Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Mt Start Niet..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 871 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #33315 - Mt Start Niet..
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3000 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

sup3rr Brav0.. 16-11-2005 14:39 Print topicpost

Posts: 232
Mijn Honda MT wil niet starten..
Setup :
70cc Athena
20mm Mikuni Spr 110
Proma Bovenlangs

Hij vonkt en krijgt benzine..
zodra ik probeer te kicken krijg ik een ontzettende terugslag.. maar alleen als hij benzine krijgt en vonk.
ik ga er van uit dat mijn ontsteking dus verkeerd staat.
maar hij staat gewoon gelijk met de markeringen op het carter.
met het spietje is niets mis en de markeringen van het vliegwiel en het carter komen ook overeen.
Al andere bobine geprobeerd, ander vliegwiel.. en de onsteking is NIEUW..
Cdi is er gewoon lopend afgekomen dus ik ga er vna uit dat het daar niet aan ligt..
iemand die me kan helpen?
Bvd
 

Honda_driver 16-11-2005 14:43 Print reply

Posts: 1574
Wat doet ie als je je ontsteking op z'n vroegst zet?
 
Twenteboer 16-11-2005 15:01 Print reply

Posts: 1002
Ik ben nu bij de ts en hij doet hetzelfde als je em op het vroegst zet
We halen nu de cilinder er af omdat we denken dat te squish veel te groot is. Ongeveer 2 mm ofzo, waar moet je de squish meten, vlakbij de bougie of aan de rand bij de cinlinderwand?
 
Honda- mt 16-11-2005 15:19 Print reply
Posts: 523
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Twenteboer
Ik ben nu bij de ts en hij doet hetzelfde als je em op het vroegst zet
We halen nu de cilinder er af omdat we denken dat te squish veel te groot is. Ongeveer 2 mm ofzo, waar moet je de squish meten, vlakbij de bougie of aan de rand bij de cinlinderwand?


Met een te grote squish krij je nog geen terug slag?

Meten tussen puntje van bougie en top zuiger, moet ong. 0.7 mm zijn.


 
sup3rr Brav0.. 16-11-2005 16:12 Print reply

Posts: 232
Het ligt volgens mij niet aan de squish.. want naar mijn idee/ervaring zou dit niet uit moeten maken..
het idee blijft dat ie gewoon of VEEEL te vroeg of VEEEL te laat ontsteekt.. waar kan dit aan liggen?
ik heb btw een nieuw vliegwiel.. dit is een orgineel MT vliegwiel en mijn vorige zag er anders uit.. iik heb echter gewoon een orginele MT ontsteking ( nieuw ) en de markeringen van het vliegwiel komen overeen met die op het carter.. zou het kunnen dat een ander vliegwiel+cdi gemonteerd zijn geweest en dat het nu dus aan de cdi ligt?
 
wietplant 16-11-2005 16:13 Print reply

Posts: 2092
loop hem anders is aan in ze 2 kijk wat hij dan doet.
 
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid
sup3rr Brav0.. 16-11-2005 16:15 Print reply

Posts: 232
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wietplant
loop hem anders is aan in ze 2 kijk wat hij dan doet.



doet precies hetzelfde.. ontzettende terugslag.. staat bijna direct stil :S
we gaan er van uit dat hij echt op het verkeerde moment vonkt..
heb heelaas geen stroboscoop om dat te controleren..:(

Dit bericht is gewijzigd door sup3rr Brav0.. op 16-11-2005 om 16:15 uur.
 
sup3rr Brav0.. 16-11-2005 17:02 Print reply

Posts: 232
Net een andere CDI Geprobeerd maar dat helpt ook niets..

 
sup3rr Brav0.. 16-11-2005 17:42 Print reply

Posts: 232
Iemand nog ideeen ?
 
HONDA MT FRIESLAND 16-11-2005 18:04 Print reply
Posts: 79
zuiger vol benzine zitten, heb ik ook al eens gehad, tis vreemd maar ja, ik heb toen in zn 4 gestart, maar heb je kans op gat in je zuiger, dus beste is cilinder der ff af
 
/
sup3rr Brav0.. 16-11-2005 18:16 Print reply

Posts: 232
Hoe bedoel je Zuiger vol benzine?
dr boven of dr onder? :P
( domme vraag mischien )
lijkt me vreemd trouwens want als je dan ff zonder vonken kicked ( wat we ook vaak genoeg gedaan hebben ) gaat de benzine er weer uit..
en die benzine verklaart ook geen trugslag lijkt me..
ook heb ik de kop er al af gehad en toen zat er geen bezine in me cil hoor..
 
sup3rr Brav0.. 18-11-2005 18:06 Print reply

Posts: 232
Iemand nog suggesties?? ben er nog steeds niet uit..
 
70cc tsx 18-11-2005 18:13 Print reply

Posts: 1015
kapotte bougie? zuiger met pijltje naar uitlaapoort geplaatst?
 
70cc tsx 18-11-2005 18:15 Print reply

Posts: 1015
wat heb je er aan veranderd zodat hij niet meer wil?

 
sup3rr Brav0.. 18-11-2005 18:20 Print reply

Posts: 232
Wat niet :P
Nieuwe Zuiger, Nieuwe Ontsteking.. ander vliegwiel.. nieuwe lagers, nieuwe keerringen, en nog veel meer maar dat doet er niet toe..
maar dat is volgens mij wel in orde allemaal.. en JA me zuiger zit er wel goed om in :P
alleen 1 ding..

Het vliegwiel wat er voor de tijd op zat bleek ( achteraf, wist ik eerst niet ) niet orgineel te zijn.. maar die heb ik moeten slopen om het vna me krukas af te krijgen en hebk dus weggegooit..
zou het kunnen dat er een cdi+vliegwiel van een andere brommer gemonteerd zijn geweest?
en dat de cdi die ik nu heb eigelijk niet van een honda MT is ?
dat is namelijk het enige wat ik nog kan bedenken..
heb laatst een andere cdi geprobeerd maar die bleek kapot te zijn.. als het goed is kan ik maandag een cdi van iemand lenen..
maar als het dat niet is.. ? wat zou het nog meer kunnen zijn..???
bvd

Ps: Bedankt voor alle reacties (H)
 
70cc tsx 18-11-2005 18:24 Print reply

Posts: 1015
over dat vliegwiel kan volgens mij wel! dat het bv ander wattage is ! dat heb je bij tomos ook! en vonk ie wel gwoon goed blauw? het kan ook dat je keerring er alweer uiligt en dat je dan daardoor valse lucht aanzuigt!
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sup3rr Brav0..
Wat niet :P
Nieuwe Zuiger, Nieuwe Ontsteking.. ander vliegwiel.. nieuwe lagers, nieuwe keerringen, en nog veel meer maar dat doet er niet toe..
maar dat is volgens mij wel in orde allemaal.. en JA me zuiger zit er wel goed om in :P
alleen 1 ding..

Het vliegwiel wat er voor de tijd op zat bleek ( achteraf, wist ik eerst niet ) niet orgineel te zijn.. maar die heb ik moeten slopen om het vna me krukas af te krijgen en hebk dus weggegooit..
zou het kunnen dat er een cdi+vliegwiel van een andere brommer gemonteerd zijn geweest?
en dat de cdi die ik nu heb eigelijk niet van een honda MT is ?
dat is namelijk het enige wat ik nog kan bedenken..
heb laatst een andere cdi geprobeerd maar die bleek kapot te zijn.. als het goed is kan ik maandag een cdi van iemand lenen..
maar als het dat niet is.. ? wat zou het nog meer kunnen zijn..???
bvd

Ps: Bedankt voor alle reacties (H)


 

Dit topic is 3000 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved