mulder |
15-11-2005 15:40 |
Posts: 13701 |
het beste/makkelijkste is dat je het even laat doen..
|
|
|
|
Kampersjaak |
15-11-2005 15:40 |
Posts: 12285 |
je moet het eerst op boren, dat gat, daarna opnieuw tappen met een apartte tap set, en dan draai je het met een speciale schroevendraaier de helicoil erin,
je kan dit doen inc met loctide om de coil vast te zetten
|
|
oderint dum metuant |
|
Suzuki tsx |
15-11-2005 15:42 |
Posts: 617 |
ik dacht dat je die helicoil erin kon draaien ipv te tappen
want anders kan je net zo goed alleen tappen dan heb je toch ook schroefdraad??
maar ik kan nu dus niet gewoon die helicoil in mijn m6 schroefdraad draaien zeg maar?
|
|
|
|
Remco RS |
15-11-2005 15:43 |
Posts: 11463 |
doe het bij een zaak, das goedkoper dan zo'n setje boortjes enzo halen
tenzij je t vaak wilt gaan doen
|
|
|
|
Kampersjaak |
15-11-2005 15:43 |
Posts: 12285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Suzuki tsx
ik dacht dat je die helicoil erin kon draaien ipv te tappen
want anders kan je net zo goed alleen tappen dan heb je toch ook schroefdraad??
maar ik kan nu dus niet gewoon die helicoil in mijn m6 schroefdraad draaien zeg maar?
nee want dan zit je kleiner dan m6 toch?
iig zo is het bij mij gebeurd wat hierboven staat
|
|
oderint dum metuant |
|
Suzuki tsx |
15-11-2005 15:44 |
Posts: 617 |
nee maar ik heb dus de schroefdraad bij mijn inlaat aan 1 kant een beetje rot
maar ik dacht dan draai ik dat helicoilding er ffkes in dan hoef ik mijn cilinder er niet af te halen
ik heb ook wel een m6 tapsetje liggen maar dan moet mijn cilinder er weer eerst af
|
|
|
|
jackmasterTZR |
15-11-2005 15:46 |
Posts: 3062 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Suzuki tsx
nee maar ik heb dus de schroefdraad bij mijn inlaat aan 1 kant een beetje rot
maar ik dacht dan draai ik dat helicoilding er ffkes in dan hoef ik mijn cilinder er niet af te halen
ik heb ook wel een m6 tapsetje liggen maar dan moet mijn cilinder er weer eerst af
kzou gewoon allebei de gaten opboren naar 7,5 en dan een verse m8 erin knallen... draad van m6 heb je gewoon zo snel naar de gort.
|
|
|
|
L2R-R2L |
15-11-2005 15:46 |
Posts: 1553 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Suzuki tsx
ik dacht dat je die helicoil erin kon draaien ipv te tappen
want anders kan je net zo goed alleen tappen dan heb je toch ook schroefdraad??
maar ik kan nu dus niet gewoon die helicoil in mijn m6 schroefdraad draaien zeg maar?
nee..
dat kan alleen als je draad er nog wel zit...
helicoil is alleen nodig als je geen grotere bout wil, en je draad kapot is.
|
|
DAX is af 4TAKT OWNED 2 dezelfde frames hmm waarom dan niet 2 dezelfde frame nummers:D en dus 2 verschillende brommers met 1 kenteken en 1 verzekering |
|
-Wheelie-Johie- |
15-11-2005 15:47 |
Posts: 2814 |
ja maar dan kan je je spruitstuk ook gaan aanpassen
|
|
trots BMW e30 325i eigenaar |
|
Kampersjaak |
15-11-2005 15:47 |
Posts: 12285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jackmasterTZR
[...]
kzou gewoon allebei de gaten opboren naar 7,5 en dan een verse m8 erin knallen... draad van m6 heb je gewoon zo snel naar de gort.
dan zet je m6 altijd te vast
|
|
oderint dum metuant |
|
Suzuki tsx |
15-11-2005 15:48 |
Posts: 617 |
ja dat kan ik wel doen maar ik dacht dus dat ik die helicoil er zo ff kon indraaien zonder mijn cilinder eraf te halen maar blijkbaar niet dus
naja dan maar weer mijn cilinder eraf....
toch bedankt voor de snelle reacties
|
|
|
|
Suzuki tsx |
15-11-2005 15:49 |
Posts: 617 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: L2R-R2L
[...]
nee..
dat kan alleen als je draad er nog wel zit...
helicoil is alleen nodig als je geen grotere bout wil, en je draad kapot is.
ja dat bedoel ik ook
de draad zit er nog wel in
maar is niet meer helemaal goed
|
|
|
|
jackmasterTZR |
15-11-2005 15:55 |
Posts: 3062 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
[...]
dan zet je m6 altijd te vast
wat ik bedoel is, omdat je maar een hele kleine draad hebt, heeft ie ook maar heel weinig materiaal waar hij zich aan vastklemt. Dus vandaar dat ik er persoonlijk M8 in zou gooien, en het is handiger dan helicoil.
|
|
|
|
Kampersjaak |
15-11-2005 15:58 |
Posts: 12285 |
ja dat klopt,
maar helicoil heb je ook in verschillende lengte's en het hoeft niet pers? slapper te worden.
mn cil van de motor zit er ook mee vast, met de juiste aandraai momenten
|
|
oderint dum metuant |
|
Leike |
15-11-2005 16:59 |
Posts: 29 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jackmasterTZR
[...]
kzou gewoon allebei de gaten opboren naar 7,5 en dan een verse m8 erin knallen... draad van m6 heb je gewoon zo snel naar de gort.
Voorboordiameter voor M8 is 6,8mm, als je 7,5 voorboort dan hou je bijna geen draad over.
Verder Helicoil kun je alleen monteren als je een desbetreffende tap daarvoor hebt. Dit is geen standaard tap wat al omschreven is.
Verder vindt ik helicoil een vrij betrouwbare verbinding. Wordt ook veel gebruikt in aluminium producten
Dit bericht is gewijzigd door Leike op 15-11-2005 om 17:00 uur.
|
|
|
|