Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - 2dehands Tzr, doen of niet?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 693 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #33323 - 2dehands Tzr, doen of niet?
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1730 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

KaWaReZ 16-11-2005 19:38 Print reply

Posts: 20582
hebt met mn ouwe kawa gehad... 120 sproeier (btje te arm), geen fuck aan compressie, zuiger was gatenkaas, cilinder net een ontmaagde kut, late hone, nieuw spul, sproeier 105.

kmstand is wel belangerijk... ik kan ask wil 500km in de week maken (makkelijk), na een half jaar alleen al tikt dat aardig aan . Opgevoerd en wel slijt die zooi nog harder..

kzou gewoon ff blokinspectie doen :P omt zo te zeggen
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Shifty 16-11-2005 19:39 Print reply

Posts: 1113
Ik zou hem kopen, 1600 euro voor zo'n brommer is niet duur. Dan 100 euro afdingen, en voila, en vet geil brommertje voor 1500 euro
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
YamahaChick 16-11-2005 19:43 Print reply

Posts: 85
hihi kheb die van mij ook voor weinig gekocht en hij doet t prima dus
 
Valid 16-11-2005 19:46 Print reply

Posts: 658
Stel dat die sproeier overkill blijkt te zijn en je vervangt deze; is er dan blijvende schade? Een sproeier vervangen voor een andere lijkt me het grootste probleem niet (laat ik uiteraard dan doen door iemand die er verstand van heeft).
 
Valid 16-11-2005 19:49 Print reply

Posts: 658
Ik heb besloten de eigenaar van de brommer even te bellen. Nog dingen die jullie willen weten/wat ik moet vragen? KM stand dus, of hij ooit is opgevoerd, of er ooit een reparatie/schade heeft plaatsgevonden. Nog meer?
 
Schrabbekerke 16-11-2005 20:14 Print reply

Posts: 1812
Tja, die sproeier... waarom zo'n grote sproeier.. kan aan verschillende dingen liggen, o.a slijtage !
 
Valid 16-11-2005 20:15 Print reply

Posts: 658
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Schrabbekerke
Tja, die sproeier... waarom zo'n grote sproeier.. kan aan verschillende dingen liggen, o.a slijtage !


En wat als hij zegt: daar gaat hij harder van (kheb geen idee of dat ook zo is)... ik bedoel hij hoeft maar iets te zeggen en ik weet niet meer waar het over gaat:P
 
Valid 16-11-2005 20:28 Print reply

Posts: 658
Ik heb hem net gebeld. Het was een beetje een raar gesprek (hij liet grote gaten vallen in zijn antwoorden). Dit is wat hij zei:

-5 maande gelede nieuwe achterband
-3 maande gelede nieuwe ketting en tandwiele
-ligt opgevoerd dmv grotere sproeier en achter een ander tandwiel
-nooit schade geweest
-zuiger/cilinder niet verslete
-km stand wist hij niet precies omdat het metertje dus stuk is. Toen deze het nog deed stond er volgens hem 8500km op de teller.

Wat denke jullie er van?
 
Shifty 16-11-2005 20:39 Print reply

Posts: 1113
Grotere sproeier betekend helemaal niet dat hij sneller gaat. Tis gewoon de gok die je kunt nemen. Als je hem koopt heb je:
- Of een hele mooie brommer die het goed doet voor een hele mooie prijs, en waar niks aan hoeft te gebeuren
- Of een hele mooie brommer die het goed doet, maar waar je nog het een en ander aan moet vervangen, dus zal de prijs uiteindelijk wat hoger worden.

Aangezien hij uit 2004 komt, zou ik wel durven het risico te nemen, de vraag is of jij het ook durft. Als ik het zo goed begrijp heb je geen flauw idee hoe een brommer werkt/in elkaar zit, dus moet er iets worden vervangen kun je het niet zelf doen.

Laten we ervan uit gaan dat je cilinder en zuiger gaar zijn. Die moeten dus worden vervangen. Dat gaat je dan een 250 euro kosten (op 50cc.nl vind ik 50cc doppler kit + cilinderkop voor 244.15, dan moet je ook nog een kop en voetpakking erbij kopen voor een paar euries), dan kost je brommer dus 1750 euro. De brommer komt uit 2004, dus we gaan er vanuit de je lagers en andere slijtage gevoelige onderdelen nog in orde zijn. Nog steeds een nette prijs...

Wie weet is het zelfs genoeg om alleen even de zuigerveren te vervangen, kost haast niets.

Ik zou in ieder geval even gaan kijken bij de brommer, als hij voor de rest G??d loopt, dus niet hapert, vreemde tik geluiden maakt, of wat dan ook, dan zou ik hem meenemen. Maar neem dan wel iemand mee die er verstand van heeft.
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
Hier_ben_ik - Administrator 16-11-2005 20:46 Print reply

Posts: 8499
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-SH-FoaL
Grotere sproeier betekend helemaal niet dat hij sneller gaat. Tis gewoon de gok die je kunt nemen. Als je hem koopt heb je:
- Of een hele mooie brommer die het goed doet voor een hele mooie prijs, en waar niks aan hoeft te gebeuren
- Of een hele mooie brommer die het goed doet, maar waar je nog het een en ander aan moet vervangen, dus zal de prijs uiteindelijk wat hoger worden.

Aangezien hij uit 2004 komt, zou ik wel durven het risico te nemen, de vraag is of jij het ook durft. Als ik het zo goed begrijp heb je geen flauw idee hoe een brommer werkt/in elkaar zit, dus moet er iets worden vervangen kun je het niet zelf doen.

