Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Begin Forum - Topic #33278 - Waarde daling van een brommer
|
Pagina 3 van 5
|
Dit topic is 3318 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Chantal MX50 |
14-11-2005 18:51 |
 Posts: 12721 |
AM^ > Je kan schakelen of je kan het niet. En als je kan schakelen dan kick je em er zo in
En je moet gewoon kopen wat je mooi vind..
|
|
BF oma! |
|
jww |
14-11-2005 18:53 |
 Posts: 1779 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Chantal MX50
AM^ > Je kan schakelen of je kan het niet. En als je kan schakelen dan kick je em er zo in 
En je moet gewoon kopen wat je mooi vind..
Nou ik heb ook vaak met een am6 bak gereden, vind het toch echt minder lekker als honda schakelen (en meerdere brommers)!
|
|
Dus... |
|
segeren |
14-11-2005 18:57 |
 Posts: 376 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jww
[...]
Nou ik heb ook vaak met een am6 bak gereden, vind het toch echt minder lekker als honda schakelen (en meerdere brommers)!
het is gewoon wat je gewend bent
|
|
|
|
Harm |
14-11-2005 18:59 |
 Posts: 3032 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: segeren
[...]
het is gewoon wat je gewend bent
Idd, en als je het dan voor t kiezen hebt, dan kies je toch voor de beste/fijnste
|
|
http://www.durtikkers.tk |
|
fastkootje |
14-11-2005 18:59 |
 Posts: 3150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: segeren
[...]
het is gewoon wat je gewend bent
benk het niet mee eens. vriend van mij heeft dus rieju(am6) en dat van 5 naar 6 is gewoon een feit
|
|
|
|
fastkootje |
14-11-2005 19:00 |
 Posts: 3150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Harm
[...]
Idd, en als je het dan voor t kiezen hebt, dan kies je toch voor de beste/fijnste
dan moet je voor derbi blok gaan
|
|
|
|
Chantal MX50 |
14-11-2005 19:00 |
 Posts: 12721 |
Ik heb nog nooit negatieve verhalen gehoord over de rijkwaliteiten van mijn brommer
maar heb je varegn over de rieju
www.rieju-club.com is een nederlandsforum over rieju's
|
|
BF oma! |
|
mr. mean |
14-11-2005 19:05 |
 Posts: 191 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mblover
MT (en mb) zijn niet echt handig om op te vertrouwen als dagelijks vervoermiddel in mijn ogen. Tis leuk als project en of voor de hobby mee te rijden, en af en toe naar school is ook geen probleem. Echter als ie gewoon elke ochtend en middag moet starten en rijden dan zou ik geen oude Honda halen (geen enkel oud ding op een Kreidler na)
Reden
-Betrouwbaarheid, bij de Honda gaat nogal eens wat kapot of trilt er wat los. Meestal niet van die hele erge dingen maar als ie gewoon in orde moet zijn om ermee na school te rijden is het best vervelend. Bovendien zijn ze tegenwoordig ook al 100x uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet en dat komt de betrouwbaarheid imho ook niet echt ten goede (tenzij iemand die het ECHT goed kan het gedaan heeft)
-Als er een onderdeel sneuvelt moet je weer een hoop toeren uit gaan halen om ergens onderdelen vandaan te halen om de volgende dag weer te kunnen rijden.
-Honda wordt volgens mij als opvoerbrommer gezien, dus elke rollerbank ben je wss de (spreekwoordelijke) lul.
-lastig om hem op te voeren (nouja lastig, iig niet zo makkelijk als een Rieju of een andere modern begrenste brommer)
Dan trek ik mijn conclusie:
Honda is heel leuk en mooi om soms mee te rijden, om aan te sleutelen als project, maar niet zo geweldig om er elke dag op naar school te jakkeren.
Die dingen heeft een Rieju (imho) niet,
-Best betrouwbaar mits je hem gewoon goed onderhoud.
-Gaat er toch iets kapot kan bijna elke brommerboer soelaas bieden door de veel gebruikte blokjes onder een Rieju (namelijk ook onder (de moderne) appie rs'en, tzr'en, DT's, enz...)
-Opvoerbrommer weet ik zo niet of een Rieju ook zo bekend staat, echter standaard ontrgenst klinken ze nog vrij origineel en zul je er makkelijker tussendoor glippen lijkt me.
-Makkelijk op te voeren, sloop die begrenzers eraf, pleur er een andere sproeier in en je bent klaar, bij de Honda ben je met de hele setup aan het kloten...
Wat betreft die versnellingsbak, volgens mij is het van de mensen hier aanstellerij. Ik ga van de week echter een keer testen op een tzr (ook am6) of ik het nu bij het rechte eind heb of dat het echt een kutversnellingsbak is.
je rieju gaat wel niet meer rijde na 20 jaar een honda altijd, ik heb al een tijdje een mt en ik heb nog nooit iets motorisch gehad nog nooit ( de kwaliteit van de brommer hangt natuurlijk wel af van de vorige eigenaar(s))en dat van die vijzen die lostrillen enzo dat is de grootstre zever die ik ooit gehoord heb
Dit bericht is gewijzigd door carlos op 14-11-2005 om 19:08 uur.
|
|
you better start fighting soldiers or we are all going home in a bodybag |
|
Nelly |
14-11-2005 19:09 |
Posts: 597 |
Ik heb wel eens last van lostrillende boutjes  , hoop niet dat dit aan mij ligt...Daarnaast ondervindt ook hier in nijmegen ook veel problemen met het zoeken naar de juiste "afwijkende" honda en zelfs puch onderdelen. Die brommerwinkels zijn alleen nog maar gespecialiseerd in nieuwe type schakels en scooters...
Er zijn al verschillende positieve en negatieve kanten van beide brommers genoemd (honda Mt/"moderne"crossbrommers) dus misschien dat je hieruit wel kan opmaken wat je wilt...
Mijn menig is echter dat je toch moet gaan voor een MT omdat die een stuk goedkoper zijn in gebruik, de onderdelen zijn overal tweedehands goedkoop te vinden en je kan opvoer onderdelen van de weg rapen (onderhand) en in waard ezal hij ook niet veel dalen mits je alles bijhoud (wat bij iedere brommer zo is)
Ik heb zelf geen ervaringen met moderne crossbrommers, maar als ik ze zie rijden zijn ze altijd bruin van de roest (ronde de achterbrug ed)..Of ze het lang uithouden weet ik dus niet, maar aan een geode Mt hoeft niet veel te gebeuren en een bout die lostrilt zodat je demper weer loeit heeft juist zijn charmes vindt ik.
|
|
|
|
mr. mean |
14-11-2005 19:12 |
|
Neluhz |
14-11-2005 19:18 |
 Posts: 4032 |
ach, als ee honda 20 jaar heft gereden mag ie ook wel gereviseerd worden, en waar baseer jij op dat een rieju dan niet meer loopt?
ik heb nu een fantic, 1991/93, en maakt net zo veel toeren als een rieju, en loopt nog perfect.
|
|
|
|
Harm |
14-11-2005 19:20 |
 Posts: 3032 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
ach, als ee honda 20 jaar heft gereden mag ie ook wel gereviseerd worden, en waar baseer jij op dat een rieju dan niet meer loopt?
ik heb nu een fantic, 1991/93, en maakt net zo veel toeren als een rieju, en loopt nog perfect.
Ik snap het verband met Rieju niet? Wat heeft het aantal toeren nu met het blok te maken
|
|
http://www.durtikkers.tk |
|
mr. mean |
14-11-2005 19:20 |
 Posts: 191 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
ach, als ee honda 20 jaar heft gereden mag ie ook wel gereviseerd worden, en waar baseer jij op dat een rieju dan niet meer loopt?
ik heb nu een fantic, 1991/93, en maakt net zo veel toeren als een rieju, en loopt nog perfect.
tja ik heb al veel anders gehoord hoor
maarre we zijn offtopic aan het gaan
|
|
you better start fighting soldiers or we are all going home in a bodybag |
|
mb-gek |
14-11-2005 19:27 |
 Posts: 10385 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
ach, als ee honda 20 jaar heft gereden mag ie ook wel gereviseerd worden, en waar baseer jij op dat een rieju dan niet meer loopt?
ik heb nu een fantic, 1991/93, en maakt net zo veel toeren als een rieju, en loopt nog perfect.
dat de kwaliteit van een honda blok beter is als am enzo is alang bekent
kijk eens 1 keer op internet met hoeveel derbi blokken wel neit gereviseerd zijn bij die brommer die ze kopen am same btw
maar mijn idee is koop wat je leuk vind want als je een honda leuk opknapt enzo ben je toch meer kwijt dan die nieuwe troep maja dan heb je wel wat
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|
daanmtx |
14-11-2005 19:36 |
 Posts: 3759 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Nelly
Ik heb wel eens last van lostrillende boutjes , hoop niet dat dit aan mij ligt...Daarnaast ondervindt ook hier in nijmegen ook veel problemen met het zoeken naar de juiste "afwijkende" honda en zelfs puch onderdelen. Die brommerwinkels zijn alleen nog maar gespecialiseerd in nieuwe type schakels en scooters...
Er zijn al verschillende positieve en negatieve kanten van beide brommers genoemd (honda Mt/"moderne"crossbrommers) dus misschien dat je hieruit wel kan opmaken wat je wilt...
Mijn menig is echter dat je toch moet gaan voor een MT omdat die een stuk goedkoper zijn in gebruik, de onderdelen zijn overal tweedehands goedkoop te vinden en je kan opvoer onderdelen van de weg rapen (onderhand) en in waard ezal hij ook niet veel dalen mits je alles bijhoud (wat bij iedere brommer zo is)
Ik heb zelf geen ervaringen met moderne crossbrommers, maar als ik ze zie rijden zijn ze altijd bruin van de roest (ronde de achterbrug ed)..Of ze het lang uithouden weet ik dus niet, maar aan een geode Mt hoeft niet veel te gebeuren en een bout die lostrilt zodat je demper weer loeit heeft juist zijn charmes vindt ik.
Locktite. Nergens meer last van!
en @ MBLover:
Inderdaad zijn de vaak wat afgeragde Honda's niet echt betrouwbaar meer maar als je hem goed onderhoudt, zoals ik bij de mijne doe, zal hij je niet zo snel laten zitten. Dan kun je hem prima gebruiken om elke dag naar school te cruisen ..
|
|
Honda VFR400R |
|
Dit topic is 3318 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 3 van 5
|
|