Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Waarde daling van een brommer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 734 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #33278 - Waarde daling van een brommer
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3273 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mblover 14-11-2005 19:49 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NellyDaarnaast ondervindt ook hier in nijmegen ook veel problemen met het zoeken naar de juiste "afwijkende" honda en zelfs puch onderdelen. Die brommerwinkels zijn alleen nog maar gespecialiseerd in nieuwe type schakels en scooters...


Ik woon vlakbij nijmegen
Waar ze die spullen vaak wel hebben is in Altforst bij Derks, verder is het voor zover ik weet hopeloos met onderdelen kopen hier in de regio.

Ik ken dus iemand die een mb had (verkocht wegens autorijbewijs) en op een gegeven moment ging er steeds wel wat los. Moet ik wel even erbij zeggen dat hij ook niet iemand is die erg rustig rijd.
Zelf heb ik het dus ook een beetje dat het een en ander soms lostrilt, maar volgens mij heb ik een probleem in me blok (had ik net pas in de gaten, kom net weer binnen) en is me blok rijp voor revisie. Misschien dat dat bij mij het probleem is.
Het zal best wel dat als je het goed aandraait het wat langer blijft zitten, en misschien dat daar ook mijn probleem ligt want ik draai dus altijd alles te strak en verneuk daarmee regelmatig een bout/schroef :$
Dus het zou kunnen zijn dat het bij mij een combinatie is van die 2 dingen, maar toch.
En ja, als iets af en toe lostrilt heeft z'n charme, maar als dat dus gebeurt als het flink vriest en je haast hebt om op tijd te komen is dat uiteraard behoorlijk irritant.

Nogmaals, misschien heb ik een slechte referentie, maar dit is mijn ervaring.
Misschien dat het meevalt als ze compleet gerestaureerd zijn, maar als ze niet compleet gerestaureert zijn maar gewoon vlot in elkaar gezet is het niet zo heel betrouwbaar.
 
stoeptegel 14-11-2005 20:02 Print reply

Posts: 3085
eeej mblover,ik haal ook mijn spul bij derks in altforst
Meer verder ben ik het neit echt met je eens.Ik rijd dagelijks 33 km heen naar shcool en 33 km trug.Nu is ie na 8000 km gereviseerd.(sinds dat ik hem heb gekocht).Je moet er wel wat kleine dingetjes aan doen als onderhoud.Maar verder hoef je je neit echt zorgen te maken.ZOlang je maar neit dik opfokt.Is het gewoon een goede simpele, betrouwbare zuinige brommer
 
80 cc ownatsj
wildboy-michael 14-11-2005 21:13 Print reply

Posts: 986
koop gewoon mijn brommer





heb je meteen ene goede brommer.doe maar een leuk bod of inbox anders efkes.

trouwens..buikschuivertjes worden ook eerder gepakt hoor.vooral die nieuwere soorten.
en het blok van nieuwe brommers zit op zich best wel ingewikkeld in elkaar. dit blok reviseer ik met 2 vingers in me neus.



Dit bericht is gewijzigd door michaelmt5 op 14-11-2005 om 21:14 uur.
 
BROMMERS>>>KOSTEN ALLEEN MAAR GELD>>MAAR ALTIJD BETER DAN SCOOTERSSS..!!
ADHD-Kutkind 14-11-2005 23:39 Print reply

Posts: 1049
klopt sven roest minder snel..heb pas 1 plekje kunnen vinden en dat is waar de lak af is en hij is van mij al ene paar jaar oud.
En van am6 is grotendeels aanstellerij want de mijne gaat id wel stroever amar die van fievet gaat soepeler als derbi ofzoiets.. (ook honda) en jah dat is uit ervaring.. en zo zwaar schakelt de mijne ook niet want ik ben er egt aan gewend en dan maakt het egt geen fuck uit..weekje rijden en je bent eraan gewend.

zou dus ook voor rieju of derbi of motorhispania of gilera ofzo nemen.. gewoon de wat nieuwere mdoellen. Kwaliteit verschilt vrijwel niet(tussen de nieuwere modellen dan he) .. moet eigenlijk gewoon keizen wat je mooi vind.


Dit bericht is gewijzigd door ADHD-Kutkind op 14-11-2005 om 23:39 uur.

edit: @steoptegel: dat klopt dat als je hem neit opfokt en gewoon 50 cc sport utilaatje dat hij lang mee gaat maar prestaties zijn jammer genoeg minder. Hij gaat dan nog maar 65 terwijl een ori onbegrensde brommer al makkelijk 80 gaat en dan slijt hij helemaal niet hard. Mar als je ori begrenst gaat rijden zijn nieuwere brommers wel wat kutter want die hebben allemaal 6 versnellingen. is nogal veel schakelen dan

Dit bericht is gewijzigd door ADHD-Kutkind op 14-11-2005 om 23:43 uur.
 
Mitch_ 14-11-2005 23:58 Print reply

Posts: 346
Koop dan gewoon een MTX.
 
Ik ben geen gangster maar ik kan zeggen dat ik kom van de straat_ en ik heb dingen gedaan waar ik liever niet over praat. =)(H) Negative
mcdronkz 14-11-2005 23:59 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mitch_
Koop dan gewoon een MTX.


ja, wel een OT
 
mcdronkz 15-11-2005 0:02 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Chantal MX50
Ik heb nog nooit negatieve verhalen gehoord over de rijkwaliteiten van mijn brommer

maar heb je varegn over de rieju

www.rieju-club.com is een nederlandsforum over rieju's



nou bij deze, van de 5 naar de 6 gaat niet echt super

en ik heb 2 jaar am4 gereden, en rij schakel vanaf m'n 13e.
 
bartos 15-11-2005 0:45 Print reply

Posts: 1372
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


ja, wel een OT



zeker een ot die hebben veel meer stijl
 
Honda SS50 15-11-2005 8:49 Print reply

Posts: 1078
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbloverEchter als ie gewoon elke ochtend en middag moet starten en rijden dan zou ik geen oude Honda halen (geen enkel oud ding op een Kreidler na)

kug kug

mijn honda is 31 jaar 1 kickje en rijden

Dit bericht is gewijzigd door Honda SS50 op 15-11-2005 om 8:50 uur.
 
www.4strokealphen.nl
ADHD-Kutkind 15-11-2005 9:00 Print reply

Posts: 1049
honda enzo rijden wel goed maar vor dagelijks gebruik za ik hem tog niet kopen. Onderhoud is niet erg, dat heb je bij elke brommer maar bij honda rijd 50cc niet lekker, niet hard tenminste en als ej er een 70cc op legt dan trilt er zo vak iets los of gaat er iets kapot.
Bij de nieuweremodellen hoef je gewoon egenwoordig geen 70 op te leggen omdat hij met 50cc al gewoon hard genoeg rijd. en omdat hij elke dag naar zijn sgool moet rijden lijkt het me beter dat hij een betrouwbare brommer koopt. tenzij hij 60 wilt gaan rijden zou ik voor de nieuwere modellen kiezen. Als hij ongeveer 60 wil gaan rijden maakt het niet uit of je honda of nieuwere modellen koopt. Zelfs liever honda eigenlijk want dan hoef je niet om de 7 km/h versnelling te schakelen.. nieuwere modellen 6 bak ...honda 4 bak

Dit bericht is gewijzigd door ADHD-Kutkind op 15-11-2005 om 9:01 uur.
 
nsrracer 15-11-2005 9:02 Print reply

Posts: 8625
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]






onzin als je er gewoon goede boutjes en moertjes op hebt trilt het niet los
 
Blijhoofd 15-11-2005 9:13 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nsrracer
[...]



onzin als je er gewoon goede boutjes en moertjes op hebt trilt het niet los



je kan het beste oude brommers zoals tsx mtx etc kopen dat zijn kwalitief goede brommers die in waarde bij net onderhoud enzo alleen in waarde stijgen

die am6 en minarelli zooi dat schakelt allemaal net of je in een lege kom soep aan het roeren bent
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Darkstar 15-11-2005 10:37 Print reply

Posts: 849
Ik zal nemen wat jij het mooist eruit vind zien.
want elke brommer heeft zijn problemen.
rieju roest snel maar als je gewoon goed onderoud en na 2jaartjes op nieuw in de verf zet is er niks aan de hand.
Honda heb ik niet echt ervaring mee maar lostrillende boutjes kan je gewoon vast draaien.
En wat betreft dat schakelen dat maakt niet uit daar wen je vanzelf aan en als je voor het eerst op een schakel rijd wen je er toch vanzelf aan want dan weet je nog niet eens hoe een honda schakelt.
Ik zelf vind dat je beter een nieuwere kan kopen omdat je dan zeker weet dat er over een paar jaar nog onderdelen van te verkrijgen zijn.
Bij honda is dat anders want ze hebbe misschien nu nog wel genoeg onderdelen maar ook nog over een paar jaar.
En ik denk ook niet dat je zo zin hebt dat je al naar paar maanden heel die brommer uit elkaar moet halen om te reciveren.
 
Zooo wat is er met jou gebeurt !?
nsrracer 15-11-2005 10:39 Print reply

Posts: 8625
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blijhoofd
[...]



je kan het beste oude brommers zoals tsx mtx etc kopen dat zijn kwalitief goede brommers die in waarde bij net onderhoud enzo alleen in waarde stijgen

die am6 en minarelli zooi dat schakelt allemaal net of je in een lege kom soep aan het roeren bent



ben ik helemaal met je eens

en het verhaal van dat je am6 onderdelen overal kunt halen is ook onzin de meeste winkels hebben bijna geen onderdelen op voorraad. ik moest ook een krukas hebben die moesten ze bestellen en die was er pas na een week.

Dit bericht is gewijzigd door nsrracer op 15-11-2005 om 10:41 uur.
 
mulder 15-11-2005 10:51 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Darkstar
Ik zal nemen wat jij het mooist eruit vind zien.
want elke brommer heeft zijn problemen.
rieju roest snel maar als je gewoon goed onderoud en na 2jaartjes op nieuw in de verf zet is er niks aan de hand.
Honda heb ik niet echt ervaring mee maar lostrillende boutjes kan je gewoon vast draaien.
En wat betreft dat schakelen dat maakt niet uit daar wen je vanzelf aan en als je voor het eerst op een schakel rijd wen je er toch vanzelf aan want dan weet je nog niet eens hoe een honda schakelt.
Ik zelf vind dat je beter een nieuwere kan kopen omdat je dan zeker weet dat er over een paar jaar nog onderdelen van te verkrijgen zijn.
Bij honda is dat anders want ze hebbe misschien nu nog wel genoeg onderdelen maar ook nog over een paar jaar.
En ik denk ook niet dat je zo zin hebt dat je al naar paar maanden heel die brommer uit elkaar moet halen om te reciveren.



Er zijn al meer dan 25 jaar honda MT/MB onderdelen op de markt en die gaan heus niet zomaar weg..
Over een paar jaar ook niet.
 

Dit topic is 3273 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved