Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - helicoil

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 825 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #33292 - helicoil
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2634 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Suzuki tsx 15-11-2005 15:39 Print topicpost

Posts: 617
ik heb bij mijn pa op het werk een m6 helicoil gehaald, dat is zo'n soort vering die je in je kapotte schroefdraad moet zetten, maar kan je dat er zelf zonder speciaal gereedschap inzetten
want ik krijg het zo niet voor elkaar...
suggesties?
 

mulder 15-11-2005 15:40 Print reply

Posts: 13701
het beste/makkelijkste is dat je het even laat doen..
 
Kampersjaak 15-11-2005 15:40 Print reply

Posts: 12285
je moet het eerst op boren, dat gat, daarna opnieuw tappen met een apartte tap set, en dan draai je het met een speciale schroevendraaier de helicoil erin,
je kan dit doen inc met loctide om de coil vast te zetten
 
oderint dum metuant
Suzuki tsx 15-11-2005 15:42 Print reply

Posts: 617
ik dacht dat je die helicoil erin kon draaien ipv te tappen
want anders kan je net zo goed alleen tappen dan heb je toch ook schroefdraad??
maar ik kan nu dus niet gewoon die helicoil in mijn m6 schroefdraad draaien zeg maar?
 
Remco RS 15-11-2005 15:43 Print reply

Posts: 11463
doe het bij een zaak, das goedkoper dan zo'n setje boortjes enzo halen

tenzij je t vaak wilt gaan doen
 
Kampersjaak 15-11-2005 15:43 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Suzuki tsx
ik dacht dat je die helicoil erin kon draaien ipv te tappen
want anders kan je net zo goed alleen tappen dan heb je toch ook schroefdraad??
maar ik kan nu dus niet gewoon die helicoil in mijn m6 schroefdraad draaien zeg maar?


nee want dan zit je kleiner dan m6 toch?
iig zo is het bij mij gebeurd wat hierboven staat
 
oderint dum metuant
Suzuki tsx 15-11-2005 15:44 Print reply

Posts: 617
nee maar ik heb dus de schroefdraad bij mijn inlaat aan 1 kant een beetje rot
maar ik dacht dan draai ik dat helicoilding er ffkes in dan hoef ik mijn cilinder er niet af te halen
ik heb ook wel een m6 tapsetje liggen maar dan moet mijn cilinder er weer eerst af
 
jackmasterTZR 15-11-2005 15:46 Print reply

Posts: 3062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Suzuki tsx
nee maar ik heb dus de schroefdraad bij mijn inlaat aan 1 kant een beetje rot
maar ik dacht dan draai ik dat helicoilding er ffkes in dan hoef ik mijn cilinder er niet af te halen
ik heb ook wel een m6 tapsetje liggen maar dan moet mijn cilinder er weer eerst af



kzou gewoon allebei de gaten opboren naar 7,5 en dan een verse m8 erin knallen... draad van m6 heb je gewoon zo snel naar de gort.
 
L2R-R2L 15-11-2005 15:46 Print reply

Posts: 1553
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Suzuki tsx
ik dacht dat je die helicoil erin kon draaien ipv te tappen
want anders kan je net zo goed alleen tappen dan heb je toch ook schroefdraad??
maar ik kan nu dus niet gewoon die helicoil in mijn m6 schroefdraad draaien zeg maar?


nee..
dat kan alleen als je draad er nog wel zit...
helicoil is alleen nodig als je geen grotere bout wil, en je draad kapot is.
 
DAX is af 4TAKT OWNED 2 dezelfde frames hmm waarom dan niet 2 dezelfde frame nummers:D en dus 2 verschillende brommers met 1 kenteken en 1 verzekering
-Wheelie-Johie- 15-11-2005 15:47 Print reply

Posts: 2814
ja maar dan kan je je spruitstuk ook gaan aanpassen
 
trots BMW e30 325i eigenaar
Kampersjaak 15-11-2005 15:47 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jackmasterTZR
[...]



kzou gewoon allebei de gaten opboren naar 7,5 en dan een verse m8 erin knallen... draad van m6 heb je gewoon zo snel naar de gort.




dan zet je m6 altijd te vast
 
oderint dum metuant
Suzuki tsx 15-11-2005 15:48 Print reply

Posts: 617
ja dat kan ik wel doen maar ik dacht dus dat ik die helicoil er zo ff kon indraaien zonder mijn cilinder eraf te halen maar blijkbaar niet dus
naja dan maar weer mijn cilinder eraf....
toch bedankt voor de snelle reacties
 
Suzuki tsx 15-11-2005 15:49 Print reply

Posts: 617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: L2R-R2L
[...]


nee..
dat kan alleen als je draad er nog wel zit...
helicoil is alleen nodig als je geen grotere bout wil, en je draad kapot is.


ja dat bedoel ik ook
de draad zit er nog wel in
maar is niet meer helemaal goed
 
jackmasterTZR 15-11-2005 15:55 Print reply

Posts: 3062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
[...]




dan zet je m6 altijd te vast



wat ik bedoel is, omdat je maar een hele kleine draad hebt, heeft ie ook maar heel weinig materiaal waar hij zich aan vastklemt. Dus vandaar dat ik er persoonlijk M8 in zou gooien, en het is handiger dan helicoil.
 
Kampersjaak 15-11-2005 15:58 Print reply

Posts: 12285
ja dat klopt,
maar helicoil heb je ook in verschillende lengte's en het hoeft niet pers? slapper te worden.

mn cil van de motor zit er ook mee vast, met de juiste aandraai momenten
 
oderint dum metuant
Leike 15-11-2005 16:59 Print reply
Posts: 29
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jackmasterTZR
[...]



kzou gewoon allebei de gaten opboren naar 7,5 en dan een verse m8 erin knallen... draad van m6 heb je gewoon zo snel naar de gort.



Voorboordiameter voor M8 is 6,8mm, als je 7,5 voorboort dan hou je bijna geen draad over.

Verder Helicoil kun je alleen monteren als je een desbetreffende tap daarvoor hebt. Dit is geen standaard tap wat al omschreven is.

Verder vindt ik helicoil een vrij betrouwbare verbinding. Wordt ook veel gebruikt in aluminium producten

Dit bericht is gewijzigd door Leike op 15-11-2005 om 17:00 uur.
 

Dit topic is 2634 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved