Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - afstellen NS-1

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1296 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #33325 - afstellen NS-1
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 678 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mb_stefan 16-11-2005 19:59 Print topicpost

Posts: 320
We zijn nu aardig gevorderd met de afstelling van de NS-1. Hij rijd nu perfect op zijn top alleen als je onder de 6k toeren komt dan valt hij uit, ik denk dat het aan de 34mm ligt maar met die 34 heeft hij wel veel meer trekkracht dan met een 28.

het uitvallen komt door te veel lucht dat hoor je duidelijk, maar hij krijgt alleen te veel lucht bij lage toeren, bij hoge toeren is de verhouding perfect. dus ik zat te denken wat nou als ik een klep voor de carburateur maak die je door middel van het gaskabel bedient, als ik dan laag toeren rij gaat hij dicht en bij hoog toeren open. wat vinden jullie daar van?


 

M.O. 16-11-2005 20:04 Print reply

Posts: 1289
is wel idee jah maar dan moet je wel steeds vermaken bij ander afstelling lijkt mij
kan je dan gewoon btr geen ander carb nemen ofzo ?


(en hoe start je da ding ??)
 
Metrakit SP -->24mm OKO D-slid--->Yasuni HM Cross!!! 230!!!! MAN WHEEOOOW
Henk-88 16-11-2005 20:06 Print reply

Posts: 26703
beter in je luchtfilter maken dan, lijkt me beter voor de stroming

Doet me denken aan hetzelfde systeem maar met magneetje aan de buitenkant van het luchtfilter; magneetje weg, brom begrensd..

misschien een combinatie?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
mb_stefan 16-11-2005 20:08 Print reply

Posts: 320
heel hard rennen met choke aan

ik heb het in mijn mb als begrenzing daardoor kwam ik ook op het idee

Dit bericht is gewijzigd door mb_stefan op 16-11-2005 om 20:10 uur.
 
Honda MBX80 16-11-2005 20:52 Print reply
Posts: 258
Als ie teveel lucht krijgt, krijgt ie te weinig benzine, ik zou er een groter sproeiertje in doen, zeker als je moet rennen met choke aan, en de luchtschroef, anderhalve slag open, en dan verder kijken, hoe is de kleur van de bougie als je alle versnellingen volgas hebt gereden en dan uitzet?
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 16-11-2005 21:10 Print reply

Posts: 10835
je zou ook je carb eens fatsoenlijk kunnen afstellen, ipv allerlei kleppen te maken.

er zitten meer sproeiers in dan alleen de hoofdsproeier, niet opgevallen?
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
honda_2takt_power 16-11-2005 21:26 Print reply

Posts: 6744
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb_stefan
We zijn nu aardig gevorderd met de afstelling van de NS-1. Hij rijd nu perfect op zijn top alleen als je onder de 6k toeren komt dan valt hij uit, ik denk dat het aan de 34mm ligt maar met die 34 heeft hij wel veel meer trekkracht dan met een 28.

het uitvallen komt door te veel lucht dat hoor je duidelijk, maar hij krijgt alleen te veel lucht bij lage toeren, bij hoge toeren is de verhouding perfect. dus ik zat te denken wat nou als ik een klep voor de carburateur maak die je door middel van het gaskabel bedient, als ik dan laag toeren rij gaat hij dicht en bij hoog toeren open. wat vinden jullie daar van?


en draait ie ook niet stationair en kan je hem alleen aanrennen met beetje vaart zodat ie boven de 6k komt zo ja kijk je membraam maar es na

 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
SpeedY_the_Devil 16-11-2005 21:48 Print reply

Posts: 2711
een ori 74 met 34mm?

is dat niet beetje erg overkill?

ik vondt 24 altijd wel erg goed rijden toen reed ie btw ook 135

(was wel uitgeboort naar 50.50 mm (80cc)
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
mb_stefan 16-11-2005 22:03 Print reply

Posts: 320
standaart cilinder is max uitgehoond dus is ook zeker meer dan 80cc maar aan die stationair sproeier had ik nog niet aangedacht

@jozeff hij is fatsoenlijk afgesteld
 
honda-mbx 16-11-2005 22:05 Print reply

Posts: 1688
volgens mij heb je niet door dat de hoofdsproeier hoofdzakelijk voor hoge toeren is.

voor midden toeren gebied en er onder, moet je de gasnaald en lucht schroef gebruiken.
 
ik vlam je..
honda-mbx 16-11-2005 22:07 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb_stefan
standaart cilinder is max uitgehoond dus is ook zeker meer dan 80cc maar aan die stationair sproeier had ik nog niet aangedacht

@jozeff hij is fatsoenlijk afgesteld



wat is je boring nu dan, want overmaat is er nooit verder dan 1mm.

ik denk dat je hem opgeboort (max maat is 55mm)
 
ik vlam je..
SpeedY_the_Devil 16-11-2005 22:08 Print reply

Posts: 2711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb_stefan
standaart cilinder is max uitgehoond dus is ook zeker meer dan 80cc maar aan die stationair sproeier had ik nog niet aangedacht

@jozeff hij is fatsoenlijk afgesteld



max uitboren of uithonen?

max uitgeboort is 55mm aka 98cc..

en dan zou t op zich wel moeten kunnen..
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
mb_stefan 17-11-2005 21:01 Print reply

Posts: 320
sorry foutje is max uitgeboord, kan heel goed zijn dat het iets van 55mm is want heb altijd gewerkt met 45mm cilinders (MB) en deze was een stukkie groter.
 

Dit topic is 678 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved