Quote: Oorspronkelijk gepost door: IzzY
v-force passend make voor senda (moet nog afgewerkt worden)
afbeelding
afbeelding
Wees voorzichtig. Als je kleppen vroeger 30% lift hadden oid en 8mm openden oid en nu 8 mm openen leidt dit tot meer lift --> hoger percentage dan 30%. Omdat de kleppen nie tover de maximale lengte kunnen openen... Met een beetje pech zijn je kleppen geboken voordat je de straat uit bent...
Adige 4 kleps is ontworpen voor 20 mm oid. Malossi membraan is meer ontworpen voor 24-26 mm ik heb een oud cr80 memraan ca 20 jaar oud. Dit is echt een wereld van verschil in vergelijking met mbx80 membraan, adige 4 kleps oid. HEt heeft wel 4 kleppen maar is een stuk groter uitgevoerd.
Verder heeft een adige 4 kleps geen grotere doorlaat dan een adige 2 kleps want de maximale lift van kleppendoor reedtops is een stuk kleiner...
Met een hoop hakken en zagen kan je een adige 4 kleps of mbx80 membraan wel gebruiken voor een 24 mm. Alleen de kleppen hebben redelijk veel lift om het benodigte doorlaatoppervlak te behalen... Dus optimaal is het denk ik niet... Maar groter dan 24 mm zal je echt een andere oplossig moeten zoeken.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
waarom neem je niet adige 4kleps, die heb ik en deed het ook goed in 110 malossie, alleen verkoop die 110 nu en 4klepper gaat in een 70cc...
Ik ken iemand die haalde al winst met een 6 kleps malossi in vergelijking met 4 kleps in een 66 cc cilinderte.
Het is maar net hoe extreem je doet. Als je een pijp op maat hebt, goede ontsteking, uitlaatpoort en spoelers GOED aangepast voor VEEL TOEREN en VEEL VEROMOGEN, dan kan je met een 4 kleps adige oid veel vermogen laten liggen. Denk aan pk('s) en niet aan tienden. Heb vroeger met een zweed gemailt. Daar snappen ze het tenminste...
http://www.vrm.se/
kijk bij carbs.
Dit bericht is gewijzigd door blair op 15-11-2005 om 21:29 uur.
|