Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Schakel vs Scooter (voor/nadelen)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1089 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #33320 - Schakel vs Scooter (voor/nadelen)
Pagina 7 van 13
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 11, 12, 13Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 16949 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Shifty 16-11-2005 19:43 Print reply

Posts: 1113
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: meetje
[...]


ik hoor steeds dat als je het fout doet er gelijk vanalles verot gaat aan je schakel.. hij moet dr toch zeker tegen kunne?


Als jij je koppeling ineens op laat komen, is dat niet goed voor je koppelings platen. Maar dat je dat de eerste paar keer doet, als je dus bezig bent het onder de knie te krijgen, betekend heus niet dat je blok meteen overleden is. Dat valt harstikke mee. Als je het maar niet altijd doet, maar dat spreekt voor zich.
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
meetje 16-11-2005 19:47 Print reply
Posts: 173
en als je kijkt naar het geld, welke is dan voordeliger denkje een scooter of een schakel? want als je die schakel eenmaal binnen heb maakt het toch nie meer zoveel uit
 
Schrabbekerke 16-11-2005 19:48 Print reply

Posts: 1812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: meetje
en als je kijkt naar het geld, welke is dan voordeliger denkje een scooter of een schakel? want als je die schakel eenmaal binnen heb maakt het toch nie meer zoveel uit


Goedkoopste is een puch/vespa automaatje.. verder zullen de onderhoudskosten ongeveer gelijk liggen denk ik.. Misschien de scooter iets goedkoper.
 
bart de scootergek 16-11-2005 19:48 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: meetje
en als je kijkt naar het geld, welke is dan voordeliger denkje een scooter of een schakel? want als je die schakel eenmaal binnen heb maakt het toch nie meer zoveel uit



nja, ik ben qua onderhoud nog weinig kwijt geweest aan mijn scooter, ook is de verzekering in mijn regio voor een scooter goedkoper dan voor een schakel, dit omdat er meer ongelukken gebeuren met schakels. verder heb ik een bradstofverbruik van 1:20 met vrij hard doorrijden.
 
Honda RC-33
Shifty 16-11-2005 20:44 Print reply

Posts: 1113
Ik zou niet teveel naar de kosten kijken, het verschilt namelijk niet super veel. Beter kijk je naar wat Jou het beste bevalt, en koop je dat. Probeer dus te regelen dat je even op een scooter en een schakel van je kameraden kunt rijden, en oordeel zelf.
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
Jozeff - Forum en Sales Moderator 16-11-2005 21:07 Print reply

Posts: 10835
bij een auto is het zo dat een automaat over het algemeen meer verbruikt dan een handschakel. (met dezelfde motor en dezelfde carosserie uiteraard)

maarja, scooter is natuurlijk ook anders gestroomlijnd enzo, ik denk niet dat het verbruik gek veel verschilt tussen scooter of brommer.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
mcdronkz 16-11-2005 21:08 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans W
De meeste scooterrijders rijden hem op de aankoopdag al kapot (2vrienden van me)

Rijden ze tegen de boom aan, en dan vinden ze het raar dat het stuur naar links uitwijkt


uh je wou zeggen dat je 2 vrienden de meeste scooterrijders zijn ?
 
ADHD-Kutkind 16-11-2005 21:14 Print reply

Posts: 1049
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



nja, ik ben qua onderhoud nog weinig kwijt geweest aan mijn scooter, ook is de verzekering in mijn regio voor een scooter goedkoper dan voor een schakel, dit omdat er meer ongelukken gebeuren met schakels. verder heb ik een bradstofverbruik van 1:20 met vrij hard doorrijden.



Tegen mij werd gezegd dat schakel duruder is omdat schakels meer schade aanrichten dus meer moet uit worden betaald, niet omdat er meer ongelukken mee gebeuren. De kappen van een scooter vangt de klap zeg maar voor een groot deel op en bij een schakel is het meer frame dan kappen en metaal kan wa meer schade aanrichten als plastic wat me nogal logisch lijkt
 
Neluhz 16-11-2005 21:17 Print reply

Posts: 4032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
bij een auto is het zo dat een automaat over het algemeen meer verbruikt dan een handschakel. (met dezelfde motor en dezelfde carosserie uiteraard)

maarja, scooter is natuurlijk ook anders gestroomlijnd enzo, ik denk niet dat het verbruik gek veel verschilt tussen scooter of brommer.


er is ook verschil tussen automaat en vario he?
ik denk dat een scooter zuiniger is, je zit altijd in de juiste overbrengenging, dus altijd optimaal.
een scooter is in principe echt niet langzamer als een schakel, hij heeft misschien meer verlies @ snaar, maar een stukje smallere powerband.
scooter is ook comfortabeler, je hebt bergruimte, en je zit beschut.
schakel is mooier, rijdt fijner, (bijde mijn mening,) en je verveelt je niet, op een scooter doe je niks
ook kijkt je omgeving anders tegen je aan, "iedereen" zegt zoiets van: eindelijk weer een echte brommer ipv zon plastic ding ofzo
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 16-11-2005 21:20 Print reply

Posts: 10835
jaja, automaat is automaat.

trouwens, bij een volvo 340 (om maar eens wat te noemen ) zuipt een automaat meer dan een handbak, en niet zo'n klein beetje meer ook niet.

en 340 is vario ja, met 2 V-snaren maar liefst
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Neluhz 16-11-2005 21:20 Print reply

Posts: 4032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



nja, ik ben qua onderhoud nog weinig kwijt geweest aan mijn scooter, ook is de verzekering in mijn regio voor een scooter goedkoper dan voor een schakel, dit omdat er meer ongelukken gebeuren met schakels. verder heb ik een bradstofverbruik van 1:20 met vrij hard doorrijden.


kan aan mij liggen, maar wat is nou het verschil tussen de moderne scooterrijder en de gemiddelde derbi-rijder?
zijn allebei niet echt op de hoogt van de verkeersregels imho.
no offence tegen derbi-rijders hoor, maar om nou te zeggen dat ze goed kunnen rijden
scooterrijders zijn btw net zo, vooral 16 jarige pubertjes met aaroxjes ofzo
 
stoeptegel 16-11-2005 21:23 Print reply

Posts: 3085
schakel is veel zuinigerMIjn mbtje rijdt rond de1:35,1:40 terwijl hij 65 rijdt.Sooters van klasgenoten zuipen eerder iets van 1:20 ,ook al zijn ze niet dik opgevoerd.Verder kan je met een schakel meer kilomters maken zonder te hoeven reviseren.(tenzij je hem heel erg opfokt).Maar laat ik het zo zeggen.
Als je een scooter wilt hebben.Dan zou ik er neit heel grote afstanden dagelijks mee af leggen.Want onderdelen voor een scooter slijten gewoon sneller en zijn meestal duurder.
De scooter is meer iets voor in de stad(kleiner afstanden),en de shcakel is meer voor langere afstanden.
Verder kan je t zo duur maken als je wilt.
dus overweeg waar om je het wilt kopen.
goedkoop,veel kms maken=schakel
duur, maar wel snel optrekken en wendbaar=scootah
 
80 cc ownatsj
Fievet 16-11-2005 21:36 Print reply

Posts: 1556
Kweenie of dit al gezegd is, geen zin om het hele topic door te lezen. Maar wat ik een groot voordeel vind (behalve al die dingen van schakelen en dit en dat) is dat je een schakel tussen je benen hebt en dat rijdt veel beter als op een scooter. Je hebt meer controle over een brommer dan over een scooter
Voor alsnog mss is het al wel 43543 keer gezegd:P maar toch zeg ik het ook nog dan
 
Classicap 16-11-2005 21:37 Print reply

Posts: 624
Hier is iedereen mee eens op het forum:
zo niet wat doe je hier:S:P..

Scooter VOORDELEN:
buddy
Veel onderdelen

Scooter NADELEN:
Zit kut, niet mooi (mijn smaak), voor horde lopers, Geen onderhoud, amper te cusumisen (wat je kan doen, is niet meer custumisen want doet iedereen het al, carterkap polijsten, sportstuurtje etc..)

Schakel VOORDELEN:
zit beter
rijd relaxter
Rijd goedkoper
Mooi
Goed te custumisen
Gevoel dat je wat rijd, behalve fiets met motortje.

Schakel NADELEN:
tsja wat.. onderhoud vind k eerder voordeel, ik vind er bij horen.
Naja ketting om zoveel tijd vervangen is.
maar als je die schoon houd ook niks aan de hand.
Vaak weinig onderdelen, maar is ook positief zie: "custumisen"bij voordeel

TOG??????????????

 
AIGHT
Marko 16-11-2005 22:19 Print reply

Posts: 1521
Dat optrekken slaat nergens op.
Tenminste bij mij dan ik trek vet vaak onbegrenste scooters
bij het stoplicht eruit om vervolgens 25m verder weer ingehaald te
worden omdat hun top hoger is
mijn brom is nl nog begrenst en gaat max maar 60
maar als ik ga toerenbeuken trek ik toch echt vaak sneller op

Schakel heeft trouwens ook als voordeel dat ze veel meer kunnen
hebben kwa val partijen ik ben 1 keer echt keihard op me bek gegaan
(tegen een 30cm hoge rand van een veerooster aan geknalt, voorrem
was niet goed en besloot ineens te blokkeren)
en op dat me knipperlichten en me achterkap kapot was na
had me brom helemaal nix terwijl de gemiddelde aerox dan bij het
grof vuil kan
Alleen ook weer het nadeel dat je in begin iets eerder op je bek
gaat omdat het gewicht hoger is en gewoon iets moeilijker handelbaar is.
 
Al zit men qua mankracht nog zo krap, met het schrijven van een bonnetje is men zeer rap.

Dit topic is 16949 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 7 van 13
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 11, 12, 13Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved