T_S_X_ |
16-11-2005 18:26 |
Posts: 1214 |
voordelen scooter (naar mijn mening):
-makkelijker op te voeren
-trekt harder op
-onderdelen goedkoper
nadelen:
-op de rollerbank heb je geen techniek nodig om op volle top te komen, elke agent kan dat wel (schakelen kun je soms nog geluk mee hebben)
-maakt een kutgeluid tenzij je er al veel geld in steekt voor mooi uitlaat en lc blok
-je hebt vaak iets waar de helft van de stad al op rondrijd
-en je kunt lastiger iets vervangen... tenminste als je nog alle kappen erop hebt (bij mijn tsx is dat nogal makkelijk zonder kappen eraf te halen)
voordelen schakel:
-meestal mooier geluid
-je hebt iets speciaals
-schakelen is leuk
-je kunt soms geluk hebben op rollerbank
-met de meeste kun je ook nog beetje offroad
-je top is meestal hoger
-onderhoud is makkelijker
nadeel:
-meer onderhoud als je hem hebt opgevoerd (origineel valt dit wel mee)
-in regen kan die nog wel us raar doen
-soms zijn de onderdelen wat duurder en lastiger te verkrijgen
-las je niet wilt schakelen heb je een probleem
Dit bericht is gewijzigd door T_S_X_ op 16-11-2005 om 18:26 uur.
Dit bericht is gewijzigd door T_S_X_ op 16-11-2005 om 18:27 uur.
|
|
|
|
mcdronkz |
16-11-2005 18:26 |
Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jackmasterTZR
[...]
kun jij dat wel met je schakel, nee want dan lig je zelf ook...
ik bedoel maar, zelfs al heeft 'ie nog zoveel grip
Quote: Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
[...]
ga jij eens motorrijlessen nemen op een zware, dan ben je egt wel blij dat je wat tussen je benen hebt zitten (en daar moet je ook veelvuldig gebruik van maken)
ik geloof dat we het over brommers/scooters hadden ?
|
|
|
|
MT5-honda_pwnz |
16-11-2005 18:26 |
Posts: 1595 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jackmasterTZR
[...]
kun jij dat wel met je schakel, nee want dan lig je zelf ook...
ik rij altijd zo lomp alleen doe geen knietje op de weg... en nooit gevallen.
nee niet om stoer te zijn als er een keer iets glads ligt ga ik net zohard op me bek, maar kijk wel eerst wat er op de weg ligt.
|
|
|
|
Kietel Tuning |
16-11-2005 18:27 |
Posts: 863 |
Een schakel zou betere wegligging moeten hebben omdat het zwartepunt meestal zoiets in midden zit en laag bij de grond. Bij een scooter zit die meer naar achter waar door je achter sneller zou moeten weg glijden.
|
|
|
|
jackmasterTZR |
16-11-2005 18:28 |
Posts: 3062 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT5-honda_pwnz
[...]
ik rij altijd zo lomp alleen doe geen knietje op de weg... en nooit gevallen.
nee niet om stoer te zijn als er een keer iets glads ligt ga ik net zohard op me bek, maar kijk wel eerst wat er op de weg ligt.
lijkt me vrij logisch dat je op de weg kijkt h? tijdens het rijden
@kietel tuning,
En hoe wou je dat dan bij porsche gaan definieren??
Dit bericht is gewijzigd door jackmasterTZR op 16-11-2005 om 18:28 uur.
|
|
|
|
MT5-honda_pwnz |
16-11-2005 18:28 |
|
jackmasterTZR |
16-11-2005 18:29 |
Posts: 3062 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT5-honda_pwnz
[...]
ik zie het 9 van de 10 scooters niet doen iig
Dan is dat hun pakkie an, wil nog niet zeggen dat je zo?n ding gelijk kut rijd
EDIT: typo
EDIT 2: ik taai ?m af, merk aan mn eigen dak begin te flamen.
Dit bericht is gewijzigd door jackmasterTZR op 16-11-2005 om 18:33 uur.
|
|
|
|
IzzY |
16-11-2005 18:32 |
Posts: 1266 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kietel Tuning
Een schakel zou betere wegligging moeten hebben omdat het zwartepunt meestal zoiets in midden zit en laag bij de grond. Bij een scooter zit die meer naar achter waar door je achter sneller zou moeten weg glijden.
bs, wel eens scootklasse in sobw gezien. ?
gaan netzo plat als in de schakel klasses
|
|
derbi-forum.nl/kneuzeclub |
|
kees_tsx |
16-11-2005 18:34 |
Posts: 551 |
Wat het benzine verbruik betreft.
Scooters zijn echt veel zuiniger hoor, en als je een scooter met injectie hebt dan kan ie misschien wel 1 op 45/50 rijden, een schakel is vaak maximaal maar iet s van 1:25.
|
|
|
|
bart de scootergek |
16-11-2005 18:36 |
Posts: 8916 |
oke, we hebben het over de scooters en brommers zelf, niet over de mensen die erop rijden, dat moet maar ergens anders.
ik vind een scooter voor waar ik hem voor gebruik beter dan een schakel, heb eerst schakel gehad maar zat zoals gezegt altijd te kloten met sloten en niks mee kunnen nemen. nu gaat er veel in de buddy en op de treeplank kun je ook wat kwijt. verder heb ik er ook tot nog toe weinig onderhoud aan, op een accu, achterband en nog wat klein spul is er verder nog niks kapot gegaan.
verder rijd het beter dan mijn vorige mb, maar dat is geen vergelijkingsmateriaal, en schakelen missen heb ik nooit gedaan, aangezien ik altijd nog een schakel had staan( toendertijd mijn cr80/nu mijn xr250).
|
|
Honda RC-33 |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
16-11-2005 18:36 |
Posts: 13700 |
ditech is na mijn mening helemaal niks, je moet bijna altijd na dealer als er motorisch iets mee is
|
|
|
|
renoeius |
16-11-2005 18:37 |
Posts: 6409 |
de powerband van brommers is ook leuk
|
|
|
|
mcdronkz |
16-11-2005 18:39 |
Posts: 32777 |
over wat voor brommer en scooter hebben we het eigenlijk ? aangezien iedereen merk-specifieke kenmerken gaat noemen, verbruik, acceleratie, topsnelheid etc ?
|
|
|
|
bart de scootergek |
16-11-2005 18:39 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rob-Peters
ditech is na mijn mening helemaal niks, je moet bijna altijd na dealer als er motorisch iets mee is
nja, maat van me had er een, en die heeft het aardig lang vol gehouden. bovendien hebben ze tegenwoordig een injectieblok van piaggio, wat een stuk beter is.
|
|
Honda RC-33 |
|
mcdronkz |
16-11-2005 18:39 |
Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: renoeius
de powerband van brommers is ook leuk
de powerband van elke willekeurige tweetakt motor ? inderdaad
|
|
|
|