Laten we ervan uit gaan dat je cilinder en zuiger gaar zijn. Die moeten dus worden vervangen. Dat gaat je dan een 250 euro kosten (op 50cc.nl vind ik 50cc doppler kit + cilinderkop voor 244.15, dan moet je ook nog een kop en voetpakking erbij kopen voor een paar euries), dan kost je brommer dus 1750 euro. De brommer komt uit 2004, dus we gaan er vanuit de je lagers en andere slijtage gevoelige onderdelen nog in orde zijn. Nog steeds een nette prijs...

Wie weet is het zelfs genoeg om alleen even de zuigerveren te vervangen, kost haast niets.

Ik zou in ieder geval even gaan kijken bij de brommer, als hij voor de rest G??d loopt, dus niet hapert, vreemde tik geluiden maakt, of wat dan ook, dan zou ik hem meenemen. Maar neem dan wel iemand mee die er verstand van heeft.


Waarom zou je er gelijk een nieuwe cilinder op leggen? ff laten honen ofzo is ook goed.. of een 2ehandse goeie. Verder heb je er best kans op dat lagers ofzo gaar zijn, maar daar doe je voor 50 euro ook al veel aan zegmaar. Ik zou iemand meenemen die er wat vanaf weet, dan hoor je wel of het blok gaar is enzo zegmaar

als hij goed is is het niet te duur, als hij niet goed is moet er nog wat van de prijs af eh..
 
Members zijn vervelend :-|
Valid 16-11-2005 21:03 Print reply

Posts: 658
Iemand mee nemen met verstand doe ik sowieso. Ik vond het alleen wel een vaag gesprek. Hij zei eerst dat hij niet wist waarom die andere sproeier er in was gegaan en dat hij dat niet zelf had gedaan, en daarna vroeg ik of hij opgevoerd was toen zei die dat de brommer opgevoerd was door grotere sproeier en andere vertanding. Ook zei hij dat de brommer altijd van hem is geweest, dus dan zal hij moeten weten waarom die grote sproeier erin zit.

Voordat ik hem gebeld had heb ik hem een mailtje gestuurd, hier heb ik onderhand ook reactie op.

Hallo ,

De brommer is nog te koop , en hij is in top staat.
Hij heeft geen schade , alleen zit er ergens een stekkertje los van de km/h en kilometerstand meter.
Elke week start ik hem even om hem optimaal te houden.
Verder is hij in orginele staat , behalfe een andere sproeier en andere vertanding.

M.VR.GR -------

Hij weet niet dat ik ook degene ben die gebeld heeft, dus ik kan informatie van twee kanten halen.

Ik heb hem dit terug gemaild:

Hee,

Mooi dat hij nog te koop is. Mag ik vragen waarom er zo'n grote sproeier in zit? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat dit is om op te voeren en ik wil eigenlijk de precieze rede wel weten want het kan namelijk goed met verslijting van het motorblok te maken te hebben. Wat is de kilometerstand? Als er een stekkertje los zit van de meter, dan is dat een kwestie van stekkertje erin en klaar toch? Waarom is dit nog niet gebeurd dan? Verder wou ik nog weten of de brommer vanaf het begin af aan in uw bezit is geweest.

MVG

Ik ben benieuwd wat hij terug stuurt.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 16-11-2005 21:14 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Valid
Stel dat die sproeier overkill blijkt te zijn en je vervangt deze; is er dan blijvende schade? Een sproeier vervangen voor een andere lijkt me het grootste probleem niet (laat ik uiteraard dan doen door iemand die er verstand van heeft).



sjongejonge noem dat gewoon te groot ofzo.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
tzrjohn 17-11-2005 15:50 Print reply
Posts: 113
ja das zeker grote sproeier. maar ik rijd ook tzr en had ontgrenst er sproeier 108 in met yasuni dr onder 116 maar dr zijn ook mensen die dr met yasuni dr onder 130 al in hebben zitten. maar misschien heeft hij dr ook al een wat snellere cilinder onder zitten en dan zou 140 misschien wel kunnen maar lijkt me erg sterk

Dit bericht is gewijzigd door tzrjohn op 17-11-2005 om 15:51 uur.
 
MHracertje 17-11-2005 16:33 Print reply

Posts: 92
hij lijkt heel erg verdacht veel op mijn oude tzr
spatbord in punt, wat ik had gedaan, yamah R1 tankpad, wat ik heb gekocht, en geen spiegels, zoals mijn ex.

dus ik kan je er meer over vertellen.

ik heb hem 2dehands gekocht voor 2300 euro. toen had hij pas 2000 km op teller staan, dus nog vrij nieuw. motorisch nooit niks aan veranderd, alleen ontgrensd. motorisch ook altijd goed geweest en zo.
ik moet je er alleen wel op wijzen dat je de 5de, (ja echt..) eigenaar wordt. want ik heb hem 2de hands gekocht, toen verkocht, dus 3e eigenaar, en degene die hem nu aanbiedt heeft hem niet van mij gekocht, dus 4e eigenaar.
enigste minpunt eraan is, dat de uitlaat verstopt zat toen ik hem in bezit had. daarom loopt hij ontgrensd niet harder als 80.
maar motorisch is hij gewoon goed. maar denk dat hij inmiddels wel vort dik over de 10.000 km zal zijn.

als je er nog vragen over hebt, inbox me maar gerust, maar ik heb het altijd goed naar me zin gehad op die tzr, totdat ik over wou op een supermotard.
 
AOF 17-11-2005 16:36 Print reply

Posts: 1477
140 kan toch best of ligt dat aan mij.
tzr heeft toch 16mm carb standaard en icm met een ontgrensde pijp zou dat toch best kunnen?
 

Dit topic is 1730 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved