Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Schakel vs Scooter (voor/nadelen)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 781 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #33320 - Schakel vs Scooter (voor/nadelen)
Pagina 1 van 13
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 11, 12, 13Volgende pagina >
Dit topic is 17022 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

meetje 16-11-2005 17:53 Print topicpost
Posts: 173
Gaarne hier voor/nadelen posten tussen schakelbrommers en scooters.

GEEN geflame
Geen gescheld
hou het netjes enz.


@ts : kzou gewoon proberen de search te gebruiken, vind je wel wat meer... en om hiervoor nou een topic te openen?, als je dezelfde vraag al int kvt hebt gesteld.

ff dit topic aanzien, loopt het uit de hand gaatie dicht.

Dit bericht is gewijzigd door KaWaReZ [Rezek] op 16-11-2005 om 18:03 uur.
 

TZR50Rullezz 16-11-2005 17:55 Print reply

Posts: 1837
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: meetje
voordelen van een brommer tegenover de scooter


de belangrijkste is toch wel SCHAKELEN
tenminste ff toeren maken en niet heel de tijd zelfde geluid
ja en het rijd veeel beter

zo zijn er nog wel een paar te verzinnen
 
Honda NSR! Speeding the freeway, a myth amongst men, the Honda NSR! will ride soon again! Honda the power of Dreams!!!!
meetje 16-11-2005 17:57 Print reply
Posts: 173
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZR50Rullezz
[...]


de belangrijkste is toch wel SCHAKELEN
tenminste ff toeren maken en niet heel de tijd zelfde geluid
ja en het rijd veeel beter

zo zijn er nog wel een paar te verzinnen


maar schakels zuipen toch veel meer dan scooters? of is dat onzin
 
Kietel Tuning 16-11-2005 17:59 Print reply

Posts: 863
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: meetje
[...]


schakel natuurlijk


zo natuurlijk is dat niet. met schakelen is een hogere snelheid te bereiken dan met vario. Maar een vario trekt over het algemeen sneller op. Verder zit je op een schakel beter, en betere controle over het voertuig vind ik "je hebt je brommer tussen de benen". Van scooter is de bak wel handig om spullen mee te nemen die zijn bij veel schakels ook niet zo groot.

Dit bericht is gewijzigd door Kietel Tuning op 16-11-2005 om 17:59 uur.
 
KaWaReZ 16-11-2005 18:01 Print reply

Posts: 20582
eventjes geduld

ge mag verder met posten hier... hou het ordelijk enz

Dit bericht is gewijzigd door KaWaReZ [Rezek] op 16-11-2005 om 18:05 uur.
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Kietel Tuning 16-11-2005 18:06 Print reply

Posts: 863
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: meetje
[...]


maar schakels zuipen toch veel meer dan scooters? of is dat onzin


lijkt me dat er bijna geen verschil in zit. Misschien dat je met een schakel zelfs zuiniger kunt rijden omdat je zelf bepaald wanneer je overschakelt. Je kunt dus heel rustig rijden. Maar aan gezien je bij iedere x als overschakelt je gashendel weer moeten open draaien weet ik eigenlijk niet of die zuiniger is.

Dit bericht is gewijzigd door Kietel Tuning op 16-11-2005 om 18:18 uur.
 
Rio88 16-11-2005 18:06 Print reply

Posts: 841
voor de wat bekendere oudere schakelbrommers zijn veel en goedkoop onderdelen te verkrijgen, en persoonlijk vindt ik het ook wel lekker dat je een tank tussen je benen hebt, vindt ik meer een gevoel van controle geven.

het voordeel van een scoot vind ik de buddy, om spullen in de te doen, meer eigenlijk niet.
 
KaWaReZ 16-11-2005 18:08 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
[...]



kwestie van smaak enz (pers vookeuren)
Schakelbrommers (omdat onder brommers ook scooters vallen) zijn eigenlijk lichte motoren (en daar ook op gebouwd.) De (eerdere generatie) scooters (tegenwoordig vaker niet meer) zijn niet gebouwd op snelheid en kracht. (crashtests enzo, blijft nix van over)
Ook de (te)kleine wieltjes zijn gewoon gevaarlijk.

en ze zien dr niet uit, zjin allemaal hetzelfde (hele kleine details daargelaten), en maken kutgeluid, ehbben vario-overbrenging.
enz enz enz

maar de keuze is aan jezelf :P


scooters, doordat ze zo makkelijk weg kunnen, wordt het te verleidelijk om als een malloot door het verkeer te gaan.
ben je lui, wil je niet schakelen, kun je betr een scoot nemen.

WIl je voor je motor gaan, dan is een schakel ook handiger, puur om de praktische redenen.


 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Joostvdw 16-11-2005 18:12 Print reply

Posts: 4789
ik persoonlijk vind een scooter geen uitstraling hebben, allemaal nieuwe meuk waar iedereen op rijd

vooral oudere schakelbrommers hebben meer karakter en zijn in mijn ogen daarom leuker

ook zijn onderdelen goedkoper en makkelijker 2dehands te vinden

scooters zijn aan de andere kant makkelijker, wendbaarder in de stad, (meer) bagage ruimte, je benen worden niet nat (klinkt stom, maar dat vind/vond ik echt geweldig aan m'n vespa) zijn makkelijker op te voeren, als je dat een criterium vind, maar weer moeilijker zelf te onderhouden, dus dat zal je moeten uitbesteden of zelf aan je net nieuwe dure scooter klooien...
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
wookie 16-11-2005 18:13 Print reply

Posts: 542
Scooter fijner in slecht weer, Trekt goed op. Kunnen meestal platter door de bocht (als je goede hebt). Maar je kan gewoon niet schakelen. Het Zuipt meer want je hebt contstante toeren. Meer kijken wat je wil, alleen gas geven of schakelen ? Voorderest geeft niet veel met moderne schakels / scooters
 
fastkootje 16-11-2005 18:13 Print reply

Posts: 3150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
ik persoonlijk vind een scooter geen uitstraling hebben, allemaal nieuwe meuk waar iedereen op rijd

vooral oudere schakelbrommers hebben meer karakter en zijn in mijn ogen daarom leuker

ook zijn onderdelen goedkoper en makkelijker 2dehands te vinden

scooters zijn aan de andere kant makkelijker, wendbaarder in de stad, (meer) bagage ruimte, je benen worden niet nat (klinkt stom, maar dat vind/vond ik echt geweldig aan m'n vespa) zijn makkelijker op te voeren, als je dat een criterium vind, maar weer moeilijker zelf te onderhouden, dus dat zal je moeten uitbesteden of zelf aan je net nieuwe dure scooter klooien...


makkelijker op te voeren vind ik niet al pleur je onder nieuwer schakels zoals am6 derbi een ander utilaat ga je ook 90 of snller

 
wookie 16-11-2005 18:14 Print reply

Posts: 542
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
ik persoonlijk vind een scooter geen uitstraling hebben, allemaal nieuwe meuk waar iedereen op rijd

vooral oudere schakelbrommers hebben meer karakter en zijn in mijn ogen daarom leuker

ook zijn onderdelen goedkoper en makkelijker 2dehands te vinden

scooters zijn aan de andere kant makkelijker, wendbaarder in de stad, (meer) bagage ruimte, je benen worden niet nat (klinkt stom, maar dat vind/vond ik echt geweldig aan m'n vespa) zijn makkelijker op te voeren, als je dat een criterium vind, maar weer moeilijker zelf te onderhouden, dus dat zal je moeten uitbesteden of zelf aan je net nieuwe dure scooter klooien...


Maar je hebt veel meer onderhoud aan oude schakel. Scooter heel weinig als je fatsoenlijke hebt (Geen super afgebeeerd ding)
 
jackmasterTZR 16-11-2005 18:14 Print reply

Posts: 3062
voordelen schakel:

Je bent wat meer ??n met je brommer.
Wegligging is een beter.
Schakelen is wel leuk.

Nadelen schakel:

Je kunt je slot(en) nergens fatsoenlijk kwijt, zonder je brommer te veranderen. ( op de GPR na )
Je moet regelmatig je kettingspannen en smeren.
Op de een of andere manier wordt je alles een stuk vuiler, wss door de ketting.
Ze willen nog weleens last gaan geven wanneer het regent of geregend heeft. Dit geld alleen voor de nieuwere brommers.

Voordelen scooter:

Trekken snel op t.o.v. een schakelbrommer.
Omdat ze vrij klein zijn is de stad goed te doen om in te rijden.
In je buddy kun je zo goed als alles kwijt, zit ie al vol dan kun je het altijd nog tussen je benen zetten. Ideaal.
Er zit nul komma nul onderhoud aan een scooter.

Nadelen scooter:

Bij hogere snelheid zwabbert het stuur eerder.
De kleine wieltjes willen eerder wegglijden in een scherpere bocht.
Banden slijten harder, maar die zijn dan ook weer goedkoper.


En nu nog even voor de eigenwijze mensen, ik weet waar ik over praat omdat ik het beide heb gehad, een schakel en daarna en nu nog tot eind dit jaar een scooter.
 
mcdronkz 16-11-2005 18:14 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wookie
[...]


Maar je hebt veel meer onderhoud aan oude schakel. Scooter heel weinig als je fatsoenlijke hebt (Geen super afgebeeerd ding)


verdiep jezelf in het vervolg ook even in viertakt brommers.
 
wookie 16-11-2005 18:16 Print reply

Posts: 542
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


verdiep jezelf in het vervolg ook even in viertakt brommers.



Hebben netzo goed onderhoud nodig, door de leeftijd
 
-Tom- 16-11-2005 18:16 Print reply

Posts: 4151
Ik vind 't alle 2 wel praktische dingen.
Scooters zijn makkelijk op te voeren, en ze rijden heerlijk. Vond 't nooit erg om op de scooter van een maat van me te rijden.
En die nieuwere modellen zijn goed te doen kwa uiterlijk. Die Derbi scooter, de nieuwe Peugeot nogwat, en die CPI scooter, die zien er allemaal vrij goed uit.
Ik zou gewoon kijken wat je 't mooist vind, en of je schakelen perse wilt.
 
FTS Member

Dit topic is 17022 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 13
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 11, 12, 13Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved