact, en goedkoop
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
zulu007 29-4-2006 12:45 Print reply

Posts: 1362
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
2takt heeft best wel zn voordelen.
mileu is er alleen niet een van, en je bent ook gewoon olie aant wegfikke.
maar voor buiteboordmotoren enzo ist wel handig.. lekker compact, en goedkoop


doe mij maar mooi 4-takt bb motor
lekker zuinig want op het water maakt dat toch nie zo veel uit !
 
honda-mbx 29-4-2006 12:45 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
STFU allemaal

2takt is sneller als 4takt, dat is een feit.

Maar beweren dat 4takt ''traag'' is tegenover een 2takt vind ik ook wat overdreven klinken.
4takt is zeker snel te maken, dr is een racer gebouwd 125cc 4takt die 25k draait, dus ga me ook niet vertellen dat 4takt kut en traag is want dat is het zeker niet.

alleen de moeite/geld/tijd om een 4takt snel te maken kost meer.
en is duurder, dus het is vrij logisch dat ze met de opvoer ontwikkeling van een 2takt verder zijn als een 4takt, omdat er gewoon meer 2takt's rijden en dus meer vraag.

Bovendien heeft een groot gedeelte geen geld om een 4taktje op te voeren, laat staan de kennis. Dat is allemaal net wat moeilijker en preciezer als een poep 2taktje hoor

Denk met een 4takt vooral aan turbo's - intercoolers - 4kleppers etc etc.

Opvoer mogenlijkheden zijn er genoeg, alleen het geld is vaak een probleem.
Dus vandaar 2takt, omdat dat vooral goedkoper is.


ik denk dat je in de praktijk met een 50cc 2-takt meer vermogen hebt dan met een 50cc 4-takt , als je alleen al ziet wat voor mechanische verliesen een 4-takt heeft..

maar ontopic, gaat over izzy zn sjeeser..

Dit bericht is gewijzigd door honda-mbx op 29-4-2006 om 12:46 uur.
 
ik vlam je..
Mopar 29-4-2006 12:47 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
[...]


ik denk dat je in de praktijk met een 50cc 2-takt meer vermogen hebt dan met een 50cc 4-takt , als je alleen al ziet wat voor mechanische verliesen een 4-takt heeft..

maar ontopic, gaat over izzy zn sjeeser..

Dit bericht is gewijzigd door honda-mbx op 29-4-2006 om 12:46 uur.


Dat zeg ik, een 2takt is sneller als 4takt. feit.

alleen ik vind het bullshit dat mensen lopen te blaten dat een 4takt traag is.
 
honda-mbx 29-4-2006 12:48 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]


Dat zeg ik, een 2takt is sneller als 4takt. feit.

alleen ik vind het bullshit dat mensen lopen te blaten dat een 4takt traag is.



amen, zullen we nu weer ontopic gaan?

@ izzy, blijft de pvl?

Dit bericht is gewijzigd door honda-mbx op 29-4-2006 om 12:48 uur.
 
ik vlam je..
StefanB 29-4-2006 12:51 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]


Dat zeg ik, een 2takt is sneller als 4takt. feit.

alleen ik vind het bullshit dat mensen lopen te blaten dat een 4takt traag is.


de rijden meer 2t's dan 4t's rond? onder welke steen heb jij gezeten? 4takt word pas intressant bij fatsoenlijke inhoud....

en een 4takt die 25k draait, nou super? wie zegt dat er nog vermogen uit komt dan?

 
E24 M30b35@GT3576
Mopar 29-4-2006 12:58 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanB
[...]


de rijden meer 2t's dan 4t's rond? hier in NL ja onder welke steen heb jij gezeten? 4takt word pas intressant bij fatsoenlijke inhoud....
bullshit, als je geen ervaring hebt met een kleine 4takt opvoeren zal je het wss juist interessant vinden. omdat daar juist de uitdaging zit

en een 4takt die 25k draait, nou super? wie zegt dat er nog vermogen uit komt dan?
ik



 

Dit topic is 17666 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 9 van 14
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 12, 13, 14Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved